Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
General Motors představil v Detroitu také pár studií. Pokud můžeme soudit z pohledu zapálených řidičů, tohle je nejlepší z nich.
Chevrolet tvrdí, že vyhledává názory svých zákazníků a naslouchá jim. To je jistě libá větička servilně opakovaná v několika obměnách napříč všemi automobilovými značkami, jen s tím rozdílem, že GM konečně naslouchá i ústům, která už dávno volají po levné zadokolce. Pravdou je, že nápad postavit pro Detroit koncept Code 130R mohly Chevroletu vnuknout hravá japonská dvojčátka Toyota GT 86 a Subaru BRZ, ale i kdyby ne, tohle přímo volá po výrobě.
Code 130R tak trochu vypadá jako pozůstatek tajné lásky mezi Chevroletem Camaro a BMW 1 Coupé, ale nutno dodat, že ten přidrzlý výraz přídě, trendy zadní světla lemovaná pásem LED nebo matně zlatá dvacetipalcová kola mají něco do sebe. A stejně jako vás nezvladatelný adolescent v pubertální krizi může překvapit citáty ze Shakespeara, také zde je pod lehce arogantním pozlátkem spousta klasiky. Především pak ty, která souvisí s koncepcí.
Malý Chevy má pod přední kapotou kompaktní čtrnáctistovku Ecotec s turbodmychadlem, která teď v rámci obecně nařízeného downsizingu docela frčí. Našla by se i pod kapotou Buicku Encore a Opelu Mokka, ale jen tady má tu správnou orientaci vůči podélné ose. A díky tomu mohlo být 150 koní a 200 newtonmetrů nasměrováno k zadní nápravě skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou automatickou převodovku. Jak to že příplatková, když zde máme studii? Nechci vyvolávat marné naděje, že si tohle jednou budete moci běžně pořídit, protože to udělal samotný Chevrolet. Ve své zprávě prohlašuje, že „v případě možné sériové produkce, stálo by méně než 20 tisíc dolarů”, tedy méně než 400 tisíc.
Pokud tedy doufáte a vypadá to, že šance na vyslyšení jsou vysoké, doplňujeme pár základních faktů - Code 130R má na délku 4 396 mm, šířku 1 816 mm, výšku 1 390 mm a rozvor 2 775 mm. Kabina je čtyřmístná a tabulky Chevroletu překvapivě udávají více prostoru nad hlavami cestující vzadu než vpředu. To by asi s radostí pár lidí určitě vyzkoušelo, ačkoli ideálně radši za volantem...












Pokud by to opravdu vyšlo, 130R by byla nejlevnějším autem s klasickou koncepcí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 10 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 11 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB