Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu
26.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od SUV tak nějak očekáváte, že si poradí i s nezpevněným povrchem a Kodiaq to zvládá. Přesto Škoda měla pocit, že na tomto poli lze přidat.
Škoda není z těch automobilek, které by neváhaly nabídnout „SUV na oko”, tedy jen vůz, který navzdory větším vnějším rozměrům a zvýšenému podvozku nenabídne ani větší vnitřní prostor, ani lepší prostupnost terénem. Už v minulosti prohlásila, že má-li expandovat na poli automobilů této třídy, musí vždy přinášet i nějakou jinou výhodu než robustnější vzhled či lepší nastupování - musí být prostornější a zvládat i jízdu alespoň trochu náročnějším terénem.
Jak Yeti, tak nedávno Kodiaq prokázaly, že jsou šité přesně podle tohoto receptu, tedy nabízí alespoň nějakou racionální argumentaci pro volbu tohoto vozu i těm, kteří SUV automaticky neholdují. Terénní schopnosti obou strojů jsou na poměry dnešních SUV nadprůměrné, přesto Škoda už dříve avizovala, že novější z obou modelů nabídne také ve verzi Scout. A dnes vyrukovala právě s ní.
Nečekejte dramatické změny, „vyskautování” Kodiaqu představuje jen drobný posun v repertoáru vlastností směrem k pohybu také mimo silnici a stylu s tím souvisejícím. To druhé je možná důležitější, přesto jsou i na tomto poli změny decentní - Kodiaq Scout je vybaven stříbrnými ochrannými prvky na spodních stranách obou nárazníků, více zatmavenými skly od sloupku B dozadu a stříbrný rámeček masky chladiče, což je zbarvení dodané i vnějším zpětným zrcátkům, rámečkům kolem bočních oken a střešním ližinám.
Další specifika jsou spíše výbavová - jsou tu standardně devatenáctipalcová kol navržená právé pro Kodiaq Scout (i když vypadají povědomě, jiné modely používají podobná) či LED-světlomety. A také se najde pár zvláštních drobností, zejména plaketa s označením modelu na předních blatnících a prý i na víku kufru - na fotkách ji ale nevidíme. Totéž najdeme i na odkládací schránce před sedadlem spolujezdce, také tady ale musíme věřit popisu škodovky, do interiéru nás zatím nepustila vůbec.
V tomto směru můžeme dodat i další informace z tiskové zprávy, která dále hovoří o docela bohaté standardní výbavě. Ta vychází z výbavového stupně Ambition a skýtá mj. funkci Offroad, která stisknutím tlačítka mění režim fungování pohonu 4×4, paket pro špatné cesty s ochranou motoru, parkovací senzory vpředu i vzadu, volbu jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), nechybí multifunkční volant, ambientní LED-osvětlení v deseti odstínech, infotainment Bolero s osmi reproduktory, sedadla, potažená alcantarou či nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčový start a zadní parkovací kamera.
Pokud jde o technická specifika, nabídne Kodiaq Scout podle očekávání pouze pohon 4x4, čímž se jistě ideálně odliší od výchozího provedení dodávaného také ve verzi 4x2. Dostupné motorizace jsou i se základními technickými daty následující.
Dostupné verze a základní technická data Škody Kodiaq Scout
Verze 1,4 TSI - 110 kW (150 k) 4×4
maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s
kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km
Verze 2,0 TSI - 132 kW (180 k) 4×4
maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s
kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km
Verze 2,0 TDI - 110 kW (150 k) 4×4
maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s
kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km
Verze 2,0 TDI - 140 kW (190 k) 4×4
maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s
kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km
Zde tedy nic nového pod sluncem, jde pouze o vybrané verze aktuálně dostupného Kodiaqu bez skautského kroje. Krom preference variant s pohonem 4x4 ale vůz dostal také úpravy podvozku směřující k terénní prostupnosti, díky čemuž nabízí světlou výšku 194 mm, přechodový úhel činí 19,7 stupně a přední resp. zadní nájezdový úhel 22,0, resp. 23,1 stupně. Sériové dodávaný paket pro špatné cesty s ochranou spodku už jsme zmiňovali, terénní schopnosti pak mohou umocnit i na přání dodávané adaptivní tlumiče DCC, říká automobilka.
To je vše, co vám v tuto chvíli můžeme říci, více prozradí přiložené fotky. Vůz si v této verzi odbude premiéru začátkem března na autosalonu v Ženevě, tou dobou bychom měli znát i ceny. Počítejte ale s tím, že toto bude jedna z nejdražších škodovek v nabídce, to je už z prvních informací zřejmé.
První oficiální fotografie Škody Kodiaq Scout
![Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 1 - Skoda Kodiaq Scout prvni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 2 - Skoda Kodiaq Scout prvni 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 3 - Skoda Kodiaq Scout prvni 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 4 - Skoda Kodiaq Scout prvni 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 5 - Skoda Kodiaq Scout prvni 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 6 - Skoda Kodiaq Scout prvni 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 7 - Skoda Kodiaq Scout prvni 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 8 - Skoda Kodiaq Scout prvni 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 9 - Skoda Kodiaq Scout prvni 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 2 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha