Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané v Evropě prodávají stylovějšího soka Škody Kodiaq, stojí o 560 tisíc méně
18.8.2020 | Petr Prokopec
Čínské automobilky se stále více blíží Evropě. Kus za našimi hranicemi vyrábí soupeře tady neprodávané Škody Kodiaq GT, který ve srovnatelné specifikaci prodávají o 560 tisíc levněji.
Že je Rusko vstupní branou čínských automobilek do Evropy, je nejvíce patrné u značky Haval, která spadá pod Great Wall Motors. Ta již loni spustila výrobu SUV F7 v regionu Tula v průmyslovém parku Uzlovaja, přičemž bylo jasné, že jde pouze o první vlaštovku a zakrátko můžeme očekávat hejno. Očekávané se stalo skutečností, neboť letos jej ve výrobě doplnilo i spřízněné SUV-kupé F7x.
Tato novinka je přímým konkurentem „čínské” Škody Kodiaq GT neboli stylovější alternativy místního Kodiaqu. Na délku jí naměříme 4 620 milimetrů, na šířku 1 846 mm a na výšku 1 690 mm. Mimo to tu máme rozvor 2 725 mm, který za českým SUV zaostává jen o chloupek, šance na úspěch tedy Haval F7x nepochybně má. Zvláště když se cenově pohybuje v úplně jiných sférách.
Haval F7x má s již prodávaným modelem F7 společného mnohem více než jen platformu. Oba vozy jsou až po středový sloupek naprosto identické, poté v případě novinky přichází do hry více se svažující střecha. Přepracováno bylo také víko zavazadelníku, jakkoliv úzká světla jsou již shodná jako u konzervativněji střiženého sourozence. Totéž pak lze říci o zadním nárazníku, do kterého byla zasazena napodobenina difuzoru a dvojice koncovek výfuku.
Zákazníci budou moci volit mezi dvěma přeplňovanými pohonnými jednotkami, kdy jedna-pětka dává 150 koní a dvoulitr 190 koní. Zatím je ale k dispozici jen ta druhá, a to i s pohonem 4x4. Slabší motor se přidá do nabídky později s pohonem pouze předních kol. Sedmistupňová dvouspojková převodovka je ale jedinou volbou pro obě pohonné jednotky a pro Rusy je také podstatné, že obě jsou koncipovány pro nízkooktanový benzin.
V závislosti na zvolené motorizaci a výbavě se hmotnost vozu pohybuje mezi 1 605 a 1 720 kilogramy. To jsou všechno parametry srovnatelné se západoevropskou konkurencí, jen cena se pohybuje skutečně někde jinde. Vůz je k mání za ceny od 1 549 000 rublů, tedy asi 463 tisíc Kč. Už to je 250 tisíc Kč od základního Kodiaqu, ale tady se bavíme o autě s dvoulitrovým turbem a slušnou výbavou - něco takového u Škody startuje na 1 022 900 Kč, o 560 tisíc korun dráž.
Snad ještě více rozdíl vyplyne při pohledu na právě odhalenou vrcholnou verzi Tech Plus, která v případě výchozího F7 přijde na 1 949 000 rublů a u F7x na 1 999 000 rublů, tedy na 583 resp. 598 tisíc Kč. To je pořád o dost méně než úplně základní Kodiaq Active 1,5 TSI (716 900 Kč), přitom je vybaveno chromovanými doplňky, 19" koly, digitální přístrojovkou, multimediálním systémem, bezdrátovým dobíjením mobilů a spoustou jízdních asistentů od udržování jízdního pruhu, přes adaptivní tempomat až po automtická dálková světla. Motorem je opět 190koňové dvoulitrové turbo, převodovkou sedmistupňová dvouspojka.
To jsou vskutku lákavé nabídky a platí nejen pro Rusko, nýbrž i okolní země tzv. EAEU (Eurasijský ekonomický svaz). První exempláře těchto Havalů už míří k zákazníkům a my se jen můžeme ptát, kdy dorazí i k nám. Oproti Rusku už tu o moc dražší nebudou.



V Rusku se prodává přímo tam vyráběný model F7x, který nově dostal i špičkovou verzi Tech Plus. Foto: Haval
V Tule vzniká po boku modelu F7, který je v provedení Tech Plus k mání též. Foto: Haval
Zdroj: Haval
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva