Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW rozšířilo nabídku o dva zajímavé nové diesely, jsou velmi silné i úsporné
5.10.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka jde proti proudu, když na údajném konci doby dieselové sází na naftové motory. Nezajímavé opravdu nejsou, dávají až 340 koní při pětilitrové spotřebě.
Dieselová éra se zdá být u konce. Skandál koncernu VW Group zanechal na kdysi oblíbených pohonných jednotkách nesmazatelnou skvrnu, která spolu s tlakem regulátorů na jiné druhý pohonu vede ke stále nižšímu podílu na celkových prodejích. Zatímco ještě před pěti lety měl každý druhý vůz v Evropě pod kapotou právě dieselový motor, aktuálně nelze hovořit ani o třech kusech z deseti. Na druhou stranu je třeba pamatovat na skutečnost, že v Evropě je každý rok registrováno 10 milionů nových vozů. I 28procentní podíl tedy nadále představuje nemalou zákaznickou základnu a v některých třídách jde o stále dominantní typ pohonu
Své o tom ví i u BMW, které se nově rozhodlo přivést na trh nové dieselové motory. My si nejprve posvítíme na modely 330d a 330d xDrive, které budou k dispozici jako sedan i jako kombík. Ve všech případech přitom pod kapotu zamíří třílitrový šestiválcový turbodiesel, který nově dává až 286 koní výkonu a 650 Nm točivého momentu. Za to vděčí také mild-hybridního systému, tedy 48voltového startéru-generátoru, se kterým je spárována 48voltová baterie, jež schraňuje energii získanou rekuperací.
Elektřina může být transformována v dodatečný výkon 11 koní, s nimiž takové BMW 330d zvládá sprint z klidu za stovku již za 5,3 sekundy. Mnohem podstatnější je však pro automobilku spotřeba, která klesla na 4,4 až 4,7 litru na sto kilometrů. Provedení s pohonem všech kol je pak o tři desetiny žíznivější, zatímco u kombíku lze v závislosti na volbě zadokolky nebo čtyřkolky počítat s 4,5- až 4,8litrovým, respektive se 4,8- až 5,2litrovým průměrem. Emise CO2 se tak pohybují od 116 do 136 gramů na kilometr.
Se stejnou technologií bude taktéž od listopadu letošního roku spojena rovněž řada 8, jakkoliv je třeba poukázat na jeden rozdíl. V případě vrcholného kupé, kabrioletu a Gran Coupe bude BMW nabízet provedení 840d xDrive, ve všech případech je tak jistotou pohon všech kol. Kromě toho má motor dvě turba a dává až 340 koní a 700 Nm. Kupé s pevnou střechou zrychlí na stovku za 4,8 sekundy, v průměru si řekne o 5,6 až 5,8 litru (Gran Coupe o 5,6 až 5,9 litru, kabrio o 5,7 až 6 litrů).
Mnichovská dieselová expanze tím nicméně nekončí, jakkoliv dále již nebudeme mluvit o mild-hybridní technice. V případě BMW 2 Gran Coupe došlo na zástavbu tříválce, který se obejde bez veškeré elektrické pomoci. Na druhou stranu však pod kapotou varianty 216d produkuje pouze 116 koní a 270 Nm, což stačí k 10,3sekundovému a tedy nepříliš opojnému sprintu na stovku. Na druhou stranu tu máme 3,8litrový až 4,1litrový průměr a emise CO2 na 99 gramech CO2 na kilometr.
Jak se tedy zdá, BMW si i přes momentální averze nehodlá nechat diesely vzít. Je to pochopitelné, neboť s benzíny se zejména po stránce emisí CO2 (je ekvivalent spotřeby paliva, nic více) tak nízko zamířit nedá. A v případě elektromobilů výrobci nad kvótu, která jim zaručuje splnění přísnějších limitů, neprodají dobrovolně ani ťuk. Jakkoliv se vlivem velkorysých dotací podíl alternativního pohonu stále zvyšuje, ziskovou záležitostí pro automobilky stále zdaleka nejsou.
BMW řady 3 a 8 budou od listopadu disponovat novými mild-hybridními diesely se starými jmény 30d a 40d, mají ještě vyšší výkon a ještě nižší spotřebu. Novinky pro další řady už tak zajímavé nejsou, například dvojková řada dostala nové tříválce. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz