Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera

Jak vidno, slůvko e-tron už může znamenat cokoli. Audi A6 s tímto označením je nejen elektromobil, ale i hybrid a vlastně také úplně konvenční auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera

23.4.2012 | Petr Miler | 1 příspěvek

Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jak vidno, slůvko e-tron už může znamenat cokoli. Audi A6 s tímto označením je nejen elektromobil, ale i hybrid a vlastně také úplně konvenční auto.

Po prvotním představení Audi R8 e-tron se zdálo, že Němci toto označení vyhradí pro čistě elektřinou napájené vozy a příchod stejně pojmenované A3 to jen potvrzoval. Časem ale přišla i A5 e-tron Quattro s hybridním řešením, které zároveň zajišťovalo pohon všech kol a když se loni obejevil e-tron Spyder coby dieselový hybrid, bylo jasné, že slůvko „e-tron” nabude ještě širšího významu než známější ingolstadtské „quattro”, které dnes také může znamenat leccos.

Dnes v Pekingu představená A6 L e-tron tak tuto takřka tradici posouvá ještě dál, neboť její pohon je řešen zase trochu jinak než ve všech zmíněných případech. Konec konců, stvoření skutečně cestovního velkého vozu s elektrickým pohonem je vzhledem ke stále příliš omezeným možnostem akumulátorů ryzí utopií, a tak Audi sáhlo po něčem, co by fungovat mohlo. Na první pohled se vůz jeví být jakýmsi „opačným hybridem” ve stylu Opelu Ampera (tedy že pohon zajišťuje elektromotor či elektromotory „živené” mj. generátorem v podobě spalovacího motoru), hned na ten druhý je ale zjevné, že toto řešení je trochu komplikovanější.

Pohon A6 L e-tron kombinuje spalovací motor 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní) a elektromotor se 70 kW (95 koní) výkonu. Pochopitelně disponuje také palivovou nádrží a li-ion akumulátory, jejich přesnou kapacitu ale neznáme. Přesto je už z výkonů motorů zjevné, že tady jen o „velkou Amperu” tady nepůjde, neboť se 70 kW by A6 mnoho parády nenadělala. A konec konců, udávaný dojezd maximálně 80 km na plné nabití při jízdě konstantní rychlostí 60 km/h to jen potvrzuje.

Vůz tedy dokáže brázdit silnicemi nejen s použitím elektromotoru pro přímý pohon kol, pro stejný účel dokáže zaměstnat i dostupný spalovací agregát a vytvořit tak víceméně klasickou hybridní jednotku, ale dokonce dokáže jet i na samotné dvoulitrové turbo, což nebývá u podobně koncipovaných aut obvyklé.

Jak je toho dosaženo, to už Audi nezmiňuje, v úvahu ale připadají dvě možnosti. Buď je A6 L e-tron v podstatě totéž co A5 e-tron Quattro, která používá elektromotor pouze pro pohon zadní osy a toto řešení z podstaty dovede pohánět každou nápravu zvlášť jedním motorem, nebo dvě oběma dohromady. To ale není příliš pravděpodobné, neboť v takovém případě by si automobilka jistě neodpustila magické Quattro v názvu.

Druhou a pravděpodobnější možností tedy je, že vůz má oba agregáty soustředěné vpředu a dokáže přední (nebo všechna) kola pohánět jedním, druhým či oběma motory. Konec konců, něco podobného prý v určitých režimech dovede i Ampera, ale tam o tom výrobce nemluví rád, vůz by nevypadal dostatečně „elektricky”.

Další detaily k pohonu A6 L e-tron zveřejněny nebyly, a tak neznáme ani dynamiku či jiné technické aspekty tohoto vozu. Můžeme tedy pouze dodat, že - jak jste patrně poznali - stojí na základech prodloužené (měří 5,02 metru a stojí na podvozku o rozvoru 3,01 metru) verze Audi A6, která je dostupná výlučně v Číně, kde si na podobné záležitosti potrpí. Tento vůz je tam vůbec tím nejprodávanějším v „prémiovém segmentu”, a tak není divu, ze automobilka na pekingském autosalonu prezentuje své nové technologie právě skrze něj.

Oproti běžné A6 L se e-tron liší pouze v některých detailech exteriéru a interiéru, které snadno poznáte z přiložených snímků. Za všechny můžeme zmínit odlišnou masku chladiče odpouštějící si klasické „přeražení” uprostřed a lehce upravený nárazník, nová 21" kola v tradičním stylu modelů e-tron a pozměněný zadní nárazník s výfuky, které se jako výfuky moc tvářit nesnaží. Uvnitř je to pak hlavně upravená přístrojová deska a rozhraní systému MMI a pár dalších drobností.

Jak jste jistě pochopili, i A6 L e-tron je konceptem, naznačuje ale něco, co Audi rozhodně vyrábět může. Podobná hybridní koncepce je na rozdíl od těch stoprocentně elektrický bez problémů uplatnitelná již dnes.


Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 1 - Audi A6L e-tron 01Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 2 - Audi A6L e-tron 02Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 3 - Audi A6L e-tron 03Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 4 - Audi A6L e-tron 04Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 5 - Audi A6L e-tron 05Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 6 - Audi A6L e-tron 06Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 7 - Audi A6L e-tron 07Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 8 - Audi A6L e-tron 08Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 9 - Audi A6L e-tron 09Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 10 - Audi A6L e-tron 10Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 11 - Audi A6L e-tron 11Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 12 - Audi A6L e-tron 12Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 13 - Audi A6L e-tron 13Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 14 - Audi A6L e-tron 14Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 15 - Audi A6L e-tron 15Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 16 - Audi A6L e-tron 16Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 17 - Audi A6L e-tron 17Audi A6 L e-tron: víc než jen velká ingolstadtská Ampera - 18 - Audi A6L e-tron 18
Audi A6 L e-tron naznačuje, jaký pohon by mohly „audiny” již v nejbližších letech

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše