Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
General Motors představil v Detroitu také pár studií. Pokud můžeme soudit z pohledu zapálených řidičů, tohle je nejlepší z nich.
Chevrolet tvrdí, že vyhledává názory svých zákazníků a naslouchá jim. To je jistě libá větička servilně opakovaná v několika obměnách napříč všemi automobilovými značkami, jen s tím rozdílem, že GM konečně naslouchá i ústům, která už dávno volají po levné zadokolce. Pravdou je, že nápad postavit pro Detroit koncept Code 130R mohly Chevroletu vnuknout hravá japonská dvojčátka Toyota GT 86 a Subaru BRZ, ale i kdyby ne, tohle přímo volá po výrobě.
Code 130R tak trochu vypadá jako pozůstatek tajné lásky mezi Chevroletem Camaro a BMW 1 Coupé, ale nutno dodat, že ten přidrzlý výraz přídě, trendy zadní světla lemovaná pásem LED nebo matně zlatá dvacetipalcová kola mají něco do sebe. A stejně jako vás nezvladatelný adolescent v pubertální krizi může překvapit citáty ze Shakespeara, také zde je pod lehce arogantním pozlátkem spousta klasiky. Především pak ty, která souvisí s koncepcí.
Malý Chevy má pod přední kapotou kompaktní čtrnáctistovku Ecotec s turbodmychadlem, která teď v rámci obecně nařízeného downsizingu docela frčí. Našla by se i pod kapotou Buicku Encore a Opelu Mokka, ale jen tady má tu správnou orientaci vůči podélné ose. A díky tomu mohlo být 150 koní a 200 newtonmetrů nasměrováno k zadní nápravě skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou automatickou převodovku. Jak to že příplatková, když zde máme studii? Nechci vyvolávat marné naděje, že si tohle jednou budete moci běžně pořídit, protože to udělal samotný Chevrolet. Ve své zprávě prohlašuje, že „v případě možné sériové produkce, stálo by méně než 20 tisíc dolarů”, tedy méně než 400 tisíc.
Pokud tedy doufáte a vypadá to, že šance na vyslyšení jsou vysoké, doplňujeme pár základních faktů - Code 130R má na délku 4 396 mm, šířku 1 816 mm, výšku 1 390 mm a rozvor 2 775 mm. Kabina je čtyřmístná a tabulky Chevroletu překvapivě udávají více prostoru nad hlavami cestující vzadu než vpředu. To by asi s radostí pár lidí určitě vyzkoušelo, ačkoli ideálně radši za volantem...












Pokud by to opravdu vyšlo, 130R by byla nejlevnějším autem s klasickou koncepcí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 6 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 15 minutami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před hodinou
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 3 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 4 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
