Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS Q5 2017: ostré SUV má debutovat už v Ženevě, dostane 450 koní
7.2.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky
Divize Audi Sport nám přislíbila mnoho nových ostrých modelů. A první vlaštovka postavená na bázi nové Q5 má dorazit dříve, než by nás napadlo.
Před zhruba měsícem unikla na internet technická data nových Audi RS4 a RS5. Druhý zmiňovaný model by se měl ukázat již za pár týdnů na autosalonu v Ženevě, první si počká až do Frankfurtu. Nové informace ovšem naznačují, že kupé, ani sedan nebudou na stánku značky osamoceny. Doplnit by je v obou případech mělo SUV, taktéž s písmeny RS v názvu.
Toto avízo je na jednu stranu překvapivé, koneckonců koncern VW Group se v důsledku kauzy Dieselgate snaží utahovat kohoutky finančního toku, kde to jen jde. Na stranu druhou ovšem šéf divize Audi Sport Stephan Winkelmann před časem oznámil, že během roku a půl máme očekávat minimálně osm nových modelů RS. Je tedy vlastně logické, že značka tyto vozy musí představovat jak na běžícím pásu.
Na švýcarskou motor show by tedy kromě Audi RS5 Coupe mělo dorazit také SUV RS Q5, jak alespoň vyplývá z Winkelmannových slov. Ten uvedl, že „Ženeva je před námi. Naplánovanou přitom máme prezentaci, která je pro nás velmi důležitá, neboť odstartuje novou éru v segmentu B (půjde tedy skutečně o vůz velikosti Q5 - pozn. red.) pro divizi Audi Sport. Již zakrátko zjistíte, oč půjde.“
Z tohoto prohlášení je pravděpodobné, že až do března na slavnostní odhalení čekat nebudeme, virtuální premiéra se nejspíše uskuteční o něco dříve. Zvědavi jsme na pohonnou jednotku, neboť RS5 dostane přeplňovaný 2,9litrový šestiválec o výkonu 450 koní. Ostrou Q5 by logicky měl pohánět stejný motor, v zákulisí se ovšem spekuluje také o přeplňovaném třílitrovém šestiválci.
Tento krok by možná dával větší smysl, než se na první pohled zdá. Daný agregát se již nastěhoval pod kapotu verze SQ5, kde dává k dobru 354 koní. Jeho další poladění by přineslo o trochu vyšší číslo, přičemž Audi by nemuselo začínat s vývojem zcela od začátku, což by ovšem v případě 2,9litrového motoru bylo nezbytné. Ať však již dorazí jakákoliv jednotka, manuál ji zcela jistě nedoplní.
Je také samozřejmě možné, že do Ženevy nakonec nedorazí provedení RS Q5, ale mnohem „obyčejnější“ SQ5 TDI. V lednu odhalené benzinové provedení SQ5 je určeno americkému publiku, Audi rovněž potřebuje ostrý model pro Evropu. Nicméně tato varianta zde již byla v případě minulé generace a proto zrovna nekoresponduje se slovy o „nové éře“ pro Audi Sport.
Uvidíme tedy, co nás na výstavišti Palexpo za měsíc čeká, aktuálně však skutečně všechny indicie vedou k modelu RS Q5. Winkelmann ostatně potvrdil, že značnou částí oné RS-expanze budou právě zvýšené vozy. „Je jedním z našich úkolů mít více a více Q-modelů. S ohledem na růst segmentu a akceptování sportovních SUV je to výzva pro budoucnost.“ Takže ano, příchod ostrých SUV se blíží.
RS Q5 by mělo dostat v brzké době posilu, a to na zmiňovaném Frankfurtu, kde Audi RS4 Avant má doplnit provedení RS Q2. O jeho pohon by se měl zasadit přeplňovaný 2,5litrový pětiválec, přičemž Winkelmann od tohoto modelu očekává rozšíření zákaznické skupiny hlavně o mladší ročníky. Opět jde přitom o jeho prioritu, což znamená, že spekulované novinky se taktéž nejspíše dočkáme.

Audi RS Q5 se již ukázalo na neoficiální ilustraci, která nejspíše nebude od reality až tak vzdálená
Chystaná novinka možná převezme přeplňovaný třílitrový šestiválec verze SQ5, jeho výkon by ovšem měl narůst na zhruba 450 koní
Zdroj: Motoring
Diskuze 3 příspěvky
Bleskovky
- Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
před 5 hodinami - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
včera - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021 - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 13:09 - pavproch
- Koronavirus 22:52 - Lachende Bestien
- STK 22:17 - spooon
- BMW Divize 2.3.2021 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 2.3.2021 - Bond007
- Rychlodotazy 2.3.2021 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 2.3.2021 - Stepin
- Onboard videa 2.3.2021 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos