Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

5.3.2017 | Autoforum.cz | 4 příspěvky

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.

Škoda Citigo 2017 - facelift

Facelift nejmenšího modelu Citigo, který dostal hlavně nové čelní partie, nepochybně vznikl pod vedením dnes již bývalého šéfdesignéra Jozefa Kabaně. Navzdory tomu jde jeho vzhled proti stávající linii Škody, jejímž stěžejním bodem jsou právě dvojitá přední světla. Mají sloužit jako jisté poznávací znamení značky a měly je dostat všechny modely.

Citigo si ale jde svou vlastní cestou - nové světlomety sice má, ovšem pouze ty mlhové či koncové. Hlavní se nezměnily a jsou nadále jednodílné. Jinak nejmenší vůz značky dostal ještě odlišnou kapotu motoru, kterou poznáte podle středních prolisů, jinou masku chladiče a modifikovaný nárazník. Ten nyní zasahuje více do stran, čímž Citigo vizuálně rozšiřuje. Mimo to lze zmínit ještě nový design 15palcových litých kol či novou barvu karoserie Kiwi.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 208 - Skoda Citigo 2017 facelift prvni 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 209 - Skoda Citigo 2017 facelift prvni 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 210 - Skoda Citigo 2017 facelift prvni 13

Přečtěte si více: Modernizace nejmenšího českého modelu byla spíše vizuální, pod kapotou se nepohnul ani šroubek.

Škoda Fabia 1,0 TSI - nový motor

Poslední zmínky o Škodě Fabia nebyly zrovna pozitivně laděné, tento model totiž plošně zdražil o 13 tisíc korun. Odměnou za to ovšem nebyla bohatší základní výbava, navíc jste za své peníze nedostali zkrátka nic. Nyní tu máme další novinku, která od návštěvy dealerství mladoboleslavské značky část klientely možná odradí. Fabia totiž stejně jako Octavia či Rapid vypouští z nabídky motor 1,2 TSI, u ní to navíc znamená, že čtyřválec už nenabízí ani jeden.

Čtyřválcová pohonná jednotka, která disponovala výkonem 66 kW/90 koní či 81 kW/110 koní, bude dle očekávání nahrazena tříválcem 1,0 TSI. Ten bude taktéž k dispozici ve dvou variantách, přičemž ta slabší nabízí 70 kW/95 koní, druhá pak 81 kW/110 koní. Škoda ovšem dodává, že v tomto případě byl navýšen točivý moment, a to z dosavadních 175 Nm na 200 Nm.

V tiskové zprávě je rovněž zmíněn šestiprocentní pokles spotřeby, což je mimo jiné dáno tříválcovým uspořádáním s malými volnými setrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlem. Již mnohokrát dříve jsme ovšem zmínili, jde zejména o úsporu papírovou danou normovanými měřícími cykly. Realita bude záviset hlavně na vaší pravé noze a ve snaze o rychlejší jízdu nižší nejspíše nebude.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 211 - Skoda Fabia 10 TSI 2017 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 212 - Skoda Octavia 10 TSI technicke udaje 06

Přečtěte si více: Projděte si kompletní pohřeb motoru 1,2 TSI, k dispozici máme veškerá data spojená s tříválcem.

Škoda Kodiaq Scout a Sportsline - nové verze

Škoda není z těch automobilek, které by neváhaly nabídnout „SUV na oko”, tedy jen vůz, který navzdory větším vnějším rozměrům a zvýšenému podvozku nenabídne ani větší vnitřní prostor, ani lepší prostupnost terénem. Už v minulosti prohlásila, že má-li expandovat na poli automobilů této třídy, musí vždy přinášet i nějakou jinou výhodu než robustnější vzhled či lepší nastupování - musí být prostornější a zvládat i jízdu alespoň trochu náročnějším terénem.

Nečekejte ale dramatické změny, „vyskautování” Kodiaqu představuje jen drobný posun v repertoáru vlastností směrem k pohybu také mimo silnici a stylu s tím souvisejícím. To druhé je možná důležitější, přesto jsou i na tomto poli změny decentní - Kodiaq Scout je vybaven stříbrnými ochrannými prvky na spodních stranách obou nárazníků, více zatmavenými skly od sloupku B dozadu a stříbrný rámeček masky chladiče, což je zbarvení dodané i vnějším zpětným zrcátkům, rámečkům kolem bočních oken a střešním ližinám.

Kodiaq Sportline pak bude do příchodu provedení RS tím „nejsilničnějším” derivátem a najevo to bude dávat už na pohled. Podobně jako u Scoutu došlo k relativně jemným modifikacím předního nárazníku, který jsou na rozdíl od standardu lakovaný celý, až na jakási „křidélka” po stranách - ta zůstávají černá. Podobně je tomu u bočních prahů, též lakovaných v barvě karoserie s menší černou lištou, a na zádi, snažící se chromovanou linkou vyvolávat dojem viditelných výfuků. Ty budou ale na sto procent falešné.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 213 - Skoda Kodiaq Scout prvni 05Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 214 - Skoda Kodiaq Scout prvni 06Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 215 - Skoda Kodiaq Sportline prvni 03

Přečtěte si více: Scout i Sportline budou k dispozici pouze s výkonnějšími motory a navíc jen se systémem 4x4.

Škoda Octavia RS 245 - nová verze

Ofenziva mladoboleslavské automobilky nezná mezí. Je to jen pár dní, co jsme si mohli představit Kodiaq ve verzích Scout a Sportline, a již zde máme další novinku. Ta se nyní netýká velkého SUV, rozšiřovat se totiž budou řady Škody Octavia. Dle předchozích zvěstí totiž skutečně dorazila varianta RS 245, která je vůbec nejvýkonnější sériovou Octavií, jaká kdy byla vyrobena. Pod kapotou totiž skrývá 180 kW (245 koní).

Vyšší výkon má stejně jako u základního provedení na starosti přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, který nejspíše dostal pouze odlišnou mapu řídicí jednotky a průchodnější výfuk, jako předchozí RS 230. O těchto změnách ale prozatím lze jen spekulovat, Škoda totiž v tiskové zprávě žádné podrobnosti neuvádí. Zmiňuje jen onen výkon, který doprovází točivý moment navýšený na 370 Nm, s nimiž lze počítat v pásmu 1 600 až 4 300 otáček.

Na výběr je standardní šestistupňový manuál či příplatkový sedmistupňový automat DSG, přičemž v rámci volby druhé zmíněné převodovky lze počítat s akcelerací z klidu na stovku za 6,6 sekundy u liftbacku, respektive za 6,7 sekundy u kombíku. Působivé je i pružné zrychlení, verze s manuálem totiž potřebuje ke sprintu na pátý převodový stupeň z 60 na 100 km/h pouze 6,4 s (kombi 6,5 s), případně pak z 80 na 120 km/h jen 6,6 s (kombi 6,8 s).

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 216 - Skoda Octavia RS 245 prvni 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 217 - Skoda Octavia RS 245 prvni 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 218 - Skoda Octavia RS 245 prvni 02

Přečtěte si více: Nejvýkonnější sériová Octavia všech dob dostala do vínku i snížený podvozek a rozšířený rozchod kol.

Škoda Rapid 2017 - facelift

Je možná dobrou zprávou, že faceliftované Škody Rapid a Rapid Spaceback nedostaly dvojité čelní světlomety. Neznamená to ovšem, že by značka ponechala příď obou verzí bez povšimnutí. Došlo dokonce i na modifikace hlavních světel, které lze na přání (a tedy za příplatek) doplnit integrovaným pásem diod. Samotné xenony do nabídky přibyly už dříve, tato světla jsou ale jiná, zajímavější a svou spodní linkou dávají vzpomenout na atraktivní koncept Rapid Sport.

Nabídku kromě toho doplňuje asistent, který dle potřeby automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly. Přitom prý zajišťuje optimální osvětlení silnice a při rychlostech nad 60 km/h zvládá rozeznat (a tomu přizpůsobit i světelný tok) vozy jedoucí před vámi (na vzdálenost až 400 metrů) či před vámi (do vzdálenosti jednoho kilometru). Automatická je pak i aktivace denního svícení.

Změnami prošel rovněž nárazník s modifikovanými mlhovkami, odlišné jsou také koncové lampy, rovněž dostupné s technologií LED. Mimo to se proměnila i nabídka litých kol, která startuje patnáctkami a vrcholí 17palcovým rozměrem. Tím jsme ovšem s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme pod kapotu, kde již podle očekávání nenajdeme 1,2litrový čtyřválec TSI.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 219 - Skoda Rapid 2017 facelift prvni 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 220 - Skoda Rapid 2017 facelift prvni 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 221 - Skoda Rapid 2017 facelift prvni 08

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení faceliftu Škody Rapid, k dispozici máme i snímky verze Spaceback.

Tamo Racemo - nový model

Indická automobilka Tata Motors nedávno ohlásila založení nové divize Tamo. Pod její hlavičkou by měly vzniknout odvážnější modely, do kterých se mateřská společnost nechce pouštět. Jako první vlaštovka měl dle původního oznámení vylétnout do světa dostupný sporťák, jehož premiéru značka ohlásila na ženevský autosalon. Jeho brány výstaviště Palexpo jsou již otevřeny, můžeme se tak na novodobého nástupce Opelu Speedster podívat pěkně do detailu.

Již podle rozměrů jde o kompaktní sporťáček, který je dlouhý pouze 3 835 milimetrů. Na šířku novince zvané Racemo naměříme 1 810 mm, na výšku pak 1 208 mm. Rozvor momentálně zůstává neznámý, stejně jako hmotnost. Dá se ovšem předpokládat, že půjde o lehký vůz, neboť k pohonu má postačit 1,2litrový čtyřválec Revotron, který kvůli vyšší kultivovanosti a spolehlivosti dostal litinový blok.

Uprostřed uložený agregát je přeplňován turbodmychadlem doplněným mezichladičem, tlačí ze sebe 190 koní v 6 500 otáčkách a 210 Nm při 2 500 ot./min. Přenos výkonu na zadní kola pak dostala na starosti šestistupňová převodovka, se kterou by Racemo mělo dle tvrzení automobilky zvládnout zrychlení z klidu na stovku pod 6 sekund. Maximálka ale zatím zůstává neznámá.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 222 - Tata Tamo Racemo 2017 prvni sada 07Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 223 - Tata Tamo Racemo 2017 prvni sada 08Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 224 - Tata Tamo Racemo 2017 prvni sada 11

Přečtěte si více: Racemo je i částečným dítkem Microsoftu, jeho startovní cena nebude nízká.

Toyota Yaris 2017 - facelift

O modernizaci Toyoty Yaris číslo dvě jsme se rozepsali vcelku podrobně již v souvislosti s japonským trhem, kde je malý hatchback znám pod názvem Vitz. Toyota už tehdy dala jasně najevo, že faceliftem poctí také evropské provedení. První náznak věcí budoucích přišel v upoutávce na zcela novou ostrou verzi, která dostane poladěný vzhled i podvozek a především více než 210 koní pod kapotou. Před pár dny pak Japonci oznámili, že Yaris bude moci od letošního roku počítat s 1,5litrovým motorem, který střídá jedna-trojku.

Nyní je konečně venku oficiální tisková zpráva, která nám s několika málo fotografiemi odhaluje facelift evropského provedení se vším všudy. Toyota prý utratila 90 milionů Eur (cca 2,43 miliardy korun), aby učinila Yaris atraktivním i po dalších pár let. Stejně jako v případě japonské verze tu tedy máme hlavně modifikovanou příď s novou maskou, nárazníkem a světlomety, která vůz vizuálně rozšiřuje.

Dále byla lehce přeprofilována spodní část dveří, nová je nabídka litých kol a do palety barev přibyly odstíny Tokyo Red a Hydro Blue, jež rozšiřují stávající kolekci osmi laků. Kromě toho mohou zákazníci sáhnout také po příplatkových diodách pro denní svícení, modifikována ovšem byla i světla vzadu. Za dalšími novinkami ale již musíme do kabiny, kde se objevuje nové čalounění s odlišnými vzory i barvami.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 225 - Toyota Yaris 2017 facelift EU verze prvni foto 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 226 - Toyota Yaris 2017 facelift EU verze prvni foto 03

Přečtěte si více: Facelift nepřivezl Toyotě Yaris jen větší motor či odlišný vzhled, ale i pomocný přední rám či nové sání.

Toyota Yaris GRMN - nový model

Únorové prodejní statistiky odhalily jednu nemilou skutečnost - o sportovní Toyotu GT 86 na českém trhu dále není pražádný zájem. Loni byl prodán jediný exemplář, pro letošek má pak kupé na svém kontě nulu. To rozhodně není dobrá zpráva pro tuzemské zastoupení, které nejspíše zvažuje, zda bude na českém trhu nabízet zcela nový Yaris GRMN. Tento model by přitom Toyotu GT 86 mohl překonat minimálně ve sprintech.

Důvod najdeme v motorovém prostoru, kde kupé disponuje atmosférickým dvoulitrem. Yaris místo toho dostal 1,8litrový čtyřválec, který dopuje kompresor. To je dnes ojedinělá kombinace a GRMN je vlastně jediným modelem ve svém segmentu, jenž jí používá. O naprostý unikát ovšem nejde, právě tuto pohonnou jednotku totiž Toyota dodává Lotusu.

Japonci nám přitom již před několika týdny oznámili, že agregát bude produkovat přes 210 koní. Konkrétní číslo ovšem neupřesnili ani na výstavišti Palexpo. Neznámá jsou i data týkající se jízdní dynamiky, byť v tomto ohledu Japonci alespoň naznačovali - Yaris GRMN by měl zvládnout sprint na stovku pod 6 sekund, tedy rychleji než GT 86 i Ford Fiesta ST.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 227 - Toyota Yaris GRMN 2017 nova sada 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 228 - Toyota Yaris GRMN 2017 nova sada 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 229 - Toyota Yaris GRMN 2017 nova sada 05

Přečtěte si více: Kromě výkonného motoru se Yaris GRMN pyšní také speciálně naladěným podvozkem.

Vanda Dendrobium - koncept

Vypadá to, že singapurská společnost Vanda Electrics vsadila všechny svá aktiva do elektrické mobility a rozjela svůj business hned na několika frontách. Ve své nabídce už má miniaturní bateriově poháněný skútr Motochimp, momentálně připravuje produkci maličkého elektrického valníku Ant Truck a své nejvyšší ambice deklaruje skrze svůj první osobní automobil vypadající jako z jiného světa. Anebo alespoň jiného století.

Jmenuje se Dendrobium, což je odkaz na orchidej, kterou má tento stroj připomínat po otevření dveří a střešního panelu, které se odklápí proti směru jízdy, ale to jen na okraj. Mnohem zajímavější je, že Singapurci nespoléhali pouze na vlastní vývojové oddělení, ale oslovili také specializovanou firmu a to rovnou z nejvyšších pater motorsportu.

Konkrétně jednu z poboček britského týmu F1 - Williams Advanced Engineering, která je odpovědná třeba za Jaguar C-X75, Nissan Bladeglider, ale pomáhala také s vývojem Nissanu GT-R Nismo či monopostu Formule E. Jak velký byl její podíl při návrhu a konstrukci Vandy, přesně asi nezjistíme, víme však, že úkolem Williamsu bylo navrhnout kromě jiného pohon.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 230 - Vanda Dendrobium oficialni foto Zeneva 2017 08Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 231 - Vanda Dendrobium oficialni foto Zeneva 2017 09Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 232 - Vanda Dendrobium oficialni foto Zeneva 2017 11

Přečtěte si více: Projekt Dendrobium odstartoval již v roce 1996, teprve moderní technologie ale umožnily jeho realizaci.

Volvo XC60 - nová generace

Po včerejším úniku si dnes můžeme druhou generaci Volva XC60 představit detailně. Švédská automobilka v souvislosti s debutem na autosalonu v Ženevě pustila do světa kompletní tiskovou zprávu zahrnující přehled všech technických parametrů a také pořádnou sadu snímků. Předvádět má co - XC60 je dnes jejím jasně nejprodávanější modelem a od nové generace se očekává totéž.

Začneme u venkovních rozměrů, kde najdeme délku 4 688 milimetrů, šířku 1 902 mm, výšku 1 658 mm a rozvor 2 865 mm, hmotnost vozu přitom startuje na 2 081 kilogramech. Ve srovnání s první generací je novinka o 60 mm delší, 11 mm širší a 57 mm nižší, kromě toho jí ovšem naměříme také o 9 milimetrů více mezi nápravami. Interiér tak bude prostornější, což zveřejněné rozměry jen dokládají. Prostor pro hlavu narostl na maximálních 1 037 mm, v oblasti loktů pak na 1 478 mm vpředu a 1 430 mm vzadu a u nohou na 1 055, resp. 965 mm.

Do zavazadlového prostoru pobere nové Volvo XC60 standardně 505 litrů, z pod kapoty bohužel budou vykukovat jen čtyřválcové motory. Standardem je přitom ve všech případech pohon všech kol a osmistupňová automatická převodovka.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 233 - Volvo XC60 Zeneva 2017 zive 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 234 - Volvo XC60 Zeneva 2017 zive 05Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 235 - Volvo XC60 Zeneva 2017 zive 09

Přečtěte si více: Druhá generace švédského SUV přichází samozřejmě i s plejádou nových bezpečnostních systémů.

VW Arteon - nový model

Nová generace stylového německého sedanu na sebe nechala opravdu čekat. Základní Passat, ze kterého tento krasavec s výrazněji se svažující střešní linií vychází, debutoval již na počátku července 2014. V říjnu téhož roku Volkswagen oznámil, že dosluhující provedení bude v prodeji ještě dva roky a teprve pak přijde nástupce. V mezičase však vypukla kauza Dieselgate, která příchod stylové varianty ještě odsunula.

V souvislosti se zahájením letošního ženevského autosalonu je ale čekání u konce. Novinku si tedy můžeme plně představit, nejprve ale jen doplníme pár informací pro úvod. Ty souvisí s opětovným přejmenováním vozu, který započal svou životní dráhu v roce 2008 jako Volkswagen Passat CC. O tři léta později přišel facelift, který přinesl nejen odlišný venkovní vzhled, ale také zkrácení názvu na pouhé CC.

Nyní tu pro změnu máme Arteon, který má daleko více symbolizovat posun vozu do vyšších sfér trhu než jak tomu bylo u předchůdců. Vzhledově německá novinka navazuje na předloňský koncept Sport Coupe GTE, jemuž je zejména v případě vrcholné verze R-Line podobná pomalu jako vejce vejci. Dokonce se dá říci, že sériové provedení tento předobraz svou robustností překonává, což je nejen nezvyklé, ale hlavně působivé.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 236 - VW Arteon zive Zeneva 2017 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 237 - VW Arteon zive Zeneva 2017 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 238 - VW Arteon zive Zeneva 2017 05

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení stylového VW Passat, který zatím nabídne maximálně 280 koní.

VW Sedric - koncept

Volkswagen představuje v rámci ženevského autosalonu ve světové premiéře stylovější verzi Passatu pojmenovanou Arteon. Vůz ještě se všemi atributy, jak jej známe dnes. S volantem, pedály i spalovacím motorem. Že je to samozřejmost? Zatím ano, ne však na dlouho. Na stejném stánku vystaví německý koncern také jiný stroj reprezentující naopak revoluční budoucnost, která není vůbec tak vzdálená, jak by si kdekdo mohl myslet.

Prozatím je to studie, vypadá tak trochu jako nasupený brouk a nese označení Sedric. To je akronym od „self-driving car“ a asi jste již pochopili, že jde o vůz s automatickým řízením. Tentokrát ale již ne aktivovaným pouze na přání řidiče, kdy se volant zatáhne do palubní desky a v případě potřeby bude připraven opět sloužit. Tady to je definitiva. Konečná pro řidiče.

Sedric nemá kromě dveří, sedadel a bezpečnostních pásu v zásadě nic, co by jej spojovalo s běžným automobilem, věnovat se můžete za jízdy třeba sukulentům za oknem. Je to zkrátka mobilní platforma na kolech pro čtyři cestující, přičemž pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 136 koní umístěný u zadní nápravy a sada lithium-iontových akumulátorů o kapacitě, která sice známá není, VW ale tvrdí, že vystačí na dojezd přibližně 400 kilometrů.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 239 - vw sedric koncept zeneva 2017 oficialni 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 240 - vw sedric koncept zeneva 2017 oficialni 10

Přečtěte si více: Víme, jak bude fungovat obsluha tohoto hrobníka vašich řidičských choutek.

VW Tiguan Allspace - evropská verze

Na příchod prodlouženého Volkswagenu Tiguan si Evropa musela vyčkat nejdéle ze všech kontinentů. Zatímco totiž čínské provedení Allspace se ukázalo již v prosinci, americké „XL“ debutovalo v lednu. Vůči verzi určené největšímu trhu světa přitom dostalo do vínku přesně to, co jsme od většího rozvoru mezi nápravami očekávali - tedy sedm sedadel. Nyní právě toto provedení míří i na Starý kontinent, ovšem se špetkou čínského koření.

Tím máme na mysli název vozu, prodloužený Tiguan bude totiž také na evropských trzích znám pod přídomkem Allspace. Oproti pětimístnému modelu novinka narostla o 110 milimetrů v rámci rozvoru a o 215 mm do délky. I nadále je ovšem o 94 milimetrů kratší než stávající generace Volkswagenu Touareg. Pobrat přitom dokáže až sedm cestujících, standardem ovšem bude pětimístné provedení.

Ve srovnání se standardním Volkswagenem Tiguan nabídne varianta Allspace mnohem více místa v zavazadelníku, u pětimístné konfigurace totiž jeho objem narostl na 760 litrů, po sklopení druhé a třetí řady sedadel pak dokonce na 1 920 l (respektive na 1 775 l sedmimístné verze). To rozhodně není malá porce, nicméně za Škodou Kodiaq a jejími 2 065 litry Allspace i nadále zaostává.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 241 - VW Tiguan Allspace EU verze 2017 prvni sada 09Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 242 - VW Tiguan Allspace EU verze 2017 prvni sada 10Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 243 - VW Tiguan Allspace EU verze 2017 prvni sada 36

Přečtěte si více: Tiguan Allspace bude k dispozici v šesti motorizacích, všechny jsou čtyřválcové.

Zenvo TS1 GT - nový model

Supersportovní stroje dánské společnosti Zenvo se dostávají do našeho hledáčku jen sporadicky, třeba když některé z minimálního počtu vyrobených aut začne hořet, vzplane i jeho sourozenec anebo dostane novou automatickou převodovku. Navzdory tomu tuto firmu nezatracujeme a jistým způsobem je nám její umíněnost stavět vysokovýkonné automobily navzdory problémům sympatická.

Tato její snaha trvá už deset let, což je sice ve světě aut pořád věk maximálně adolescentní, přesto se dánská manufaktura rozhodla vypustit jubilejní model nazvaný TS1 GT, který oficiálně představí v rámci aktuálně startujícího ženevského autosalonu.

Světle modrou barvou lakovaný automobil doplněný panely s viditelným karbonem a černě-modrými koly je poháněný dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem s plochou klikovou hřídelí a objemem 5,8 litru produkujícím až 1 180 koní a maximální točivý moment 1 100 newtonmetrů. Navazuje na něj sedmistupňová převodovka se spirálovým ozubením a jednou automaticky ovládanou spojkou schopnou řadit během 40 milisekund.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 244 - zenvo ts1 gt 2017 oficialni 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 245 - zenvo ts1 gt 2017 oficialni 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 246 - zenvo ts1 gt 2017 oficialni 05

Přečtěte si více: Podívejte se na první živé fotky nového Zenva, známe i předpokládaná technická data.

Autoforum.cz

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.