Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec
14.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská značka otevřela v Británii svou první prodejnu zaměřenou na elektrickou a hybridní mobilitu. Modely už i vystavuje, ale zatím neprodává.
O porodních bolestech projektu elektrických a sportovních hybridních modelů mnichovské automobilky jsme se něco dozvěděli před pár týdny z neoficiálních zdrojů. Ty kromě obav o budoucnost této vývojové větve BMW naznačily, že firma není ve stavu, kdy by si mohla dovolit nové vozy řady „i“ odpískat a utopit je v účetnictví jako čistou ztrátu.
Bavorská značka se do diskusí na podobné téma pochopitelně nepouští, protože i kdyby jejich bateriové dílo opravdu stálo před krachem, bude v duchu nejlepších tradic PR s úsměvem tančit až do samotného konce. Současný stav je ale podle některých indicií takový, že to prostě BMW zkusí rozjet a pak už se děj vůle trhu a boha.
Kde ale začít? Odpověď se nabízí vlastně sama. Stačí se pouze zamyslet, které město jde co nejtvrději po peněženkách řidičů obyčejných osobních automobilů a naopak pozitivně diskriminuje cokoli s akumulátorem a elektromotorem, i kdyby „přídavný“ spalovací motor žral ve skutečnosti permanentních dvacet na sto.
No jistě, Londýn. Právě tam BMW (v sousedství Kensingtonských zahrad a Hyde parku) otevřelo na ulici Park Lane 55 svou novou prodejnu nazvanou BMW i Park Lane. Menší perličkou je, že Němcům se z této konkrétní, určitě ne levné adresy podařilo vystrnadit Lexus.
Další (předpokládáme, že podobně naladěná) města pochopitelně budou následovat, nicméně menší zastávku v showroomu bychom si mohli dát. BMW totiž kromě otevření prestižních prostor vyrukovalo s několika novinkami. Předně asi stojí za zmínku model i3 - elektromobil o slušné hmotnosti 1 250 kg, vybavený motorem o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 newtonmetrů, který je schopen podle výrobce dosáhnout stovku za osm vteřin a jezdit nejvyšší rychlostí 150 km/h. Pokud nám je známo, technika se neměnila, interiér ale ano. V kabině se objevilo nové dřevěné obložení z bambusu, jiné čalounění z přírodní kůže a koberečky z ovčí vlny. Výroba se podle dostupných správ rozjede v příštím roce v Lipsku.
Zajímavý doplněk se objevil také v zavazadlovém prostoru i3, který by měl podle BMW prodloužit dojezd jednoho z cestujících o 25 až 40 kilometrů (v závislosti na jeho hmotnosti a podmínkách na silnici). Řeč je o dvacetikilogramovém elektrickém kole „i Pedelec“ (Pedal Electric Cycle - to vyjadřuje tat tajemná, nedávno registrovaná značka) vyrobeném z hliníku a karbonu, schopném dosáhnout rychlosti 25 km/h, rekuperovat energii při volnoběhu nebo zpomalování a o neznámé ceně. Majitelé i3 ale o něm budou jistě přemýšlet, když jim bude náležitě vysvětleno, že ani v případě vybití akumulátorů v autě nezůstanou imobilní. Rozumnější ale asi bude nabíjet jej z domácí zásuvky (čtyři hodiny, říká BMW) než využívat tu pro něj určenou v kufru i3, to by se pak prodloužení dojezdu asi příliš nekonalo.
A co v případech, když i to bude málo? Snadné řešení, pomůžou obyčejná BMW se spalovacím motorem. Vážně. Mnichov v rámci programu „i“ bude kromě jiného svým zákazníkům poskytovat různé asistenční služby, jako třeba aktualizaci map s podklady o sítích dobíjecích stanic, ale také zajišťovat honosně znějící „Flexibilní řešení mobility“, což není nic jiného, než obyčejná zápůjčka BMW s benzínovým nebo naftovým motorem.
K úplnosti nám chybí už jen model i8 a také k němu něco máme. Ekologicky uvědomělí občané s hlubší kapsou z něj ale radost mít nebudou. Výroba by se měla rozjet v roce 2014, a přestože konečná cena ještě nebyla stanovena, britský Autocar někde zjistil, že nebude menší než 100 tisíc Eur, v přepočtu cirka dva a půl milionu korun. A to jsou luxusní a sportovní auta v na ostrovech z důvodu vysokého daňového zatížení značně levnější než v Evropě.



































Docela by nás zajímalo, pro kolik showroomů má BMW postaveno prototypy i3 a i8, když je zatím sériově nevyrábí
Zdroje: BMW, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
před 3 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
včera
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
