Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 2014: nová generace nevyužije platformy MSB od Porsche
2.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ingolstadt jde svou cestou. Namísto společné platformy MSB od Porsche bude mít pro svůj sportovní model v předstihu hotové karbon-hliníkové šasí.
Poprvé jsme o nové platformě Volkswagenu nazvané Modularer Standardbaukasten (MSB) psali letos v únoru. Pro osvěžení paměti připomínáme, že se jedná o šasi údajně k nelibosti Audi vyvíjené automobilkou Porsche pro všechny příští koncernové modely s klasickým uspořádáním s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Profitovat z něj má druhá generace Panamery, včetně verze Sport Turismo, příští řada modelů Bentley Continental nebo budoucí Audi A8 a uvažovaná vlajková loď A9.
Podobně jako u menší platformy MQB, také MSB se má vyznačovat mimořádnou variabilností. Mezi nejextrémnějšími modifikacemi (ponesou samostatné označení Modularer Sportbaukasten) se dokonce objeví varianty s motorem vzadu pro nástupce Porsche 991 a také provedení s pohonnou jednotkou umístěnou uprostřed před zadní nápravou.
Ještě pár měsíců zpátky se mělo za to, že poslední z uvedených obměn poslouží jako základ pro následující generaci Audi R8 a tím pádem také pro nové Lamborghini Gallardo. Přestože oba stroje mají za sebou (v jednom případě větší, v tom druhém zase menší) facelift a chvíli na trhu ještě vydrží, podle amerického magazínu Car and Driver je příliš pozdě, aby mohly MSB využít ve své stavbě.
Další R8 se má představit ve druhé polovině roku 2014, platforma Porsche však tou dobou nebude dokončená - příchod Audi A8 v roce 2016 nebo 2017 je náznakem, kdy bude. To má být důvodem, proč konstruktéři v Ingolstadtu již delší dobu pracují na svém vlastním základu nové R8, který vychází z původního hliníkového prostorového rámu. Vylepšení vlastní platformy zahrnuje použití kompozitových materiálů a to nejen karbonu, ale také kevlaru a dost možná i tradičnějšího sklolaminátu - uplatnění najdou třeba při výrobě prostředních sloupků nebo přepážky mezi kabinou a motorovým prostorem.
Cílem je napodobit lehkost a strukturální pevnost celokarbonové karoserie při významně nižších výrobních nákladech, přičemž poznatky získané při vývoji tohoto „multi-materiálového prostorového rámu“ poprvé našly uplatnění u pařížského konceptu Audi Crossline. Je téměř jisté, že právě takto bude vyrobena nová R8, která má opět dostat přepracované motory 4,2 V8 a 5,2 V10 při zachování atmosférického plnění. Prodej by měl být odstartován ještě před koncem roku 2014.
R8 má za sebou facelift, na trhu však už nevydrží tak dlouho, aby mohla využít chystanou platformu Porsche
Zdroj: Car and Driver přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 44 minutami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 09:45
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
- Superbike vyhráli Zanetti a Hobelsberger, König bez bodů 5.5.2024
Nejnovější články
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 42 minutami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před hodinou - Rusové chvíli před premiérou poprvé ukázali inovovanou Putinovu limuzínu, dostala citelně jiný vzhled
před 3 hodinami - Krvavá lázeň v Tesle pokračuje. Víkend přinesl další masové propouštění, firma zkouší vydělat, na čem se jen dá
před 4 hodinami - Mrtvý rok po narození: Firma vyrábějící Fiskery Ocean neočekává, že vznikne byť jen jediný další kus
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva