Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem

Snaha o snížení emisí CO2 se u čtyř kruhů nese ve znamení plug-in hybridů. Ty budou rozděleny do dvou skupin dle platforem MQB a MLB-Evo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem

3.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Snaha o snížení emisí CO2 se u čtyř kruhů nese ve znamení plug-in hybridů. Ty budou rozděleny do dvou skupin dle platforem MQB a MLB-Evo.

Snahy Evropské unie o ponížení emisí CO2 pod úroveň, jíž vydechuje průměrný člověk (jde o zhruba kilogram denně) jsou velmi dobře známy a popsány byly již mnohokrát. Stejně tak jsme mnohokrát zmiňovali následnou reakci automobilek, jež musí investovat nemalé finance do pohonného ústrojí, aby se vyhnuly vysokým pokutám za nadlimitní hodnoty. Kvůli tomu zde ovšem nemáme automobily ohleduplnější k životnímu prostředí, ale spíše mnohdy až extrémní rozdíly mezi udávanou a skutečnou spotřebou. Na tuto skutečnost je však třeba si zvyknout, neboť laboratorní prostředí si s klikatou okreskou asi nikdo nesplete. Tedy kromě legislativců v Bruselu.

Jelikož s koncem dekády začnou platit nová pravidla, začíná celá řada výrobců již nyní udávat směr, jakým se jeho nabídka v příštích letech bude ubírat. A Audi se rozhodlo jít cestou plug-in hybridů, které sice bůhvíjak efektivní nejsou, před euronormami ale vypadají, jako by jezdily na vzduch. Tímto ústrojím by tak měla být vybavena minimálně jedna varianta každého klíčového modelu, což značí poměrně rozsáhlou hybridní expanzi. Šéf vývoje a výzkumu Ulrich Hackenberg ovšem nezůstal jen u naznačování, ale některá fakta také dále rozvedl.

V prvé řadě je tedy třeba zmínit, že technologii plug-in hybridů Audi zvolilo kvůli tomu, že „odpovídá všem požadavkům zákazníků“. Dělit se přitom bude na dvě kategorie, z nichž ta první souvisí s platformou MQB a modelem A3 e-tron. Dle jeho vzoru totiž i budoucí hybridní novinky dostanou napříč uložený 1,4litrový benzinový motor TFSI, mezi nímž a šestistupňovou dvouspojkou trůní elektromotor. Výkon celého komba pak zamíří na přední kola.

Hackenberg ovšem dále uvedl, že nabídka by se mohla rozšířit rovněž o verze 4x4. V takovém případě by přibyl ještě jeden elektromotor, který by měl na starosti kola zadní. V tomto směru však prozatím nepadlo oficiální potvrzení, svou pozornost tak můžeme zaměřit na druhou kategorii hybridů. Ta počítá s platformou MLB-Evo a podélně umístěnými motory, kdy elektromotor bude opětovně umístěn mezi spalovací jednotku a převodovku.

Také v tomto případě je jedním z dalších možných rozšíření zástavba pohonu všech kol, přičemž u těchto modelů jsou řešení hned dvě. První by rovněž spoléhalo na pohon zadní nápravy pouze díky elektrické energii, zatímco druhé by volilo mechanické quattro. Zda ale bude upřednostněn ten nebo onen systém, to je prozatím ve hvězdách. Koneckonců, Audi může ve výsledku použít obě technologie, či naopak ani jednu.

Tím podrobnosti končí, zmínit už můžeme pouze jednu perličku týkající se konceptu A1 e-tron. Ten dle Hackenberga mířil zcela mimo terč, neboť pohonnou jednotku využíval pouze k dobíjení baterií. Šéf vývoje totiž naznačil, že „pokud použijete motor, který má dostatek síly k napájení baterií, pak by měl zároveň zvládnout i roztáčet kola.“ A zrovna to Audi A1 e-tron nedokázalo.


Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 1 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 01Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 2 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 02Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 3 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 03Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 4 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 04Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 5 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 05Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 6 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 06Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 7 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 07Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 8 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 08Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 9 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 09Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 10 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 10Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 11 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 11Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 12 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 12Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 13 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 13Audi hybridzuje, do roku 2020 budou všechny klíčové modely k mání s hybridem - 14 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 14
Audi A3 e-tron je základem budoucí hybridizace čtyř kruhů. Stejné ústrojí totiž dostanou všechny klíčové modely stojící na platformě MQB

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.