Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru

Nová C7 také podlehne downsizingu - objem základního motoru se zmenší na 5,5 litru. ZR1, která dorazí v roce 2015, ale bude mít opět v hledáčku Viper.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru

24.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová C7 také podlehne downsizingu - objem základního motoru se zmenší na 5,5 litru. ZR1, která dorazí v roce 2015, ale bude mít opět v hledáčku Viper.

Americkému koncernu General Motors se daří poměrně úspěšně tajit před veřejností všechny důležité podrobnosti o připravované sedmé generaci Chevroletu Corvette. Vůz - v rámci obvyklé posloupnosti označovaný jako C7 - jsme sice viděli na špionážních fotografiích a patrně kvůli omylu unikla i podoba jeho předního nárazníků, dosud jsme ale měli jen minimum indicií. Ne že bychom kápli na informační zlatou žílu, každopádně nyní toho díky zdroji uvnitř automobilky a zároveň pravidelnému přispívateli stránek Corvetteforum víme znatelně více.

Předně máme pro vás pár uniklých počítačových vizualizací, které jsou podle informátora realistické. První z nich zachycuje boční výdechy odvětrávání motoru na předním blatníku, který bude stejně jako koncept Corvette dozdobený miniaturním chromovaným rejnokem. Jak znalejší z vás jistě vědí, jde odkaz na druhou generaci C2 Sting Ray z roku 1963. Další obrázky zachycují rozvržení tlačítek středové konzoly, pohled do motorového prostoru (k tomu se ještě vrátíme) a technický rozbor sedadel s integrovaným odvětráváním, elektrickým ovládáním a pamětí, které bude možné za příplatek vyměnit za lépe tvarované sedačky Recaro.

Jinak celý vůz má být notně menší než současná C6 a tomu bude odpovídat také nová generace přímovstřikových motorů. Vidlicový osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru a výkonu 436 koní bude nahrazen agregátem LT1 - 5,5litrovým osmiválcem o naprosto stejném výkonu. O rok později (2014) dorazí Corvette s motorem LT4, což bude tatáž pohonná jednotka doplněná mechanicky poháněným kompresorem a výkonem zvýšeným na 594 koní.

Na vrchol modelové řady se v roce 2015 opět postaví „hot rod-verze“ ZR1 s neznámým osmiválcem, každopádně připravená postavit se aktuální novince koncernu Fiat-Chrysler, mocnému SRT Viper. A nejen výkony. Podle dostupných zpráv má být C7 výrazně menší a také nejlehčí novodobou Corvette. Potvrzuje se rovněž, že nová generace skutečně dostane sedmistupňovou manuální převodovku, přičemž zpátečka bude zcela vpravo dole.

Protože „náš“ člověk má přístup do interiéru (v jednom příspěvku psal, že právě brousí panely potažené semišem), víme zhruba i to, jak to tam vypadá. Podle něj má C7 ve spodní části zkosený volant, kabinu podsvícenou LED a na středové konzole velký programovatelný displej, pravděpodobně převzatý z nového Cadillacu XTS. Multimediální rozhraní bude dále doplněno o audiosystém Bose s devíti reproduktory, připojením pro iPod a vůz má být kompatibilní také s iPadem.

Samozřejmostí bude navigace, Bluetooth, parkovací kamera, „dosud nejvyšší“ kvalita materiálů a zpracování, což se týká rovněž čalounění černou kůží doplněnou o červené prošívání. Ze středového tunelu patrně zmizí páka ruční brzdy a nahradí ji elektro-hydraulika, v tomto směru si však konfident není zcela jistý, jak systém pracuje. Rychloměr bude klasický analogový, zasazený do levé strany velké obrazovky s uhlopříčkou 6,5“. Po stranách jsou menší budíky, jeden ve tvaru obráceného písmena D a na opačné straně jeho zrcadlový obraz.

General Motors opět nabídne dvě karosářské verze. Kupé s odnímatelnými střešními panely vyrobenými za příplatek z karbonu anebo klasický kabriolet s elektrickým ovládáním plátěné střechy. Přední nárazník se zvětšeným nasáváním by měl mít uprostřed lamelu v barvě vozu a potvrzeno bylo také logo umístěné v horní části a tvarované do ostřejšího úhlu. Přední kapota dostane odvětrávání, přičemž mřížka bude černá.

Na štíhlejší zádi se opět objeví velký nápis Corvette a dvě zdvojené koncovky výfuku působící téměř jako u C6. Mimochodem, pokud chcete vědět, jak nová C7 plus mínus vypadá, podívejte se na ilustrace od Trinity Animation vyrobenou pro Jalopnik. Tým pracující na Corvette je údajně hodně překvapen, jak blízko se grafici svým návrhem dostali k reálnému stroji. Informátor tvrdí, že zadní světla opravdu nebudou kulatá. Přesněji řečeno ve spodní části jsou zaoblená, ale v horní části budou značně zkosená a „zamračenější“ než u stávajících Chevroletů Camaro a Malibu.

Pochopitelně, výše zmíněné máme bez záruky, nicméně obrázky a data dodaná informátorem zaregistrovaným na fóru Corvette přes pět let působí velmi věrohodně a nezpochybňuje je ani tamní osazenstvo, takže bychom jim mohli věřit. Navíc, kdo by se „mazal” zrovna s nákresem sedadla řidiče a dalšími podobnými detaily...


Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru - 1 - Corvette C7 2013 nove ilustrace 04Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru - 2 - Corvette C7 2013 nove ilustrace 05Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru - 3 - Corvette C7 2013 nove ilustrace 06Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru - 4 - Corvette C7 2013 nove ilustrace 07Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru - 5 - Corvette C7 2013 nove ilustrace 08
Podle zdroje uvnitř Chevroletu jde o vizualizace nové C7; první obrázek zachycuje blatníky s odvětráváním a miniaturním rejnokem

Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru - 6 - Corvette C7 2013 nove ilustrace 01Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru - 7 - Corvette C7 2013 nove ilustrace 02Chevrolet Corvette C7 2013: únik odhaluje další detaily karoserie i interiéru - 8 - Corvette C7 2013 nove ilustrace 03
Ilustrace od Trinity Animation pro Jalopnik jsou prý „velmi blízko” realitě

Zdroj: Corvetteforum, Ilustrace: Trinityanimation přes Jalopnik

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.