Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q5 2016 bude lehčí a stylovější, bratříček Q6 nemá být obdobou BMW X6
3.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace SUV vsadí na novou platformu MLB. I přes 100kilovou dietu ale hybrid za 1,9 l nepojede.
Pro německou automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku je redukce hmotnosti vcelku zásadní a dočkat by se jí totiž měl snad každý chystaný model. Druhá generace Audi Q5 do těchto plánů pochopitelně zapadá, přičemž shodit hodlá nějakých 100 kilogramů. Tím se podle automobilky významně zlepší spotřeba i ovladatelnost. Kromě toho se ovšem má zlepšit také vzhled, pro který se inspirací stane nové vrcholné Audi Q7. To by přitom premiéru mělo mít v závěru letošního roku.
Menší „Qéčko“ ovšem nebude následovat v řádu měsíců, dočkat bychom se jej měli až někdy v polovině roku 2016. Stát přitom bude na platformě MLB, kterou Audi hodlá použít pro všechny modely od A4 nahoru. Právě v konstrukci užívající vysokopevnostní ocel a hliník se má skrývat zásadní díl odlehčení, další dietu by pak mohly přinést modernizované pohonné jednotky, převodovky i samotná karoserie a výbava interiéru.
Zmíněnými motory se rozumí selekce čtyřválců a šestiválců, z nichž podrobnosti máme především o dieselové části. Vylepšený dvoulitr by totiž měl přispět ke snížení spotřeby na nějakých 4,7 až 5,6 l/100 km, přepracováním třílitru, který se objeví ve verzi SQ5, by pak Audi mělo dosáhnout výkonu okolo 320 koní. Mimo to ale dorazí i jinak naladěná varianta tohoto motoru.
Vůbec poprvé bychom pak měli mít tu čest s plug-in hybridem, který vsadí na kombinaci benzinového dvoulitru pohánějícího přední kola, zatímco elektromotor bude výkonem zásobovat kola zadní. Tím se dočkáme alternativního pohonu všech kol zvaného e-quattro, přičemž spotřeba takového modelu má činit 1,9 l/100 km (dojezd na elektřinu pak bude cca 50kilometrový).
To je samozřejmě údaj typicky vycucaný z prstu, který vůbec nezapočítává energii na vstupu, stejně jako není do vzorce zasazena pravděpodobnost cesty delší než 100 kilometrů. Tak jsou ovšem nastavená pravidla Evropské unie a Audi proti tomu rozhodně nehodlá brojit, zvláště když mu nahrávají do karet. Tuto smutnou realitu jsme ovšem zmínili již mnohokrát.
Vraťme se tedy k dokončení popisu nové generace Q5, jež by stejně jako nové TT měla vsadit na virtuální kokpit. Počet tlačítek tedy bude značně limitován, přičemž většinu informací najdete na TFT displeji přímo před řidičem. Zvenčí se pak dá očekávat vzpřímenější čelní maska, které budou sekundovat matrixovské LEDky představené Audi A8.
To je k novince prakticky vše, zmínit už můžeme jen předpokládanou cenu pohybující se okolo 32 000 GBP (1 056 000 Kč). A také sourozence zvaného Q6, který by měl dorazit krátce po debutu Audi Q5. Na rozdíl od mnichovského přístupu však značka se čtyřmi kruhy ve znaku zvolí trochu jiný směr, kdy vůz nebude sportovní verzí, ale sedmimístným off-roadem ve stylu MPV. Tak uvidíme...




Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Xavi Fores je jako tester spokojený 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
Nejčtenější články
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
