Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: nová generace na oficiálních skicách připomíná větší R8
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové TT se připravuje na svou premiéru a jeho podobu si dnes konečně můžeme přiblížit něčím oficiálním. Bude něčím mezi konceptem Shooting Brake a R8.
Dosud primárně stylové „té-téčko“ už netrpělivě čeká, až z něho budou v Ženevě strhávat plachtu. Ani jednou se však na veřejnost nedostala žádná jeho oficiální fotografie, a tak musíme vycházet z nejčerstvějších skic. Ty jsou ale dostatečně výmluvné na to, abychom si o konečné podobě dalšího TT udělali slušný obrázek.
S ohledem na okolnosti ani nepřekvapí, že dřívější neoficiální ilustrace nejsou od podoby předestřené samotnou automobilkou příliš vzdálené. Na nákresech designérů je patrný přerod karoserie ve jménu ostřejších tvarů a také jistá podoba se supersportovním modelem R8, který má motor uprostřed. To by dávalo smysl, jelikož větší sestra jednoznačně více přitahovala pozornost a TT od začátku připomíná poněkud dámské auto. Novinka stojící na platformě MQB by měla být o řád více „unisex”. Další odkazy na skicách můžeme přisuzovat vozidlu Shooting Brake Concept z Detroitu. Bavíme se však jen a pouze o dvoudveřových variantách, dříve už jsme psali o tom, jaké úmysly s TT automobilka má a to, co se ještě chystá.
Vrátíme se ale ještě k nákresům nejtypičtější verze. Vůz má podle nich hranatější rysy, ostřejší masku chladiče single-frame a přepracované otvory pro vzduch. Nový je samozřejmě tvar světlometů. Tradičním prvkem jsou výrazné blatníky, linie pontonu vedoucí až k zadním LED svítilnám, které jsou protaženy do boků, aby vůz opticky rozšířily. Silně zakřivená střecha a podobné víko zavazadelníku zůstanou na TT nadále. Podle věrohodných informací bude TT navzdory použití MQB nadále používat jedinečnou podlahu ze zatepla tvářené vysokopevnostní oceli a hliníku. Rozměry karoserie zřejmě téměř nijak nevyrostou, ale hmotnost ještě dále klesne pod základních 1 260 kilogramů svého předchůdce.
Stejně tak i podvozek použije řešení aktuálního vozu, tedy závěsy McPherson vpředu a multilink (víceprvek) vzadu. Lepší by měl být v tom, že se dočká hlkiníku v ještě větším procentu komponentů a dočkat se má nově vyvinutého elektromechanického řízení s ostřejší odezvou. Pod přední kapotou objevíme samozřejmě napříč uložené přeplňované čtyřválce, přičemž 1,8 TFSI dostane zřejmě 180 a 2,0 TFSI pak 220 koní (motory řady EA888). Mezi převodovkami se objeví tradiční šestistupňový manuál nebo příplatková a rovněž šestistupňová dvouspojka S tronic s pádly řazení na volantu. Podle posledních informací bude nadále možnost volit mezi předním pohonem a pohonem quattro.
Již v Ženevě by ale také mohla být silnější verze TTS s 300koňovým 2,0 TFSI, tedy s motorem, který používá třeba Golf R nebo Audi S3. V roce 2015 dorazí ještě ostřejší provedení TT RS vybavené opět pětiválcovým dvouapůllitrovým turbomotorem o výkonu kolem 360 koní. Z opačného konce nabídky zmiňme zřejmě jen dvoulitrové turbodiesely TDI se 177 či o fous více koňmi. První 2+2 verze s pevnou střechou v rámci třetí generace TT dostane později (nejspíše na podzim v Paříži) sestřičku v podobě dvoumístné varianty roadster.
Nezdá se tedy, že by neznámých bylo mnoho, dříve jsme navíc poznali také podobu přístrojové desky příbuzné s posledním modelem A3. Dvanáctipalcový TFT displej umožní tedy přepínat mezi digitálními údaji a typičtějším „analogem“. Zbytek se snad dozvíme už za pár dnů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Zajímavé skici dost možná ukazují finální podobu nového TT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan