Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d
18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka hodlá na autosalonu potěšit hlavně příznivce nafty. Modelům 120d, 320d a 520d totiž zvedne výkon ze 184 na 200 koní.
Začínáme mít takový pocit, že jestli BMW nepřijde s nějakým utajeným konceptem, jehož vzhled a výkony nám srazí čelist až na zem, velký „otoč” na stánku mnichovské automobilky nebude. Koncept Active Tourer představující budoucí řadu 1 GT asi není tím, co by automobilové nadšence bralo u srdce, a tříválcové motory či elektrická řada také prozatím mnoho obdivovatelů nemají. Dnešní informaci o rozšíření nabídky oddělení M Performance bychom tak měli brát jako opravdu příznivou. Kdyby ovšem nešlo o parafrázi na jednookého krále mezi slepými.
V rámci techniky se totiž jedná pouze o „upgrade” dvoulitrového turbodieselu, který je k mání v modelech 120d, 320d a 520d. Pokud vám tedy standardních 184 koní a 380 Nm točivého momentu nestačí, můžete objednávkou výkonnostního kitu tyto hodnoty zvednout na 200 koní a 422 Nm. Akcelerace z klidu na stovku se v tu chvíli urychlí o sekundu, zatímco spotřeba by měla zůstat na stejných hodnotách jako před zásahem.
Díky tomu, že se jedná o tovární úpravu, samozřejmě nepřijdete o záruku. Což platí i o sadě doplňků, kterou na fotografiích představuje BMW 335i. Ty se skládají z 20palcových litých kol, dekoru zpětných zrcátek imitujícího karbon, nových nárazníků, černé masky a designových polepů.
Možná lepší zprávou bude zařazení podvozkového a brzdového paketu do nabídky řady 1 a řady 3. Jejich základem jsou upravené tlumiče a pružiny, které doplňují kotouče o průměru 345 mm svírané vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny.
Tím výčet pařížských „tuningových” novinek BMW končí. Zrovna úprava patrně nejprodávanějšího motoru jistě zaujme spoustu lidí, ale asi bychom na autosalonu tohoto významu očekávali něco působivějšího. Také byste raději viděli na stánku značky třeba nástupce M1?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Úpravy pro řady 1, 3 a 5 od divize M Performance nejsou ničím novým, vylepšení naftového čtyřválce se ale mezi nimi objevuje poprvé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
před 11 hodinami - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
včera - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu včera 16:41
- Smrtelná havárie v Hengelu včera 15:22
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním včera 10:00
Nejnovější články
- Úplně poslední VW Golf s dieselem bez turba se pořád dá koupit hezký, je neuvěřitelné, že vůbec vznikl
před 2 hodinami - Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
před 4 hodinami - Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
před 5 hodinami - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
před 7 hodinami - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva