Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208
22.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozměrné čelní okno francouzského hatchacku zůstalo. Nově jej však můžete zkombinovat s motory 1,0 VTi a 1,2 VTi nebo odlišným čalouněním.
Druhá generace Citroënu C3 se do prodeje dostala v listopadu 2009 a na facelift tak má nejvyšší čas. Po designové stránce se toho ale vlastně moc nestalo. Po vzoru brazilské verze představené loni v létě dostala i ta evropská novou čelní masku s dvojicí chromových šípů, na nárazníku přibyly LEDky pro denní svícení a jinak stylizované jsou zadní světlomety. Kromě toho se v paletě barev objevila modrá Ink blue (počet barevných odstínů se tím zvedl na devět), tím ale modernizace exteriéru opravdu končí.
Více se neměnilo ani v interiéru. Palubní deska přichází s novým termopovlakem, v případě dekoračních vsuvek si můžete vybrat mezi matně černou či hnědou a šedivou Moondust. Slazeno s tím bylo nové čalounění, pozměněn pak byl přístrojový štít. V příplatkové výbavě přitom nadále zůstává rozměrné čelní okno Zenith zasahující až do střechy, zpětná kamera či parkovací senzory.
Nejvýraznější změny si tak nový Citroën C3 přiváží pod kapotou. Po vzoru Peugeotu 208 totiž budou na ženevském autosalonu pod jeho kapotou debutovat nové tříválcové motory. V případě pohonné jednotky 1,0 VTi lze počítat s výkonem 68 koní, silnější 1,2litrový motor VTi pak produkuje koní 82. Spotřeba se přitom má pohybovat v rozmezí 4,3 - 4,5 litru na sto kilometrů.
To představuje zhruba pětadvacetiprocentní zlepšení oproti předchozím motorům 1,1i, 1,2 VTi a 1,4 VTi, které již v nabídce nenajdete (zvolit je ale možné ještě 1,6litrový motor VTi o výkonu 120 koní). Naopak dieselové motory byly zachovány všechny, což znamená standardní i eko verze agregátů 1,4 HDi o výkonu 68 koní a 1,6 HDi o výkonu 92 koní.
Ceny budou zřejmě oznámeny až blíže datu prodeje, který by měl odstartovat letos v létě. Dá se přitom počítat s tím, že oproti stávajícím akcím, kdy C3 1,1i začíná na částce 169 900 Kč, se mnoho nezmění, Citroëny si u nás zvykly být velmi dostupné.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.











Po stránce vzhledové se Citroën C3 příliš nezměnil. Hlavní část modernizace se totiž odehrála v motorovém prostoru, kde nyní najdete tříválce 1,0 VTi a 1,2 VTi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 5 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry