Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8?

Představení nového sériového elektromobilu postaveného na základech Chevroletu Spark se nese v duchu hesla „ušetříme, ať to stojí cokoli“.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8?

28.11.2012 | Miro Mihálik | 2 příspěvky

Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Představení nového sériového elektromobilu postaveného na základech Chevroletu Spark se nese v duchu hesla „ušetříme, ať to stojí cokoli“.

Už dnes bude mít na autosalonu v Los Angeles světovou výstavní premiéru městský elektromobil Spark. Tematicky se řadí k hybridu Tahoe a elektrickému Voltu s prodlouženým dojezdem, na rozdíl od nich se však mini bude muset spoléhat výlučně na energii uskladněnou v paketu 336 lithium-iontových akumulátorů o hmotnosti 254 kg a zabírající prostor o objemu 133 litrů.

Papírové parametry Sparku EV nepochybně vypadají impozantně, ačkoli poněkud zmatečně. Automobilka uvádí výkon 130 hp, tedy asi 132 koní, ale zároveň píše 110 kW, což je pro změnu 150 koní. Nejvyšší točivý moment činí 542 newtonmetrů, což společně stačí k akceleraci z 0 na 60 mil/h (97 km/h) za „méně než 8 sekund“, maximálka je prozatím tajná, ale pravděpodobne bude stejně dána jen elektronickým omezovačem.

Tajemné jsou ale také další dost podstatné údaje, což se ale pro elektromobily stalo obecně příznačné. Chevrolet se kupříkladu jaksi zapomněl pochlubit hmotností a ke kapacitě baterek uvádí jen „více než 20 kWh“. Alespoň však přiznává čas nabíjení z běžné zásuvky o 240 V, které potrvá „pod sedm hodin“, což se zdá být poměrně realistické.

Naopak zcela mimo je cena. Koncern GM se chlubí, že začne prodávat Spark EV za 25 tisíc dolarů, v přepočtu 490 tisíc, což je mimochodem také částka (pokud byste měli dojem, že není moc vysoká), za kterou si ve Spojených státech pořídíte základní Camaro s motorem 3,6 V6 o výkonu 327 koní a druhým stupněm výbavy 2LS.

Navíc je třeba říci, že Chevrolet Spark EV ve skutečnosti stojí 32 500 dolarů, v přepočtu přes 640 tisíc korun, které by vám v USA stačily na nákup pětilitrového osmiválce i s Mustangem a ještě by vám 2 200 dolarů zůstalo na cirka 2 800 litrů benzínu. Při průměrné spotřebě dejme tomu 12 l/100 km (Ford ve městě uvádí 15,7 l, dálniční průměr činí 9,0 l) to znamená téměř 25 tisíc kilometrů „zadarmo“.

V zemi Obamů ale takové počty neplatí. Administrativa totiž svým občanům sebere daně a každý Spark EV zadotuje částkou 7 500 dolarů, v přepočtu skoro 150 tisíci korunami. Mimochodem, kdyby stejnou socialistickou vymoženost dostal i (předpokládejme, že chudý) motorista kupující základní benzínový Spark, zaplatil by za něj necelých 94 tisíc korun. Ten ale CO2 vypouští z výfuku a nikoli elektrárny, takže zaplatí plnou částku. Tohle se samozřejmě do tiskových zpráv a médií nehodí, takže Chevrolet nic jiného než (stejně nesmyslných) 25 000 dolarů neuvádí.


Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 1 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 01Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 2 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 02Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 3 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 03Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 4 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 04Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 5 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 05Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 6 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 06Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 7 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 07Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 8 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 08Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 9 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 09Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 10 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 10Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 11 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 11Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 12 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 12Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 13 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 13Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 14 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 14Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 15 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 15Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 16 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 16Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 17 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 17Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 18 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 18Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 19 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 19Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 20 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 20Chevrolet Spark EV 2013 v detailech: je libo mini v ceně Mustangu V8? - 21 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 21
Elektrický Spark dostal přední masku připomínající čumák Ampery, aktivní aerodynamické klapky v nárazníku, kola s nižším valivým odporem, zakrytou podlahu, digitální displej místo analogových budíků a dotykovou obrazovku

Zdroj: Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše