Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská novinka si jde do Evropy pro skalp Volkswagenu ID.3. Nabídne víc za míň, ani to ale nemusí být dost
30.8.2024 | Petr Prokopec
Je to vcelku neobvykle velký, 4,6 metru dlouhý hatchback, který navíc nabídne až 422 koní výkonu na všech kolech. S cenou startující od asi 470 tisíc Kč může zaujmout, ta ale bude platit v Číně, v Evropě už to taková sláva nebude.
V dubnu odhalila čínská automobilka BYD na domácím autosalonu v Pekingu divoký koncept Ocean M. Prakticky ihned se začalo mluvit o produkční verzi, jež měla dorazit v neobvyklé konfiguraci. Zatímco většina světa páruje sportovní verze svých elektrických aut minimálně se dvěma jednotkami a pohonem všech kol, BYD měl vsadit na jeden agregát roztáčející zadní nápravu. Taková koncepce by i mohla vzbudit nějakou touhu v nadšencích.
Nyní se Číňané vytasili s prvními informacemi a fotkami onoho vozu, který do showroomů dorazí pod názvem Seal 06 GT. A jeden elektromotor pohánějící zadní nápravu je skutečně u toho, byť pouze v případě základní varianty. Vedle ní ovšem bude k dispozici také čtyřkolka. Podle specifikací automobilky zaregistrovaných u čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií by základ měl nabídnout 218 koní, zatímco s vrcholem jich bude spojeno 422.
Novinka dále dostala do vínku architekturu e-Platform 3.0 Evo, která disponuje efektivnějším tepelným čerpadlem a umožňuje rychlejší dobíjení při vyšším výkonu. Spárována pak může být s jedním či dvěma novými elektromotory schopnými dosáhnout až 23 tisíc otáček. A stejně tak je lze spojit s celou řadou lithium-železito-fosfátových baterií. BYD pak sice u Sealu 06 GT neupřesnil jejich velikost, model Lion 07, který je dostal jako první, ale počítá se 71,8 a 80,64 kWh.
Lion nicméně na délku měří 4 830 milimetrů a disponuje rozvorem 2 930 mm, zatímco novinka má na kontě 4 630 a 2 820 mm. Podle všeho by tak měla vyfasovat menší pakety s 59,92 a 72,96 kWh, kdy menší bude určen zadokolce a větší čtyřkolce. Dojezd by se pak měl pohybovat mezi 505 a 605 km, ovšem vypočítán je na základě čínského cyklu CLTC, který je o zhruba 20 procent velkorysejší než evropská metodika WLTP, jež realitu zkresluje o další desítky procent.
I když se tedy BYD má s hmotností dostat na poměry elektromobilů relativně nízko (1 850 až 2 060 kg), stále tu hlavně ve druhém případě máme relativně těžké auto s vysokým výkonem a ekvivalentem 18,7litrové nádrže na naftu. Stačí tedy zašlápnout plynový pedál řádně do podlahy, a rázem budete hledat nabíječku každých pár desítek kilometrů jako u každého dnešního výkonného elektromobilu. Zas a znovu se tak jen můžeme ujistit, že elektrický pohon je ve sportovním segmentu z hlediska použitelnosti tím nejméně vhodným.
Číňanům to ale nejspíš bude jedno, a to kvůli cenám startujících na 150 tisících yuanů (cca 470 tisíc korun). To na 4,6metrový vůz, který bude nabušený výbavou a disponujícím opravdu přitažlivým i agresivním designem, není mnoho. Čtyřkolka by navíc měla být jen o 50 000 CNY (asi 157 tisíc Kč) dražší, což by z ní mohlo udělat prodejní hit. Cestou do Evropy, která je pevně v plánu, ale nevyhnutelně podraží zhruba na dvojnásobek. A přitažlivá již tolik nebude, byť pořád za míň nabídne víc než VW ID.3, pro jehož skalp si přijde.
Jasněji o cenách a specifikacích může být už zítra, kdy chce BYD k novince říct ještě víc. Zatím to ale nevypadá, že bychom tu měli cokoli, co by mimo Čínu mohlo nějakým výrazným způsobem okouzlit. Jakkoli základní data a kontury opravdu nevypadají špatně. Jenže ve sportovním segmentu víc než kde jinde platí, že spotřebovanou energii je třeba rychle doplnit, stejně jako je nutný správný doprovod. Pro takové vlastnosti ale znovu musíte jen na spalovací adresu.






Seal 06 GT vypadá sympaticky, 422 koní pak také nezní špatně. Jenže podle všeho u toho budou jen velmi malé pakety baterií a poměr hodnoty k ceně nebude mimo Čínu bůhvíjaký. Foto: BYD
Zdroj: BYD
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
před 11 hodinami
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lada začala prodávat svá auta v jedné z nejnebezpečnějších zemí světa, i to je její náhrada za zakázané evropské trhy
před 3 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
před 5 hodinami
Na míru upravené superauto největšího podvodníka světa hudby se potichu prodalo za pořádný balík
před 6 hodinami
Nástupce Čechy milované Kie má své české ceny, jde přímo po krku Škodě
před 8 hodinami
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
