Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
General Motors představil v Detroitu také pár studií. Pokud můžeme soudit z pohledu zapálených řidičů, tohle je nejlepší z nich.
Chevrolet tvrdí, že vyhledává názory svých zákazníků a naslouchá jim. To je jistě libá větička servilně opakovaná v několika obměnách napříč všemi automobilovými značkami, jen s tím rozdílem, že GM konečně naslouchá i ústům, která už dávno volají po levné zadokolce. Pravdou je, že nápad postavit pro Detroit koncept Code 130R mohly Chevroletu vnuknout hravá japonská dvojčátka Toyota GT 86 a Subaru BRZ, ale i kdyby ne, tohle přímo volá po výrobě.
Code 130R tak trochu vypadá jako pozůstatek tajné lásky mezi Chevroletem Camaro a BMW 1 Coupé, ale nutno dodat, že ten přidrzlý výraz přídě, trendy zadní světla lemovaná pásem LED nebo matně zlatá dvacetipalcová kola mají něco do sebe. A stejně jako vás nezvladatelný adolescent v pubertální krizi může překvapit citáty ze Shakespeara, také zde je pod lehce arogantním pozlátkem spousta klasiky. Především pak ty, která souvisí s koncepcí.
Malý Chevy má pod přední kapotou kompaktní čtrnáctistovku Ecotec s turbodmychadlem, která teď v rámci obecně nařízeného downsizingu docela frčí. Našla by se i pod kapotou Buicku Encore a Opelu Mokka, ale jen tady má tu správnou orientaci vůči podélné ose. A díky tomu mohlo být 150 koní a 200 newtonmetrů nasměrováno k zadní nápravě skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou automatickou převodovku. Jak to že příplatková, když zde máme studii? Nechci vyvolávat marné naděje, že si tohle jednou budete moci běžně pořídit, protože to udělal samotný Chevrolet. Ve své zprávě prohlašuje, že „v případě možné sériové produkce, stálo by méně než 20 tisíc dolarů”, tedy méně než 400 tisíc.
Pokud tedy doufáte a vypadá to, že šance na vyslyšení jsou vysoké, doplňujeme pár základních faktů - Code 130R má na délku 4 396 mm, šířku 1 816 mm, výšku 1 390 mm a rozvor 2 775 mm. Kabina je čtyřmístná a tabulky Chevroletu překvapivě udávají více prostoru nad hlavami cestující vzadu než vpředu. To by asi s radostí pár lidí určitě vyzkoušelo, ačkoli ideálně radši za volantem...
Pokud by to opravdu vyšlo, 130R by byla nejlevnějším autem s klasickou koncepcí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nejčtenější články
- Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny
17.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily
17.5.2024 - Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
17.5.2024 - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
17.5.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 06.17. 07:15 - Truck Daškam
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:05 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 19:16 - jerry
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB