BMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d

Německá značka hodlá na autosalonu potěšit hlavně příznivce nafty. Modelům 120d, 320d a 520d totiž zvedne výkon ze 184 na 200 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d

18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka hodlá na autosalonu potěšit hlavně příznivce nafty. Modelům 120d, 320d a 520d totiž zvedne výkon ze 184 na 200 koní.

Začínáme mít takový pocit, že jestli BMW nepřijde s nějakým utajeným konceptem, jehož vzhled a výkony nám srazí čelist až na zem, velký „otoč” na stánku mnichovské automobilky nebude. Koncept Active Tourer představující budoucí řadu 1 GT asi není tím, co by automobilové nadšence bralo u srdce, a tříválcové motory či elektrická řada také prozatím mnoho obdivovatelů nemají. Dnešní informaci o rozšíření nabídky oddělení M Performance bychom tak měli brát jako opravdu příznivou. Kdyby ovšem nešlo o parafrázi na jednookého krále mezi slepými.

V rámci techniky se totiž jedná pouze o „upgrade” dvoulitrového turbodieselu, který je k mání v modelech 120d, 320d a 520d. Pokud vám tedy standardních 184 koní a 380 Nm točivého momentu nestačí, můžete objednávkou výkonnostního kitu tyto hodnoty zvednout na 200 koní a 422 Nm. Akcelerace z klidu na stovku se v tu chvíli urychlí o sekundu, zatímco spotřeba by měla zůstat na stejných hodnotách jako před zásahem.

Díky tomu, že se jedná o tovární úpravu, samozřejmě nepřijdete o záruku. Což platí i o sadě doplňků, kterou na fotografiích představuje BMW 335i. Ty se skládají z 20palcových litých kol, dekoru zpětných zrcátek imitujícího karbon, nových nárazníků, černé masky a designových polepů.

Možná lepší zprávou bude zařazení podvozkového a brzdového paketu do nabídky řady 1 a řady 3. Jejich základem jsou upravené tlumiče a pružiny, které doplňují kotouče o průměru 345 mm svírané vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny.

Tím výčet pařížských „tuningových” novinek BMW končí. Zrovna úprava patrně nejprodávanějšího motoru jistě zaujme spoustu lidí, ale asi bychom na autosalonu tohoto významu očekávali něco působivějšího. Také byste raději viděli na stánku značky třeba nástupce M1?

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


BMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d - 1 - BMW 120d, 335i, 520d M PerformanceBMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d - 2 - BMW 520d M PerformanceBMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d - 3 - BMW 335i M Performance 01BMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d - 4 - BMW 335i M Performance 02BMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d - 5 - BMW 335i M Performance 03BMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d - 6 - BMW 335i M Performance 04
Úpravy pro řady 1, 3 a 5 od divize M Performance nejsou ničím novým, vylepšení naftového čtyřválce se ale mezi nimi objevuje poprvé

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.