Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec
14.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská značka otevřela v Británii svou první prodejnu zaměřenou na elektrickou a hybridní mobilitu. Modely už i vystavuje, ale zatím neprodává.
O porodních bolestech projektu elektrických a sportovních hybridních modelů mnichovské automobilky jsme se něco dozvěděli před pár týdny z neoficiálních zdrojů. Ty kromě obav o budoucnost této vývojové větve BMW naznačily, že firma není ve stavu, kdy by si mohla dovolit nové vozy řady „i“ odpískat a utopit je v účetnictví jako čistou ztrátu.
Bavorská značka se do diskusí na podobné téma pochopitelně nepouští, protože i kdyby jejich bateriové dílo opravdu stálo před krachem, bude v duchu nejlepších tradic PR s úsměvem tančit až do samotného konce. Současný stav je ale podle některých indicií takový, že to prostě BMW zkusí rozjet a pak už se děj vůle trhu a boha.
Kde ale začít? Odpověď se nabízí vlastně sama. Stačí se pouze zamyslet, které město jde co nejtvrději po peněženkách řidičů obyčejných osobních automobilů a naopak pozitivně diskriminuje cokoli s akumulátorem a elektromotorem, i kdyby „přídavný“ spalovací motor žral ve skutečnosti permanentních dvacet na sto.
No jistě, Londýn. Právě tam BMW (v sousedství Kensingtonských zahrad a Hyde parku) otevřelo na ulici Park Lane 55 svou novou prodejnu nazvanou BMW i Park Lane. Menší perličkou je, že Němcům se z této konkrétní, určitě ne levné adresy podařilo vystrnadit Lexus.
Další (předpokládáme, že podobně naladěná) města pochopitelně budou následovat, nicméně menší zastávku v showroomu bychom si mohli dát. BMW totiž kromě otevření prestižních prostor vyrukovalo s několika novinkami. Předně asi stojí za zmínku model i3 - elektromobil o slušné hmotnosti 1 250 kg, vybavený motorem o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 newtonmetrů, který je schopen podle výrobce dosáhnout stovku za osm vteřin a jezdit nejvyšší rychlostí 150 km/h. Pokud nám je známo, technika se neměnila, interiér ale ano. V kabině se objevilo nové dřevěné obložení z bambusu, jiné čalounění z přírodní kůže a koberečky z ovčí vlny. Výroba se podle dostupných správ rozjede v příštím roce v Lipsku.
Zajímavý doplněk se objevil také v zavazadlovém prostoru i3, který by měl podle BMW prodloužit dojezd jednoho z cestujících o 25 až 40 kilometrů (v závislosti na jeho hmotnosti a podmínkách na silnici). Řeč je o dvacetikilogramovém elektrickém kole „i Pedelec“ (Pedal Electric Cycle - to vyjadřuje tat tajemná, nedávno registrovaná značka) vyrobeném z hliníku a karbonu, schopném dosáhnout rychlosti 25 km/h, rekuperovat energii při volnoběhu nebo zpomalování a o neznámé ceně. Majitelé i3 ale o něm budou jistě přemýšlet, když jim bude náležitě vysvětleno, že ani v případě vybití akumulátorů v autě nezůstanou imobilní. Rozumnější ale asi bude nabíjet jej z domácí zásuvky (čtyři hodiny, říká BMW) než využívat tu pro něj určenou v kufru i3, to by se pak prodloužení dojezdu asi příliš nekonalo.
A co v případech, když i to bude málo? Snadné řešení, pomůžou obyčejná BMW se spalovacím motorem. Vážně. Mnichov v rámci programu „i“ bude kromě jiného svým zákazníkům poskytovat různé asistenční služby, jako třeba aktualizaci map s podklady o sítích dobíjecích stanic, ale také zajišťovat honosně znějící „Flexibilní řešení mobility“, což není nic jiného, než obyčejná zápůjčka BMW s benzínovým nebo naftovým motorem.
K úplnosti nám chybí už jen model i8 a také k němu něco máme. Ekologicky uvědomělí občané s hlubší kapsou z něj ale radost mít nebudou. Výroba by se měla rozjet v roce 2014, a přestože konečná cena ještě nebyla stanovena, britský Autocar někde zjistil, že nebude menší než 100 tisíc Eur, v přepočtu cirka dva a půl milionu korun. A to jsou luxusní a sportovní auta v na ostrovech z důvodu vysokého daňového zatížení značně levnější než v Evropě.



































Docela by nás zajímalo, pro kolik showroomů má BMW postaveno prototypy i3 a i8, když je zatím sériově nevyrábí
Zdroje: BMW, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 8 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 10 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 11 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan