Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další velká automobilka končí s osmiválci, dává jim ještě pár let, maximálně tři
24.4.2020 | Petr Prokopec
Velké motory nemají v posledních letech zrovna na růžích ustláno a stále více automobilek se s nimi loučí nadobro. Další z nich je Toyota, ta pošle do důchodu atmosférickou V8.
Koronavirus nadělil celému světu blankytně modré nebe, neboť obrovskou měrou byla zredukována výroba i doprava. Je samozřejmě otázkou, co lze čekat po uvolnění stavidel, odpovědi se ale nejspíše dočkáme velmi brzy. Klimatičtí odborníci se nicméně opětovného spuštění továren a motorů děsí, neboť dle jejich slov po útlumu vždy přichází ještě větší produkce emisí, než jaká tu kdy byla. Možná i proto Evropská unie nehodlá ustoupit ze svých cílů a nechce slyšet o tom, že by odložila definitivní platnost přísnějších limitů.
Na tento krok se automobilky již nějaký ten pátek připravují, k čemuž lze říci jediné - bohužel. Je stále jistější, že bruselský diktát nás připraví o řadu zajímavých aut i pohonných jednotek. Ostatně stačí jen zavzpomínat na poslední oběť, jíž se stal Ford Focus RS. Ten v nové generaci již nedorazí, neboť jako plug-in hybrid by byl příliš drahý. Bez elektrifikace však pro změnu jeho 2,3litrová jednotka nevyhovovala regulím. Král ostrých hatchbacků se tak na povel svých tvůrců musí dobrovolně vzdát trůnu.
Nyní tu máme další smutné avízo. Magazín The Drive mluvil s člověkem blízkým Toyotě, dle kterého japonská automobilka chystá konec oblíbeného atmosférického motoru V8. Ten pohání modely Tundra, Sequoia a Land Cruiser, přičemž majiteli je vyhledáván pro svou spolehlivost. Právě tato pohonná jednotka je důvodem, proč si lidé tyto pick-upy a SUV ponechávají dlouhá léta. Bude tak zajímavé sledovat, zda zůstanou značce, která hodlá osmiválec nahradit šestiválcem, věrni.
Toyota nepřipravuje náhlý konec, naopak má odchod agregátu rozfázovaný na dlouhá léta. V prvé fázi by továrna v americkém Huntsville v Alabamě měla vyrobit veškeré komponenty potřebné pro vznik 30 tisíc jednotek. Následně pak její jednotlivé sekce začnou být uzpůsobovány pro produkci šestiválců. Jako poslední přijde na řadu montovna, která bude překonvertována až poté, co zde budou seskládány všechny motory. Poté ale již najede výroba motorů V6 zcela, tedy v Americe.
Japonci nicméně vyrábí osmiválce také ve své domovině, v továrně Tahara. I zde má dojít na rošádu, i když až v horizontu dvou až tří let. To je maximální, po který mohou motory V8 v nabídce Toyoty vydržet. Je ale třeba třeba dodat, že dceřiný Lexus se motoru V8 hodlá držet nadále, ovšem vůči minulosti již nepůjde o atmosférický motor, nýbrž o twin-turbo. Daný agregát tedy nejspíše spadá do stejné modulární rodiny jako šestiválec, modely Toyoty jej nicméně nedostanou.
Ač zde tedy nemáme definitivní odchod japonských osmiválců, i tak je daný krok smutný. A zejména majitelé velkých pick-upů a SUV se jej již nyní děsí, a to kvůli komplexnosti dvakrát přeplňovaných jednotek. Nedá se ale předpokládat, že si Toyota danou rošádu rozmyslí. A to i přesto, že osmiválce již z Evropy stáhla a v Americe jí aktuálně žádné pokuty nehrozí.



Toyota končí s oblíbeným atmosférickým benzinovým osmiválcem, nahradit jej má šestiválcové twin-turbo
Zdroj: The Drive
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Garáž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 36 minutamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva