Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3 F30 LWB: prodloužená verze pro „krátké” Číňany
5.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW oficiálně odhalilo očekávanou prodlouženou verzi nové trojkové řady. Nabízena bude paradoxně pouze tam, kde více prostoru vůbec nepotřebují.
Pokud uvážíme, že prodloužené verze aut všemožných typů a tříd jsou populární hlavně v zemi, kde průměrná výška mužské části obyvatelstva dosahuje jedněch z nejnižších hodnot vůbec (v Číně je to kolem 160 cm, u nás pro srovnání kolem 180 cm), můžeme snad otevřeně hovořit o nějaké formě kompenzace pociťovaného fyzického nedostatku. Podobnou úvahou ale nic nezměníme na tom, že Číňané zkrátka mají dlouhá auta rádi a s gustem si je nechají servírovat i od jinak dosti „paličatých” automobilek.
Je to stejně trochu zvláštní. Prodloužená verze se dá pochopit u aut, která jsou jinak tak velká, jak jen být mohou (BMW 7, Audi A8 apod.) a větší jiným jednoduchým způsobem stvořit nelze. Ale proč „protahovat” vozy jako BMW 5, Audi A6 nebo nejnověji BMW 3 F30, vedle nichž existují přirozeně delší alternativy v podobě vyšších řad? Jednoznačná odpověď nás nenapadá, patrně to bude mít na svědomí více faktorů od nižší ceny až po touhu části zákazníků mít právě ten či onen vůz, akorát delší... Buď jak buď, prodloužená trojka je tu, a tak se podívejme, co nabídne.
Jak již jméno naznačuje, je to především delší rozvor náprav. Ten se posunul ze standardních 2 810 mm na hodnotu 2 920 mm, což umožnilo bez narušení jinak vcelku harmonických proporcí vozu nafouknout délku jeho karoserie až na 4 734 mm.
Má to za následek i fakt, že F30 LWB vypadá na první pohled prakticky zcela „normálně” a možná i proto (tedy aby bylo vidět, že s zákazník koupil něco extra...) nabízí jednu podivnou vizuální odlišnost - vedle delších dveří je to jakýsi chromovaný záhyb do nikam na sloupku C. Že by měl symbolizovat (alespoň z jedné strany...) písmeno L? Podívejte se na přiložené snímky a posuďte sami, je to docela dobře možné.
Nic převratného jinak tuto trojku nepotkalo, tedy snad krom trochy pozornosti navíc, která byla věnována cestujícím vzadu. Leccos opět napoví přiložené fotky - nevíme třeba o tom, že by v našich končinách bylo možné zadním pasažérům dopřát vlastní „make-upová” zrcátka a pár podobných drobností.
Pod kapotou nic nového - jednotlivé verze dostupné pro čínský trh se pouze přejmenují z „i” na „Li” (snad netřeba vysvětlovat) a dostupná provedení tak budou čítat 320Li, 328Li a 335Li se 184, 245 resp. 306 koňmi pod kapotou. Standardem je na východě pohon zadních kol a osmistupňový automat, z toho BMW nesleví ani u „eLkových” provedení.
Výroba vozu bude probíhat v Číně, takže šance, že by se dostala na jakýkoli jiný trh (natož pak do Evropy) se limitně blíží nule. S jakým úspěchem se setká u zákazníků, to bude jasné později.
Tip: Přečtěte si náš test nového BMW 335i F30.























Prodloužené BMW 3 vypadá jako to „krátké”. To bylo asi také maximum toho, čeho bylo po vizuální stránce možné docílit...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před hodinou
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
