Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW potvrdilo odhodlání udělat M4 hlavně lehkou, přijde i nové CSL?
16.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O výkon půjde u nové M3 a M4 až v druhé řadě, bije se dál v prsa BMW. Hybridní technologie proto neočekávejte, spoustu lehkých materiálů ale ano.
Uložení jména BMW M3 Coupé k ledu je věcí, která řadě lidí nedává spát, kolegy z britského Top Gearu nevyjímaje. Proto ostatně usedli na kus řeči s Mattem Collinsem, produktovým manažerem německé značky pro malé a střední vozy, který se o novince roku 2014 trochu rozpovídal. Obávat bychom se prý neměli jakékoliv změny v zaměření - BMW M4 prý „není něčím, co bychom chtěli uspěchat, protože musí být tak dobré, jak jen může být“.
To jsou samozřejmě slova, jakými častuje nový model snad každá automobilka. Proto Collins osvětlil, jakým způsobem probíhal (a nadále probíhá) vývoj. Ten se přitom dle všech zvěstí skutečně zaměřil hlavně na už přetřásanou nízkou hmotnost, spekulace stran nižšího výkonu nového přeplňovaného řadového šestiválce ale prozatím nebyly ani potvrzeny, ani vyvráceny. Jisté je tak nadále pouze to, že společně s názvem se do důchodu odebere i atmosférický osmiválec.
„Naší filozofií je snaha dodat výkon skrze vyšší procento pokrokových materiálů - lehkých slitin a karbonového vlákna - než abychom činili motor silnějším. A proto jsme se na redukci hmotnosti zaměřili. Využít přitom můžeme i technologických poznatků z vývoje řady „i“, který je hlavně o těchto materiálech. Je to skoro až závodní přístup, ale tak bych to nevnímal. Prostě se jen zaměřujeme na dynamičnost,“ řekl dále Collins.
Výměnou atmosférického plnění za to vynucené turbodmychadlem pak BMW pro změnu vychází v ústrety přání většiny zákazníků. Ti totiž 4,4litrový osmiválec twin-turbo o výkonu 560 koní přijali pod kapotami modelů M5 a M6 nadmíru kladně. „Zpočátku tu byla jistá nevole, ale posléze nám řekli, že oceňují celkový nárůst výkonu i jeho mnohem větší porci v nízkých otáčkách.“
Změna pod kapotou je tak logická, i když přesnou konfiguraci Collins nepotvrdil, ani nevyvrátl. Sdílnější je ovšem k možné verzi CSL, která podle něj zatím není v plánu. A to hlavně kvůli zmiňovanému vývoji, který se na nízkou hmotnost - hlavní parketu modelu CSL - zaměřuje již sám o sobě. „Musíme napřed počkat, jak budou reagovat zákazníci. Pokud ale zatouží po ještě lehčí verzi, vyrobíme ji.“
CSL je tak případně hudbou vzdálené budoucnosti, kterou navíc mnichovská filharmonie ani nemusí odehrát. Kdy ale očekávat standardní M4? Jistou nápovědou by podle Collinse mohl být dosavadní přístup značky, která eMko představovala vždy rok a půl po novém sedanu řady 3. Tentokrát ale takový recept bude platit zřejmě jen pro M3, tedy sedan, jehož premiéra je v té či oné formě očekávána na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Na kupé M4 si patrně budeme muset počkat o něco déle - nelze příliš očekávat, že by automobilka oba vozy představila současně nebo v krátkém časovém odstupu.
Tomu nasvědčuje i zpráva, že se oba vozy mají přes spřízněnou mechaniku svými vlastnostmi výrazně lišit. Zatímco totiž sedan M3 bere při vývoji ohled i na konkurenci od Audi a Mercedesu, dvoudveřové kupé podle Collinse soupeře mít nebude. „Naším cílem je snaha vyvinout ne lepší vůz, ale ještě lepší, než ten nejlepší.“ Bude tak mít M4 dvoukrokový náskok před konkurencí? Uvidíme, patrně příští rok.



Zakamuflované BMW M4 F82 se v okolí Mnichova a Nürburgu zjevuje v poslední době stále častěji. Do prodeje ale jen tak nedorazí
Rozličné spekulativní ilustrace zřejmě daleko od pravdy nebudou
Zdroj: Top Gear UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva