Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS3, DS4 a DS5 2015: lehký facelift přinesl hlavně nové motory
18.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechny modely „prémiové“ trojky dostaly nově naladěný čtyřválec THP 165. DS4 pak profituje rovněž z tříválce PureTech 130 a dieselu BlueHDi.
Francouzská automobilka před pár dny ohlásila facelift Citroënu C4. Mimo to se ovšem jisté modernizace dočká také „prémiová“ část nabídky, a sice modely DS3, DS4 a DS5. Po stránce vizuální máme prozatím k dispozici pouze informace týkající se zlatého středu, tedy hatchbacku DS4. Ten měl dostat lehce pozměněná čelní i zadní světla, po rozdílech ale zjevně budete muset pátrat s lupou v ruce.
O trochu více se značka rozjela v rámci příplatkové výbavy, která nově zahrnuje dvoubarevný lak karoserie. V rámci střechy pak můžete vybírat ze tří různých odstínů, tím ale stávající informace končí. Vypravit se tak můžeme pod kapotu, kde je těch novinek přeci jen o poznání více. Navíc jsou lépe zdokumentované, tápat tedy již nebudeme.
Začít můžeme tím, že padáka dostal benzinový motor VTI naladěný na 120 koní. Na jeho místo pak nastoupil litrový tříválec PureTech 130, jehož výkon si jistě snadno domyslíte. Nárůst výkonu provází i zvýšení točivého momentu ze 160 na 230 Nm. Mimo to dorazil také systém start/stop, pročež spotřeba poklesla na 5 litrů na 100 kilometrů.
Dalším nováčkem pod kapotou je dieselový motor 1,6 BlueHDi, který nahrazuje předchozí agregát e-HDi o stejném objemu. Výkon narostl o pět koní na 120, točivý moment pak stoupl z 270 na 300 Nm. Ani v tomto případě nebyl opomenut systém start/stop, což mělo spotřebu srazit na 3,7 l/100 km, emise CO2 pak činí 97 g/km.
Obě pohonné jednotky plní standardy Euro 6, což lze říci také o 1,6litrovém přeplňovaném čtyřválci THP 165. Ten nahrazuje předchozí agregát téhož objemu, ovšem naladěný na 155 koní. Točivý moment zůstává na 240 Nm, novinkou je ale rovněž v tomto případě standardně dodávaný start/stop.
Tím změny u Citroënu DS4 končí, přesunout se tedy můžeme k menšímu a většímu modelu. V obou případech se však Citroën zatím zmiňuje pouze o příchodu výše uvedeného motoru THP 165, který u DS3 stlačil spotřebu o 10 procent na 5,6 l/100 km. Nic bližšího již známé není, podrobnosti ale vyjdou najevo v lednu, kdy mají být oznámeny ceny.
Velmi lehká modernizace nadělila Citroënu DS4 pouze nová světla. Více se úřadovalo pod kapotou, kde najdeme tři nové motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
před 6 hodinami - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti
1.4.2024 - Nejdrsnější verze ruských terénních legend se vrátily do prodeje, pořád jsou levnější než cokoli srovnatelného
1.4.2024 - Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný
1.4.2024 - Nový král ztráty hodnoty připravil majitele o 70 procent ceny a 1,1 milionu Kč za pouhé dva měsíce a 6 800 km
2.4.2024 - Zloděj Tesly na vlastní kůži poznal, proč naprostá většina jeho „kolegů” elektromobily raději nekrade
2.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva