Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Z2 2015: pohon předních kol se nevyhne ani sportovním modelům
18.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská značka staví na hlavu celou svou dosavadní filosofii. Kromě kompaktního vanu vyvíjí s pohonem předních kol také nástupce modelu Z3.
BMW odstartovalo novou epochu automobilů s pohonem předních kol loni na podzim s konceptem Active Tourer, který se stane základem pro kompaktní van, nebo chcete-li hatchback, s označením 1 GT. Stavět novou platformu UKL1 pro jediný vůz by bylo pochopitelně značným plýtváním, a to si nemůže dovolit ani mnichovská značka, tudíž bude muset konzervativní jádro příznivců skousnout spoustu dalších, podobně koncipovaných modelů.
Podle britského Autocaru dorazí společně s vozy dceřiné automobilky Mini až 23 modelů s poháněnou přední nápravou a mezi nimi se objeví také sportovní roadster Z2. Dvousedadlový kompakt by se měl dostat na trh v roce 2015. Díky sdílení poněkud levnější konstrukci podlahové plošiny by jeho cenovka mohla startovat na částce kolem 15 tisíc liber, což je v přepočtu cirka 460 tisíc korun.
„Uvažujeme nad automobilem v duchu původní Z3,“ řekl Autocaru člen vývojového programu nového vozu. „Rozměrově odpovídá typu E36/7, tedy roadsteru produkovaného v letech 1995 až 2002, nicméně kvůli nízkým výrobním nákladům a omezenému objemu produkce bylo rozhodnuto použít pohon předních kol,“ dodal informátor.
Mluvit o detailech vozu je prozatím brzy, zdá se však, že BMW Z2 by mělo mít společný základ s příštími Mini Roadster a Coupé (někdy v 2017), přičemž automobilka jej zamýšlí jako levnější konkurenci pro budoucí Mazdu MX-5, která si klasickou koncepci ponechá. Na vrcholu řady stane verze divize M Performance, patrně poháněná přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu do 300 koní a ve hře je dokonce verze s pohonem všech kol se spojkou Haldex.
Celková délka roadsteru zřejmě nepřekročí hranici 4 000 mm, šířka bude kolem 1 700 mm a výška jen 1 250 mm. Na rozdíl od Z4 se pasažéři budou muset spolehnout na klasickou plátěnou střechu, dost možná i manuálně ovládanou, což bude opět další z důsledků snižování nákladů, ceny a v neposlední řadě také projevem snahy o udržení nízké hmotnosti.
V automobilce se údajně velmi dlouho diskutovalo, zda je pohon předních kol vůbec vhodné spojovat také se sportovními modely BMW, odklon od dosud nekompromisní filosofie však byl údajně schválen na základě přesvědčivého chování vozů britské značky Mini. Ty prokázaly, že přední pohon není překážkou zábavné jízdy a management proto nyní věří ve schopnosti Z2 přilákat novou mladší klientelu. „Jdeme s dobou, která diverzifikuje naši zákaznickou základnu,“ řekl Autocaru nejmenovaný inženýr BMW. „Není důvod, proč by auto s pohonem předních kol nemohlo nabídnout stejnou míru dynamiky jako zadokolky, pokud pomocí elektroniky omezíte vliv sil na poháněnou nápravu.“
Může tak zásadní odklon od někdejšího charakteru a filosofie BMW projít? Na to samozřejmě odpověď v tuto chvíli asi neexistuje, každopádně odpověď bychom mohli znát již brzy. Jako první sériové BMW s pohonem předních kol dorazí počátkem příštího roku model 1 GT, a pak se začne lámat pověstný chléb.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 3 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejnovější články
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
před 2 hodinami
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 3 hodinami
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 4 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 6 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.19. 11:40 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 11:02 - GeneHawkins
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
