Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

5.3.2017 | Autoforum.cz | 4 příspěvky

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.

NanoFlowcell Quant 48Volt - koncept

Švýcarská značka NanoFlowcell o sobě pravidelně dává vědět v souvislosti s domácím autosalonem. Tak tomu bylo již v roce 2014, kdy jsme poprvé viděli Quant e-Sportlimousine slibující 11 600 Nm točivého momentu. O dvanáct měsíců později byli Švýcaři znovu na místě činu, tentokráte se sporťákem Quant F, prý s výkonem 1 090 koní. A loni opanovalo výstaviště Palexpo třeba malé Quantino, které mělo mít takřka před výrobou.

Na zahájení produkce ale u firmy NanoFlowcell stále ještě nedošlo, místo toho Švýcaři hodlají i letos ohromit hlavně koncepčními vzdušnými známky. Momentálně avizují příchod nové verze sportovního modelu, která tentokráte ponese označení Quant 48Volt. O jeho pohon se postará čtveřice elektromotorů s výkonem 140 kW pracujících s nízkým napětím. Ty mají být krmeny variabilními mobilními tekutými palivovými články.

Dle aktuálních informací by Quant 48Volt měl zvládat zrychlení z klidu na stovku za 2,4 sekundy a elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 300 km/h. Kromě toho má nabídnout dojezd přes 1 000 kilometrů. Výroba zmiňovaného elektrolytu bi-ION pak vychází v průmyslovém měřítku na pár korun za litr.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 141 - NanoFlowcell Quant 48Volt 2017 prvni foto

Nissan Qashqai - facelift

První generace Nissanu Qashqai byla představena v roce 2007, přičemž mnoho lidí v té době japonské automobilce nevěřilo. Její tehdy nové SUV se ale stalo neskutečným hitem, po kterém sáhlo již na 2,3 milionu zákazníků. V to je zahrnuta i druhá generace, se kterou nás Nissan seznámil v listopadu 2013. Ta se musí potýkat s mnohem větším počtem soupeřů, přesto mu odolává zdatně - loni byla vůbec nejprodávanějším SUV světa.

Japonská automobilka ale nechce usnout na vavřínech a jelikož s novou generací hodlá vyrukovat až na přelomu dekády, byl na na autosalonu v Ženevě odhalen facelift. Ten přiváží modernizaci venkovního vzhledu, vnitřní výbavy i použité techniky, přičemž za největší novinku můžeme považovat příchod technologie ProPILOT. Jak napovídá již sám název, jde o semi-autonomní řízení.

Systém má zvládat akceleraci, brzdění i řízení v jednom dálničním pruhu, zároveň se ovšem dokáže vypořádat s městskými zácpami. Automobilka přitom dodává, že již v příštím roce by ProPILOT měl umět také změnu jízdních pruhů. Další vylepšení je naplánováno do roku 2020 a spočívá v autonomním průjezdech křižovatkami, odkud je již jen krůček k plnohodnotnému autopilotu.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 142 - Nissan Qashqai facelift Zeneva 2017 zive 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 143 - Nissan Qashqai facelift Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 144 - Nissan Qashqai facelift Zeneva 2017 zive 17

Přečtěte si více: Facelift pozměnil Nissanu Qashqai hlavně přední partie, uvnitř se zaměřil hlavně na posun výše.

Opel Crossland X - nový model

Příchod Opelu Crossland X německá automobilka avizovala již delší dobu, přičemž před pár dny prozradila, že novinka se bude tak trochu překrývat s modelem Mokka X. Dle výrobce ale k bratrovražednému souboji nedojde, oba vozy prý dokážou koexistovat a nebudou si krást zákazníky.

Jisté je, že vzhledově i technicky jedou Crossland X a Mokka X po odlišné linii. Již delší dobu prodávaný model je čistokrevným SUV, zatímco novinku Opel tituluje jako CUV. Tedy Crossover Utility Vehicle, který zejména při pohledu z boku dokazuje, že nahrazuje MPV Meriva. Vidíme vyšší linii, kterou doprovází plochá střecha. Ta je ovšem doplněna ližinami, které mají společně s robustní přídí navozovat dojem klasického off-roadu.

Designéři v Rüsselsheimu se snažili o pokrytí několika segmentů, výsledkem posuďte sami. My přejdeme k rozměrům, mezi kterými najdeme délku 4,21 metru. Tím je novinka o 160 milimetrů kratší než Astra, s výškou 1,58 metru je však o 100 mm vyšší. Zároveň je Crossland X větší než Nissan Juke či Peugeot 2008, ale taktéž menší než sourozenecké „kafe“ či Meriva, kterou nahrazuje. Zmínit pak musíme ještě šířku 1,76 metru, jež taktéž zaostává za Mokkou X.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 145 - Opel Crossland X 2017 prvni oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 146 - Opel Crossland X 2017 prvni oficialni sada 06Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 147 - Opel Crossland X 2017 prvni oficialni sada 09

Přečtěte si více: Nový Crossland X se soustředí hlavně na prostor v kabině a zavazadelníku, jenž nabízí v lákavějším balení než Meriva.

Opel Insignia Grand Sport 2017 - nová generace

O druhé generaci Opelu Insignia se mluví již hezkých pár týdnů. Německá automobilka nás během této doby pravidelně zásobovala vybranými informacemi i vlastními „špionážními“ fotkami, teprve včera jsme si ovšem novinku mohli prohlédnout zcela bez maskování. Je přitom nutné dodat, že s daným odhalením již značka neměla pranic společného, zveřejnění oficiálních tiskových materiálů totiž bylo naplánováno na dnešní půlnoc.

Na liftback si tedy můžeme pořádně posvítit, přičemž začneme u názvu. Ten se vůči minulosti prodloužil, neboť nově tu máme Opel Insignia Grand Sport. Daný přídomek má přitom poukázat na výrazný posun vůči předchůdci. Tisková zpráva kromě toho zmiňuje nejlepší aerodynamiku ve své třídě (Cd 0,26), prostornější interiér či sníženou hmotnost. Dále pak máme očekávat působivější jízdní dynamiku.

Abychom nemluvili jen obecně, můžeme dodat, že Opel použitím odlehčených materiálů dokázal snížit hmotnost nelakované karoserie o přibližně 60 kg. Celkově novinka váží až o 175 kg méně než předchůdce, konkrétní data o hmotnosti kterékoli z verzí ale zatím k dispozici nemáme. Opel totiž dále jen zmínil, že vůz má o 29 milimetrů nižší střešní linii, o 92 mm prodloužený rozvor a o 11 mm širší rozchod kol.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 148 - Opel Insignia Grand Sport 2017 prvni sada 07Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 149 - Opel Insignia Grand Sport 2017 prvni sada 08Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 150 - Opel Insignia Grand Sport 2017 prvni sada 09

Přečtěte si více: nová Insignia dostane do vínku nejen osmistupňový automat, ale také pohon všech kol ve stylu Fordu Focus RS.

Opel Insignia Sports Tourer 2017 - nová generace

Nový Opel Insignia Grand Sport již je známou věcí. Na stánku značky na autosalonu v Ženevě jej doplní i kombi Sports Tourer, které se aktuálně ukázalo na prvních fotkách. Německá automobilka zároveň uvolnila i první data, která se týkají především zavazadelníku. Ten ve srovnání s předchůdcem narostl o více než 100 litrů, celkově tak dokáže pobrat až 1 640 l.

Větší objem není jedinou novinkou, jež se zavazadlového prostoru týká. Vzrostla také jeho celková délka, a to o 97 milimetrů na celkem 2 005 mm při sklopení zadních sedadel. Ta mohou být za příplatek dělena v poměru 40:20:40, přičemž o jejich sklopení se postará tlačítko na zádi. Mimo to Opel nabízí sadu FlexOrganizer s dělicími sítěmi, sáhnout je možné i po elektronicky i dálkově výklopném víku.

Stejně jako sedan dostal také kombík zcela novou platformu, díky které lze očekávat v závislosti na zvolené motorizaci a úrovni výbavy pokles hmotnosti až o 200 kilogramů. Dosaženo toho bylo za pomoci odlehčených materiálů, kromě toho Opel také u kombíku ukotvil sedadla blíže k podlaze. Výsledkem tak mají být o poznání lepší řidičské zážitky za volantem.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 151 - Opel Insignia Sports Tourer 2017 prvni sada 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 152 - Opel Insignia Sports Tourer 2017 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 153 - Opel Insignia Sports Tourer 2017 prvni sada 09

Přečtěte si více: Projděte si veškerá momentálně známá data o novém německém kombíku.

Pagani Huayra Roadster - nový model

Ženevský autosalon naplní očekávání nejednoho fanouška italských supersportů - ukáže oficiální premiéru Pagani Huayra Roadster. Ta, kromě toho, že nemá střechu, je také dosud nejsilnější a nejlehčí Huayra vůbec. Předčí i nabroušené kupé BC, které se představilo přesně před rokem. To už ale víme, zajímá nás zbytek.

Zákazníci Huayry Roadster mají místo pevné střechy na výběr mezi karbonovými nebo látkovými střešními panely, přičemž ty by mělo být kam v autě uložit. Přestože se se ztrátou pevné střechy většinou pojí nutnost auto dodatečně vyztužit, Huayra Roadster je o podstatných 80 kg lehčí než kupé, její suchá hmotnost je tak 1 280 kg.

Za úsporou stojí hlavně nové materiály. Monokokové šasi je vyrobeno zčásti z carbotania a zčásti z materiálu zvaného Carbo-Triax HP52. Ten je podle automobilky pokročilejší než materiály používané ve vozech Formule 1. Šasi je prý ve výsledku o 52 % tužší než u kupé, ale váží stejně. Také na podvozku se našlo pár kil, které mohly zmizet. Veškeré díly jsou vyrobeny z hliníkové slitiny HiForg a dohromady jsou o čtvrtinu lehčí než u kupé.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 154 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 155 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 156 - Pagani Huayra Roadster 2017 prvni sada 03

Přečtěte si více: Italská novinka s výkonem 764 koní zvládne i boční přetížení 1,8 g.

Peugeot Instinct - koncept

Koncept Instinct předznamenává budoucí designový směr značky a zároveň ukazuje řadu technologií, které Peugeot v příštích letech uvede. Do vínku přitom dostal karoserii typu Shooting Brake a je o trochu delší než Peugeot 308, nicméně zároveň také kratší než kombík 308 SW. Sedí ovšem citelně blíže k zemi než oba tyto sériové modely. Pod kapotou konceptu pak najdeme plug-in hybridní ústrojí, které produkuje 300 koní a pohání všechna čtyři kola skrze automatickou převodovku.

Detailněji se automobilka o kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru nerozepisuje, nicméně můžeme vytušit, že jde o benzinovou jedna-šestku, která si nejspíše vzala na starost kola přední, zadní mají na starost elektromotory. Ovšem Instinct není o pohonné soustavě, jízdní dynamice či spotřebě, jeho klíčové atributy najdeme zcela jinde. Byť k nízké spotřebě taktéž přispívají.

Šéf projektu Matthias Hossann uvedl, že jeho tým spolupracoval s experty na aerodynamiku, na konceptu tak najdeme řadu aktivních prvků, jež jsou aktivovány při rychlosti okolo 88 km/h. Vertikální světelné elementy jsou vysunuty dopředu o 60 milimetrů, aby napomohly vytvářet přítlak. O to samé se pak stará malý spoiler vysouvající se ze spodní části zadního skla.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 157 - Peugeot Instinct Concept 2017 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 158 - Peugeot Instinct Concept 2017 prvni sada 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 159 - Peugeot Instinct Concept 2017 prvni sada 04

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení francouzského konceptu, včetně prvních živých fotek.

Pininfarina Fittipaldi EF7 - nový model

Emerson Fittipaldi je pro ty, kteří ještě zažili sledování závodů Formule 1 na černobílých socialistických televizích, jezdcem patřícím mezi absolutní legendy. Však u nás dodnes zaznívá věta: „Jede jako Fittipaldi!” i z úst těch, kteří brazilského pilota těžko mohou pamatovat. Byl to slavný závodník, který získal titul šampiona Formule 1 v letech 1972 a 1974 a později dvakrát vyhrál náročný závod 500 mil Indianapolis. Teď na ženevském autosalonu představil svůj nový projekt - Pininfarinu Fittipaldi EF7.

Spolupracoval na něm s designérským studiem Pininfarina, jak vidno už z názvu, a s německou společností HWA, která se zabývá vývojem technologií pro závodní auta. Pokud vám písmena HWA napovídají možnou blízkost s AMG, je to zcela správně - jsou to iniciály Hanse Wernera Aufrechta, který AMG před lety založil.

Konstrukce vozu je skutečně výjimečná. Základem EF7 je dvoudílný karbonový monokok, ke kterému je pevně přišroubovaný 4,8l osmiválec s atmosférickým plněním a šestistupňová převodovka Hewland. Obě tyto části tedy budou namáhanou součástí šasi, což má mimo jiné šetřit hmotnost. Vůz má vážit méně než tunu, což je podle šéfinženýra vozu Huberta Hugla velmi ambiciózní cíl.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 160 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 161 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 162 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 04

Přečtěte si více: Nový projekt slavného závodníka vznikne v 25 kusech, zamíří ale i do hry Gran Turismo.

Pininfarina H600 - koncept

Pininfarina se na letošním ženevském autosalonu docela činí - kromě okruhového Fittipaldi EF7 se můžeme podívat také na údajnou luxusní konkurenci Tesly Model S, nazvanou Pininfarina H600. Italská karosárna tenhle sedan vyvíjí spolu s Hybrid Kinetic Group, společností sídlící v Hong Kongu. To jsme se ostatně mohli dozvědět již při poodhalení modelu H600.

Na ploše výstaviště Palexpo se tenhle hybrid s hliníkovým šasi představuje v celé své kráse. Po technické stránce je tím hlavním pohonné ústrojí, které na kola umí poslat prý více než 800 elektrických koní. Nespoléhá ale jen na baterie, pod přední kapotou je plynová turbína, která pohání generátor, a tak funguje jako range extender - prodlužovač dojezdu. Celkem má tak dojezd vozu na jedno nabití baterií a natankování palivových nádrží podle měření NEDC činit až 1 000 km.

Poháněna jsou všechna kola a elektronika umí ovládat elektromotory tak, aby docílila efektu vektorování točivého momentu. Zrychlení na stovku má být 2,9 vteřiny a maximálka má dosahovat 250 km/h. Hmotností má H600 Teslu výrazně předčit - podle webu Pininfariny je váha prázdného auta 1 870 kilogramů.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 163 - pininfarina h600 zive ac 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 164 - pininfarina h600 zive ac 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 165 - pininfarina h600 zive ac 03

Přečtěte si více: Konkurence pro Model S bude muset ještě dořešit řadu náležitostí, ostatně tak jako mnohdy samotná Tesla.

Porsche 911 GT3 - facelift

Stánek Porsche na letošním ženevském autosalonu byl ještě před pár hodinami opředen tajemstvím. Na jednu stranu bylo jasné, že tam uvidíme Panamery Turbo S E-Hybrid a Sport Turismo, na druhou nebylo zcela jisté, zda se tam opravdu ukáže facelift Porsche 911 GT3. Nakonec ano a jde o událost ve znamení dobrých zpráv.

Seznamte se tedy prosím s 991.2 GT3. Designově mnoho odlišností nenajdete. Hlavní změnou je nové odlehčené karbonové křídlo, které doprovází přepracovaný difuzor s dvojicí koncovek výfuku uvnitř. Nechybí ani odlišné světlomety vpředu a vzadu či upravené nárazníky, které byly dle tvrzení automobilky přizpůsobeny pro lepší proudění vzduchu.

Jakkoliv jde přitom o drobnosti, inovované Porsche 911 GT3 je díky nim zvenčí i zevnitř jasně odlišitelné od dosavadního provedení. To se ostatně týká i největší změny oproti současnosti, a to návratu šestistupňového manuálu. Ten je stejně jako sedmistupňová automatická převodovka PDK spřažen s atmosférickým čtyřlitrovým šestiválcem.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 166 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 167 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 168 - Porsche 911 GT3 facelift Zeneva 2017 zive 05

Přečtěte si více: S příchodem manuálu klesla hmotnost GT3 na 1 413 kilo, výkon ale narostl na 500 koní.

Porsche 911 GTS 2017 - facelift

Stávající nabídka Porsche rozhodně není okleštěná, a to ani za předpokladu, že se zajímáte jen o model 911. Ten je k dispozici v nemalých 16 verzích, svého favorita si tak snadno může nalézt každý. Automobilka z Zuffenhausenu měla ovšem pocit, že stále ještě existují volná místa na trhu, a proto aktuálně vyrukovala s vylepšenou variantou GTS. Ta je přitom k dispozici hned v pěti provedeních (Carrera GTS, Carrera 4 GTS, Carrera GTS Cabriolet, Carrera 4 GTS Cabriolet, Targa 4 GTS).

Po stránce vizuální celá pětka dostala do vínku nové čelní a zadní světlomety, k nimž se přidávají modifikované nárazníky. Vpředu přitom nechybí čelní splitter z programu Sport Design, vzadu lze pro změnu počítat s černým páskem, který vůz vizuálně rozšiřuje. Dále tu máme ještě dvojici koncovek výfuku, které pokrývá černá barva - tak jako výplet čelní masky nebo 20palcová litá kola s centrální maticí.

Jakkoliv se přitom hlavně černě lakované prvky starají o vizuální odlišení verze GTS od zbytku nabídky, zásadní rozdíl hledejme v motorovém prostoru. Zde sice taktéž najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec, který tak bohužel střídá předchozí atmosférickou jednotku. Vůči ní přitom posílil o 20 koní, máme zde tedy 450 koní a 550 Nm točivého momentu - tedy o 30 koní více než v případě dosud nejsilnějšího Porsche 911 Carrera S.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 169 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 06Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 170 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 07Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 171 - Porsche 911 GTS 2017 facelift prvni sada 09

Přečtěte si více: Nejvýkonnější sériové Porsche 911 zvládne sprint z klidu na stovku již za 3,6 sekundy.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid - nový model

V poslední době se ale zdá, že i německá automobilka se zapojila do závodů ve zbrojení. Pod kapotami jejích modelů nacházíme čím dál tím výkonnější motory. Dokazuje to i nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. To je aktuálně nejpotentnějším vozem značky, jaký si můžete pořídit. A co více, nabízí více koní než jakýkoliv sériový model před ním, s výjimkou limitovaného 918 Spyder.

Hybridní hypersport zde nezmiňujeme náhodou, čtyřdveřová novinka s ním má více společného, než se může na první pohled zdát. Na rozdíl od běžného Porsche Panamera 4 E-Hybrid nepoužívá ke svému pohonu šestiválcový motor, nýbrž čtyřlitrový osmiválec jako základní Turbo. Tato pohonná jednotka přitom produkuje 550 koní, což je samo o sobě již dostatečně působivé číslo.

Porsche k spalovací jednotce ale přidalo elektromotor o výkonu 136 koní. Celkově lze tak od soustavy očekávat 680 koní a především 850 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již od 1 400 otáček. Zrychlení z klidu na stovku pokleslo na 3,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 310 km/h. To jsou stejná čísla, jaké nabízí Porsche 911 GT3 RS.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 172 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2017 prvni sada 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 173 - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2017 prvni sada 04

Přečtěte si více: Projděte si úplné představení nového „Porsche 918 Spyder“ pro čtyři cestující.

Porsche Panamera Sport Turismo

Panamera Sport Turismo vychází z konceptu, který se poprvé ukázal v roce 2012. K dispozici ve verzích Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid a Panamera Turbo, přičemž všechny se oproti liftbacku liší od středového sloupku směrem dozadu. Jestli ji budete říkat kombi, shooting brake nebo ještě jinak, záleží na vás, fakta jsou ale jasná: délka 5 049 milimetrů zůstává vůči méně praktickému sourozenci nezměněna, stejně jako šířka 1 937 mm a rozvor 2 950 mm. Jen výška narostla o pět milimetrů na 1 428 mm.

Panamera Sport Turismo je vůbec prvním zástupcem této linie, který dokáže vzadu ubytovat hned tři osoby. Porsche ovšem dodává, že jde spíše o koncepci 2+1 dělenou v poměru 40:20:40, neboť krajní sedadla jsou stylizována jako samostatná s důrazem na komfort cestujících. Za příplatek budou nabízena dvě zcela individuální křesla s elektrickým ovládáním.

Spolu s prostorem pro cestující narostl i zavazadelník, do kterého naložíte 520 litrů (v případě verze Panamera 4 E-Hybrid jen 425 l), tedy o dvacet více než u liftbacku. Jeho velikost může být sklopením zadních sedadel zvětšena na 1 390 l (resp. 1 295 l). Víko zavazadelníku je přitom již standardně ovládáno elektricky, přičemž nákladová hrana se nachází pouze 628 mm nad zemí.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 174 - Porsche Panamera Sport Turismo 2017 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 175 - Porsche Panamera Sport Turismo 2017 prvni sada 03

Přečtěte si více: Panamera Sport Turismo dostane do vínku také unikátní adaptivní střešní křídlo.

Range Rover Velar - nový model

Nový Range Rover Velar jsme si do značné míry mohli představit již včera, kdy na světlo světa unikly první oficiální snímky. Těch máme nyní k dispozici celou sadu, posloužit můžeme také podrobnými informacemi. A utajena nezůstala ani první česká cena, která včetně daně z přidané hodnoty činí 1 559 569 Kč. Velar se tak skutečně zařadil přesně mezi modely Evoque a Sport, kde britská automobilka viděla bílé místo.

U venkovních rozměrů vidíme délku 4 803 milimetrů, šířku 2 032 mm a výšku 1 665 mm. Rozvor je 2 874 mm, díky čemuž se Velar usadil mezi modely Evoque (2 660 mm) a Sport (2 923 mm) nejen cenově. Tím se dostáváme k interiéru, který navzdory zmiňovanému zadnímu převisu nenabízí sedm sedadel. Místo toho favorizuje zavazadelník, jehož objem se pohybuje od 673 do 1 731 litrů.

Samotné kabině vévodí dva 10palcové dotykové displeje nového multimediálního systému Touch Pro Duo. Do něj jsou integrovány i ovládací prvky Terrain Response a Terrain Response 2, což středovou konzoli činí úhlednější. Pro snadnější manipulaci Range Rover zachoval dva multifunkční ovladače, které slouží klimatizaci i multimédiím. Třetí je určen ovládání hlasitosti, čtvrtý výsuvný pak převodovce.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 176 - Range Rover Velar 2017 oficialni prvni 016Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 177 - Range Rover Velar 2017 oficialni prvni 060

Přečtěte si více: Zcela nový model Range Roveru se ukázal na opravdu rozsáhlé fotogalerii.

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše