Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

5.3.2017 | Autoforum.cz | 4 příspěvky

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.

Renault Captur - facelift

Mezigenerační modernizace Renaultu Captur nabízeného od roku 2013 je jedna z těch ženevských premiér, které nás nemají čím překvapit. Francouzi poprvé představili svůj faceliftovaný crossover minulý týden, takže si spíše rozšíříme čím se tento vůz bude snažit přilákat návštěvníky expozice v rámci výstaviště Palexpo a posléze potenciální klientelu v showroomech.

Vůbec poprvé se totiž ve výbavě modelové řady Captur objevuje systém kontrolující mrtvé úhly, přičemž Renault slibuje, že jeho senzory aktivované v rozmezí od 30 do 140 kilometrů v hodině umí zachytit nejen automobily, ale zaregistrují též motocykly či kola. V nejvyšší variante francouzského crossoveru pak bude k mání také automatické parkování Easy Park Assist.

Pokud jde o pohonné jednotky či převodovky, tisková zpráva zůstává němá, dá se proto předpokládat, že se v tomto ohledu nic nemění. Captur tedy bude nadále v prodeji s motory o objemu od 0,9 do 1,5 litru s výkonem od 90 do 120 koní.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 178 - Renault Captur facelift Zeneva 2017 zive 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 179 - Renault Captur facelift Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 180 - Renault Captur facelift Zeneva 2017 zive 08

Přečtěte si více: Modernizovaný Captur bude k dispozici i v luxusním provedení Initiale Paris.

Renault Zoe e-sport - koncept

Francouzská automobilka Renault nás chce přesvědčit, že i elektromobily můžou být rychlé a zábavné. Při pohledu na technické parametry nové ženevské studie Zoe e-sport se však nemůžeme zbavit dotěrné otázky - ale za jakou cenu? Tu nám Renault samozřejmě neřekne, v případě křížence standardního elektromobilu Zoe (který sám o sobě není levný) a elektrického monopostu Formule E však nemáme pochyb o tom, že na poměry městských mini by byla astronomická.

Celý vůz je vyroben z karbonu, přesto má jeho hmotnost hodně daleko k tomu, aby mohla dostat přívlastek muší. Především kvůli těžkým akumulátorům o hmotnosti 450 kilogramů by ručička na váze se Zoe e-sport vyletěla na hodnotu až 1 400 kg.

To je číslo příslušící spíše slušně vybaveným automobilům nižší střední až střední třídy, nicméně e-sport má něco, co uvedený parametr poměrně snadno překonává. Konkrétně dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu až 460 koní a maximálním točivém momentu 640 newtonmetrů, přičemž každá z jednotek má za úkol roztáčet kola jedné nápravy.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 181 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 182 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 183 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 16

Přečtěte si více: Elektrický koncept zvládá stovku za 3,2 sekundy a dvoustovku pod 10 sekund, baterie mají kapacitu 40 kWh.

Rolls-Royce Ghost Exclusive - zakázková verze

Přestože jsou stávající modely britské automobilky Rolls-Royce pro konzervativce kvůli přítomnosti BMW v rodokmenu už jen odstínem dřívější slávy, pořád máme za to, že jim nelze upřít statut nejvytříbenějších a nejdražších automobilů současnosti. I v dnešní době jsou ztělesněním elegance, luxusu, požitkářství, přesto se mezi zákazníky najdou i takoví, kterým je tohle všechno málo.

Jedním z nich je také neznámý klient, který usoudil, že standardní nabídka laků pro Rolls-Royce Ghost s prodlouženým rozvorem není dost dobrá a vyslovil proto požadavek, jestli by automobilka mohla jít nad její rámec. Měl konkrétně na mysli možnost přimíchat do barvy diamanty. Goodwoodská továrna není z těch, které by říkaly ne, výsledkem je jedinečný kousek s přídomkem Elegance.

Abychom plně docenili výjimečnost tohoto automobilu, museli bychom mít příležitost podívat se na něj na slunci anebo alespoň pod září reflektorů, a pokud se chystáte do Ženevy, tuto příležitost mít opravdu budete. Vůz dostal lak nazvaný Diamond Stardust a onen „diamantový hvězdný prach“ není protentokrát pouze marketingovým klišé.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 184 - Rolls-Royce Ghost Elegance oficialni 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 185 - Rolls-Royce Ghost Elegance oficialni 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 186 - Rolls-Royce Ghost Elegance oficialni 03

Přečtěte si více: Zakázkový Ghost Exclusive dostal do vínku také speciální litá kola či koberečky z ovčí vlny.

RUF CTR - nová generace

Tohle auto není stará 911, která se nějakým nedopatřením vloudila na ženevský autosalon. Je to zbrusu nový Ruf CTR „Yellowbird”, který je na rozdíl od CTR2 a CTR3 podobný původnímu Yellowbirdu jako vejce vejci. S dnešním Porsche 911 991.2 ovšem nemá kromě umístění motoru společného vůbec nic.

Základ vozu tvoří karbonové monokokové šasi a nové CTR se tak stává prvním autem vůbec, které má takovéto šasi s motorem za zadní nápravou. Deformovatelná příď vozu je vyrobena z oceli pro lepší vlastnosti při nehodě a v kabině je rovnou integrována ochranná klec pro posádku.

To nejpodstatnější je ale úplně vzadu - plochý 3,6l šestiválec se suchou klikovou skříní, který díky dvěma turbodmychadlům dává 710 koní a 880 Nm. Výkon přenáší nově vyvinutý manuální šestikvalt a poctivý samosvorný diferenciál na zadní kola. Automobil víc „old school” než tohle nové CTR aby jeden pohledal.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 187 - ruf ctr 2017 prvni 06Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 188 - ruf ctr 2017 prvni 09Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 189 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 07

Přečtěte si více: S vysokým výkonem moderního Yellowbirdu je spojena nízká hmotnost a tedy působivá dynamika.

SCG003S - nový model

Letos asi proběhne další kolo souboje o zisk rekordu na Severní smyčce. Ten mezi produkčními vozy drží Porsche s modelem 918 Spyder, absolutní pak má na kontě opět značka ze Zuffenhausenu, a to díky Stefanu Bellofovi, který v roce 1983 se závodním speciálem 956 obkroužil Zelené peklo na pouhých 6 minut a 11 sekund. Na ten první si brousí zuby Lamborghini Huracán Performante, SCG003S ho ale chce smáznou a tomu druhému se jen tak mimochodem významně přiblížit

Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus, jejímž produktem SCG003S je, aktuálně oznámila, že by ráda o 30 s překonala hybridní supersport s logem Porsche. Jinými slovy, chce se dostat zhruba na 6 minut a 27 sekund. To by byl pochopitelně ohromující výkon, i když vezmeme do úvahy, že silniční prvotina SCG přímo vychází ze soutěžního speciálu a de facto byla postavena na míru závodním okruhům.

Předobrazem SCG003S (Stradale) je provedení SCG003C (Competizione), které na Ringu vidělo černou vlajku kvůli nadměrnému hluku. Silniční verze by oproti závoďáku měla být o poznání kultivovanější, zároveň však bude také výkonnější. Původně měl vůz mít 750 koní, teď jich prý 4,4litrový osmiválec twin-turbo produkuje minimálně 800.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 190 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 11Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 191 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 12Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 192 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 13

Přečtěte si více: Silniční prvotina bývalého filmaře sice dostane registrační značky, vyhovovat ale bude i regulím FIA.

Seat Ibiza 2017 - nová generace

Představení nového Seatu Ibiza odstartujeme u platformy MQB A0, neboť španělský hatchback je vůbec prvním koncernovým vozem, který ji používá. Ve srovnání se stávajícím provedením je novinka o dva milimetry kratší a jeden nižší, na délku ji tedy naměříme 4 059 mm a na výšku 1 444 mm. Podstatnější je ovšem nárůst do šířky, kde má nyní vůz k dobru 87 milimetrů a celkově tedy měří 1 780 mm. Zásadně také narostl rozvor, mezi nápravami Ibiza narostla o 95 mm na 2 564 mm. Kromě toho byl ještě o 60 mm zvětšen rozchod kol vpředu a o 48 mm vzadu.

Nemusíme nejspíše ani dodávat, že výsledkem je především prostornější kabina. Vzadu mají cestující o 35 milimetrů více místa pro nohy, prostor pro hlavu pak narostl o 17 mm, respektive o 24 mm vpředu. Kromě toho mohla být o 42 milimetrů rozšířena sedadla, změn ovšem doznal také zavazadelník. Standardně pobere 355 litrů, tedy o 63 více než dříve, což jej činí největším v dané třídě. Seat navíc i snížil nákladovou hranu a tím vším jako by hrál na stejnou strunu, co Škoda se svými modely - na poměry své třídy je pozoruhodně prostorná a praktická.

Ze zavazadelníku se můžeme přesunout pod kapotu, kde bude zpočátku možné vybírat ze dvou benzinových a jednoho dieselového motoru. Prvním je litrový tříválec naladěný na 95 či 115 koní a zcela nový čtyřválec 1,5 TSI Evo, který bude disponovat 150 koňmi. Posledním pak 1,6 TDI - nakonec -, jež bude k mání ve třech naladěních s výkony 80, 95 a 115 koní.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 193 - Seat Ibiza 2017 novy oficialni prvni 10aAutosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 194 - Seat Ibiza 2017 novy oficialni prvni 12Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 195 - Seat Ibiza 2017 novy oficialni prvni 19

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nového španělského hatchbacku, k dispozici máme i první živé dojmy.

Spyker C8 Preliator Spyder - nová verze

Letos nám letos Spyker dokazuje, že jeho návrat je reálný a že bychom s ním měli počítat na delší dobu než na pár měsíců či let. Automobilka na výstavišti Palexpo oznámila dohodu s dalším výrobcem supersportů, se švédským Koenigseggem. Tato značka bude nově dodávat „Bludným Holanďanům“ atmosférický pětilitrový osmiválec, který zpod kapoty kupé vytlačí archaickou 4,2litrovou jednotku od Audi.

„Znám Victora a Spyker již déle než dekádu, přičemž je očividné, že oba sdílíme vášeň pro ručně vyráběné zakázkové automobily,“ uvedl v Ženevě Christian von Koenigsegg. „Proto můžeme s velkou vášní pracovat se Spykerem a navrhovat a produkovat motory, které půjdou ruku v ruce s řemeslným zpracováním, luxusem a sportovní náturou jeho vozů. Náš lehký a výkonný motor přitom zcela změní jízdní vlastnosti modelu Preliator.“

Aby bylo jasné, o čem zakladatel Koenigseggu mluví, musíme zmínit technické parametry motoru. Mezi ně patří výkon 600 koní a točivý moment 600 Nm, který bude u kupé i Spyderu přenášet na zadní kola šestistupňový manuál. Spyker je spolu s Rufem jednou z mála firem na trhu, které nabízí vozy s tak vysokým výkonem v kombinaci s „fofrklackem“ - celkově je takových sportovních aut na trhu jako šafránu. O automatu se přitom v tiskové zprávě vůbec nemluví.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 196 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 197 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 198 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 05

Přečtěte si více: Otevřený Preliator vyjde na více než 10 milionů korun, motor od Koenigseggu je již započítán.

SsangYong XAVL - koncept

„Vzrušující Autentické Vozidlo - Dlouhé”. Tak se jmenuje novinka korejské automobilky SsangYong, která se ukáže na autosalonu v Ženevě. Je to koncept XAVL, od „eXciting Authentic Vehicle Long”, další vývojový stupeň konceptu XAV-Adventure, který jsme si mohli prohlédnout v září 2015.

„Koncept korejské Škody Kodiaq”, jak jsme chystaný SsangYong XAVL označili před pár týdny při poodhalení čtyřmi tmavými skicami, se nyní ukazuje v celé své kráse. Nebo možná „kráse”, hodnocení vzhledu necháme na každém, ale troufneme si říci, že srdce většiny si opticky vystrčenou „bradou”, připomínající bezzubého staříka, nezíská.

Podle výrobce designéři čerpali z druhé generace Koranda, prodávané v 90. letech. Podobnosti s velkým přimhouřením očí vidíme možná okolo blatníků, jinak vypadalo Korando z roku 1996 jako kříženec Jeepu Wrangler a Suzuki Vitara. Koncept XAVL naopak zboku trochu připomíná Jeep Renegade.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 199 - ssangyong xavl zive ac 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 200 - ssangyong xavl zive ac 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 201 - ssangyong xavl zive ac 04

Přečtěte si více: Produkční XAVL dorazí do roku 2020, Korando překvapivě nenahradí, ale postaví se nad něj.

Subaru XV - nová generace

Japonská automobilka Subaru dopřála svému crossoveru XV tolik potřebné omlazení. Představí ho na letošním ženevském autosalonu jako vůz pro modelový rok 2018. Ač je to pro značku z Japonska nezvyklé, po pěti letech výroby XV ve stávající formě je tohle první modernizace tohoto modelu.

A je to modernizace opravdu velká. XV sice vypadá skoro stejně jako dosud, ale stojí na nové platformě nazvané Subaru Global. Jedním z jejích hlavních přínosů je zvýšení tuhosti o 70 % ve srovnání se stávajícím provedením. Vůz je také o něco širší a o 5 mm nižší, ale světlá výška 220 mm zůstává beze změny.

Vidíme novou designovou filozofii, nazvanou u Subaru „Dynamic x Solid”. Jsou tu nová světla, která nápadně připomínají ta na WRX a STI, a také nová maska chladiče. I zadní světla jsou nová, spolu s designem pátých dveří. Vidíme křidélka po stranách zadního okna, poplatná snaze o snížení odporu vzduchu, ale jinak design zádě zlepšením moc není, na rozdíl od přídě.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 202 - Subaru XV Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 203 - Subaru XV Zeneva 2017 zive 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 204 - Subaru XV Zeneva 2017 zive 19

Přečtěte si více: Kromě pohlednějšího designu dostalo nové XV výkonnější motor či luxusnější interiér.

Suzuki Swift - nová generace

Představování nové generace Suzuki Swift se řádně natahuje, trvá už prakticky rok. První ilustrace japonské značce unikly již loni v březnu, v prosinci se pro změnu dostaly ven fotky i dealerská brožura. Mnohé tak bylo odhaleno ještě před oficiálním debutem, který navíc ukázal jen verzi určenou pro japonský trh. S otevřením bran ženevského autosalonu můžeme ovšem přivítat také evropské provedení.

Mezi oběma variantami prakticky neexistuje vizuální rozdíl, i evropská verze má agresivně se tvářícím čelní nárazník, zadní kliky dveří uschované v koncovém sloupku či náznak difuzoru na zádi. Suzuki oba konce vozu osadilo diodami, byť ty vpředu se starají pouze o denní svícení. Standardem jsou pak 15palcová ocelová kola, která lze ovšem vyměnit za lité šestnáctky.

Dynamičtějšímu vzhledu napomohla také adopce nové platformy Heartect, která přináší 30kilovou úsporu hmotnosti. Vůz tak v základu vykáže na vahách pouhých 890 kg, je tak o podstatných 120 kg lehčí než předchůdce. Jak už zaznělo, je také vizuálně agresivnější, neboť došlo k usazení kol více do rohů. To je přitom dáno zkrácením délky o 10 milimetrů na 3 840 mm.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 205 - Suzuki Swift 2017 EU verze prvni sada 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 206 - Suzuki Swift 2017 EU verze prvni sada 06Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 207 - Suzuki Swift 2017 EU verze prvni sada 09

Přečtěte si více: Nový Swift se chlubí muší hmotností, pohonnými jednotkami ale bohužel zrovna nezaujme.

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.