Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější luxusní limuzína BMW je menší než Škoda Superb, kompenzuje to neobvyklou výbavou
15.10.2021 | Petr Prokopec
Slovo limuzína ve většině Čechů vyvolá dojem ohromného amerického aut schopného převézt celý oddíl skautek a v případě BMW alespoň řadu 7. Mnichov ale takové auto postavil i na základech řady 3.
Lidé žijící v Číně nebo Indii obecně nedosahují příliš velkého vzrůstu. V případě druhé zmíněné země muži dosahují průměru 165 centimetrů a ženy 153 centimetrů, což skutečně není mnoho. Přesto však tamní klientela stejně jako ta čínská miluje automobily s prodlouženým rozvorem. Tedy v podstatě takové vozy, kde se tito lidé pomalu ztratí. Problémem však je, že povětšinou jsou spojené s vyššími cenami, které jen málokdo může akceptovat. BMW proto zkusilo zdánlivě neslučitelné spojí.
Letos tak pustilo do prodeje řadu 3, která se natáhla do délky na 4 829 milimetrů. Standardní provedení tedy překonává o 120 mm, pořád jde ale o vůz kratší než aktuální Škoda Superb. Podstatně se pak prodloužil i rozvor, který narostl z 2 851 na 2 961 mm. Toto provedení tedy odpovídá čínské prodloužené variantě, která je k dispozici již od roku 2019, jenže zatímco Číňané vůz znají pod označením třeba BMW 325Li, v Indii jde o BMW 3 Gran Limousine.
S tímto přídomkem novinka zapadá do názvosloví mnichovské značky, která již používá označení jako Gran Coupe či Gran Turismo. Jen tím se nicméně od již existujícího prodlouženého provedení lišit nebude, ke změnám došlo také pod kapotou. Pohon má na starosti přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec, ovšem ten v indické verzi produkuje 258 koní namísto 184 čínských.
Benzinové provedení 330Li Gran Limousine ovšem není jediným, po kterém indičtí zákazníci mohou sáhnout. V prodeji je tam i verze 320Ld Gran Limousine, která počítá s dieselovým dvoulitrem a 190 koňmi. Tato limuzína na stovku zrychluje za 7,6 sekundy, benzinové provedení je o 1,4 sekundy rychlejší. V obou případech je přitom k dispozici pouze osmistupňová automatická převodovka.
Standardně je tento model nabízen v provedeních Luxury Line a M Sport, nově ale indické zastoupení BMW odhalilo provedení Iconic Edition, které jako by svou ne až tak ohromující velikost zkoušelo zamaskovat blyštivou výbavou. Novinka se totiž vyznačuje ledvinkami BMW Iconic Glow, tedy jejich svítícím provedením v kombinaci se standardně dodávanými LED světly vpředu i vzadu. Nechybí 18palcová litá kola a chromované prvky karoserie. Zákazníci si mohou v interiéru vybrat mezi bílou, černou a stříbrnou barvou v kombinaci s béžovým nebo černým čalouněním.
Svítící ledvinky ale nejsou to jediné. Uvnitř kabiny najdeme tzv. Crystal Gear, tedy průhledný volič automatické převodovky se svítící trojkou uvnitř - podobně jako v řadě 8. Standardní vybavení dále zahrnuje komfortní sedadla pro řidiče a spolujezdce čalouněná kůží Vernasca, zatímco zadní sedadla jsou vybavena přídavnými polštáři opěrky hlavy a věšákem na kabáty. Výbava dále zahrnuje třízónovou automatickou klimatizaci s filtry s aktivním uhlím, střešní okno Panorama Glass, osvětlení prostoru kolem vozu, 12,3palcový digitální přístrojový panel, 10,25palcový dotykový displej infotainmentu, systém prostorového zvuku Harman Kardon se 16 reproduktory a bezdrátové nabíjení.
Ceny trojkové Gran Limousine startují na 5,25 milionech rupií, tedy asi 1,53 milionu Kč, což z vozu dělá bezpečně nejlevnější bavorskou luxusní limuzínu. Nová Iconic Edition pak není o tolik dražší - benzinové provedení 325Li začíná na 5,35 milionu rupií, dieselové 320Ld na 5,49 milionu. To je pořád přijatelných 1,56 resp. 1,59 milionu Kč. S ohledem na velikost a výbavu vozu podle nás dobrá nabídka.
BMW nově odhalilo svou trojkovou Gran Limousine v provedení Iconic Edition, kterou definují vedle rozsáhlé výbavy také svítící prvky vně i uvnitř. Foto: BMW
Novinka vychází z již prodávaného BMW 3 Gran Limousine, které zachycují starší fotografie i zevnitř. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před hodinou - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 2 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 4 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 5 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 03.19. 11:49 - Předseda
- Suzuki obecně 03.19. 11:46 - jerry
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 11:32 - jerry
- Politický koutek 03.19. 10:59 - petr_riha
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda