Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem
3.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snaha o snížení emisí CO2 se u čtyř kruhů nese ve znamení plug-in hybridů. Ty budou rozděleny do dvou skupin dle platforem MQB a MLB-Evo.
Snahy Evropské unie o ponížení emisí CO2 pod úroveň, jíž vydechuje průměrný člověk (jde o zhruba kilogram denně) jsou velmi dobře známy a popsány byly již mnohokrát. Stejně tak jsme mnohokrát zmiňovali následnou reakci automobilek, jež musí investovat nemalé finance do pohonného ústrojí, aby se vyhnuly vysokým pokutám za nadlimitní hodnoty. Kvůli tomu zde ovšem nemáme automobily ohleduplnější k životnímu prostředí, ale spíše mnohdy až extrémní rozdíly mezi udávanou a skutečnou spotřebou. Na tuto skutečnost je však třeba si zvyknout, neboť laboratorní prostředí si s klikatou okreskou asi nikdo nesplete. Tedy kromě legislativců v Bruselu.
Jelikož s koncem dekády začnou platit nová pravidla, začíná celá řada výrobců již nyní udávat směr, jakým se jeho nabídka v příštích letech bude ubírat. A Audi se rozhodlo jít cestou plug-in hybridů, které sice bůhvíjak efektivní nejsou, před euronormami ale vypadají, jako by jezdily na vzduch. Tímto ústrojím by tak měla být vybavena minimálně jedna varianta každého klíčového modelu, což značí poměrně rozsáhlou hybridní expanzi. Šéf vývoje a výzkumu Ulrich Hackenberg ovšem nezůstal jen u naznačování, ale některá fakta také dále rozvedl.
V prvé řadě je tedy třeba zmínit, že technologii plug-in hybridů Audi zvolilo kvůli tomu, že „odpovídá všem požadavkům zákazníků“. Dělit se přitom bude na dvě kategorie, z nichž ta první souvisí s platformou MQB a modelem A3 e-tron. Dle jeho vzoru totiž i budoucí hybridní novinky dostanou napříč uložený 1,4litrový benzinový motor TFSI, mezi nímž a šestistupňovou dvouspojkou trůní elektromotor. Výkon celého komba pak zamíří na přední kola.
Hackenberg ovšem dále uvedl, že nabídka by se mohla rozšířit rovněž o verze 4x4. V takovém případě by přibyl ještě jeden elektromotor, který by měl na starosti kola zadní. V tomto směru však prozatím nepadlo oficiální potvrzení, svou pozornost tak můžeme zaměřit na druhou kategorii hybridů. Ta počítá s platformou MLB-Evo a podélně umístěnými motory, kdy elektromotor bude opětovně umístěn mezi spalovací jednotku a převodovku.
Také v tomto případě je jedním z dalších možných rozšíření zástavba pohonu všech kol, přičemž u těchto modelů jsou řešení hned dvě. První by rovněž spoléhalo na pohon zadní nápravy pouze díky elektrické energii, zatímco druhé by volilo mechanické quattro. Zda ale bude upřednostněn ten nebo onen systém, to je prozatím ve hvězdách. Koneckonců, Audi může ve výsledku použít obě technologie, či naopak ani jednu.
Tím podrobnosti končí, zmínit už můžeme pouze jednu perličku týkající se konceptu A1 e-tron. Ten dle Hackenberga mířil zcela mimo terč, neboť pohonnou jednotku využíval pouze k dobíjení baterií. Šéf vývoje totiž naznačil, že „pokud použijete motor, který má dostatek síly k napájení baterií, pak by měl zároveň zvládnout i roztáčet kola.“ A zrovna to Audi A1 e-tron nedokázalo.
Audi A3 e-tron je základem budoucí hybridizace čtyř kruhů. Stejné ústrojí totiž dostanou všechny klíčové modely stojící na platformě MQB
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva