Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS-V dostane motor V6 Twin-Turbo a manuál, postavit se chce M3
23.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňovaný šestiválec v modelu CTS nabízí 420 koní, sprint na stovku za 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost 274 km/h. Lehčí ATS-V ale bude ještě lepší.
Cadillac ATS není pro americkou automobilku zanedbatelným modelem. Loni se ostatně za oceánem stal autem roku, což jsou základy, na kterých lze stavět. Na Starém kontinentu má ukrást zákazníky BMW řady 3, ve vrcholné verzi ATS-V pak rovnou míří na M3. Zbraně přitom nevolí ledajaké - pod jeho kapotu prý zamíří nový 3,6litrový šestiválec TwinTurbo, který se představil současně s větším modelem CTS.
Prozatím sice není jisté, jakou sílu bude u sedanu ATS-V vysílat na zadní nápravu, méně než 420 koní a 585 Nm, kterými disponuje CTS, to ale bude jen stěží. V kombinaci s nižší hmotností by se tak Cadillac mohl BMW M3 vyrovnat minimálně v přímém zrychlení, neboť čas 4,6 sekundy dozajista o pár desetin stáhne. V případě nejvyšší rychlosti má pak vyhráno, i kdyby zůstal u 274 km/h vyhrazených zmiňovanému sedanu CTS - M3 bude vždy v základu tížit omezovač na 250 km/h.
Kromě motorového prostoru se ovšem Cadillac ATS-V dočká vylepšení také v rámci podvozku, upravena bude rovněž aerodynamika a interiér. Do hry pak řidiče hodlá zapojit manuální převodovkou, což možná bude luxus, který bude milovníkům bavorské divize M upřen. V tomto směru ale nebudeme předbíhat lednovému debutu BMW M3 v Detroitu.
Co se týče premiéry samotného ATS-V, pak momentálně není k dispozici ani přibližné datum. Cadillac má totiž dost práce s redesignem SUV Escalade, který je naplánován na závěr letošního roku, zatímco začátek toho příštího je vyhrazen ATS Coupe. Poté by snad mohla přijít řada také na vrcholnou sportovní verzi.
Vzhledově by se chystaný Cadillac ATS-V mohl v některých ohledech podobat tuningovému paketu, který pro sedan nabízí firma D3
Pravděpodobně ale zůstane blíže při zemi a nevzdálí se tolik standardnímu provedení, zde v evropské verzi
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva