Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně
18.8.2020 | Petr Prokopec
Čínské automobilky se stále více blíží Evropě. Kus za našimi hranicemi vyrábí soupeře tady neprodávané Škody Kodiaq GT, který ve srovnatelné specifikaci prodávají o 560 tisíc levněji.
Že je Rusko vstupní branou čínských automobilek do Evropy, je nejvíce patrné u značky Haval, která spadá pod Great Wall Motors. Ta již loni spustila výrobu SUV F7 v regionu Tula v průmyslovém parku Uzlovaja, přičemž bylo jasné, že jde pouze o první vlaštovku a zakrátko můžeme očekávat hejno. Očekávané se stalo skutečností, neboť letos jej ve výrobě doplnilo i spřízněné SUV-kupé F7x.
Tato novinka je přímým konkurentem „čínské” Škody Kodiaq GT neboli stylovější alternativy místního Kodiaqu. Na délku jí naměříme 4 620 milimetrů, na šířku 1 846 mm a na výšku 1 690 mm. Mimo to tu máme rozvor 2 725 mm, který za českým SUV zaostává jen o chloupek, šance na úspěch tedy Haval F7x nepochybně má. Zvláště když se cenově pohybuje v úplně jiných sférách.
Haval F7x má s již prodávaným modelem F7 společného mnohem více než jen platformu. Oba vozy jsou až po středový sloupek naprosto identické, poté v případě novinky přichází do hry více se svažující střecha. Přepracováno bylo také víko zavazadelníku, jakkoliv úzká světla jsou již shodná jako u konzervativněji střiženého sourozence. Totéž pak lze říci o zadním nárazníku, do kterého byla zasazena napodobenina difuzoru a dvojice koncovek výfuku.
Zákazníci budou moci volit mezi dvěma přeplňovanými pohonnými jednotkami, kdy jedna-pětka dává 150 koní a dvoulitr 190 koní. Zatím je ale k dispozici jen ta druhá, a to i s pohonem 4x4. Slabší motor se přidá do nabídky později s pohonem pouze předních kol. Sedmistupňová dvouspojková převodovka je ale jedinou volbou pro obě pohonné jednotky a pro Rusy je také podstatné, že obě jsou koncipovány pro nízkooktanový benzin.
V závislosti na zvolené motorizaci a výbavě se hmotnost vozu pohybuje mezi 1 605 a 1 720 kilogramy. To jsou všechno parametry srovnatelné se západoevropskou konkurencí, jen cena se pohybuje skutečně někde jinde. Vůz je k mání za ceny od 1 549 000 rublů, tedy asi 463 tisíc Kč. Už to je 250 tisíc Kč od základního Kodiaqu, ale tady se bavíme o autě s dvoulitrovým turbem a slušnou výbavou - něco takového u Škody startuje na 1 022 900 Kč, o 560 tisíc korun dráž.
Snad ještě více rozdíl vyplyne při pohledu na právě odhalenou vrcholnou verzi Tech Plus, která v případě výchozího F7 přijde na 1 949 000 rublů a u F7x na 1 999 000 rublů, tedy na 583 resp. 598 tisíc Kč. To je pořád o dost méně než úplně základní Kodiaq Active 1,5 TSI (716 900 Kč), přitom je vybaveno chromovanými doplňky, 19" koly, digitální přístrojovkou, multimediálním systémem, bezdrátovým dobíjením mobilů a spoustou jízdních asistentů od udržování jízdního pruhu, přes adaptivní tempomat až po automtická dálková světla. Motorem je opět 190koňové dvoulitrové turbo, převodovkou sedmistupňová dvouspojka.
To jsou vskutku lákavé nabídky a platí nejen pro Rusko, nýbrž i okolní země tzv. EAEU (Eurasijský ekonomický svaz). První exempláře těchto Havalů už míří k zákazníkům a my se jen můžeme ptát, kdy dorazí i k nám. Oproti Rusku už tu o moc dražší nebudou.



V Rusku se prodává přímo tam vyráběný model F7x, který nově dostal i špičkovou verzi Tech Plus. Foto: Haval
V Tule vzniká po boku modelu F7, který je v provedení Tech Plus k mání též. Foto: Haval
Zdroj: Haval
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch