Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří na rok 2021 překvapivá novinka s ještě překvapivějším motorem
12.1.2021 | Petr Prokopec
Vzhledem k současnému dění by se v Evropě dala čekat lecjaká novinka, jen asi ne velký americký pick-up s objemným dieselem pod kapotou. Přesto sem právě takové auto míří.
Na odhalení Jeepu Gladiator generace JT došlo již v listopadu 2018. O pár měsíců později pak vůbec první pick-up značky za posledních takřka třicet let zamířil do prodeje, ovšem pouze ve své domovině. Americká automobilka přitom oznámila, že se zbytkem světa sice počítá, ovšem na Střední východ se Gladiator měl dostat v půlce loňského roku a do Evropy až v jeho závěru. Takové byly ovšem plány před koronavirovou pandemií, které dění v loňském roce pochopitelně změnilo. Jeep tak zde své objednávkové knihy otevírá teprve nyní.
Pokud vás zajímá cena, musíme vás hned na úvod zklamat. Oficiálně totiž ještě nebyla zveřejněna. Nicméně na zhruba 730 tisíc korun, jenž vám na základní variantu Sport stačí ve Spojených státech, lze rovnou zapomenout. A to i kvůli tomu, že do Evropy Gladiator nedorazí s 3,6litrovým benzinovým šestiválcem Pentastar. Na nedostačující jednotku si nicméně starý kontinent nebude moci stěžovat, neboť všechna čtyři kola pick-upu bude roztáčet podobně neskromný třílitrový šestiválcový turbodiesel Multijet.
Pohonná jednotka byla naladěna na 264 koní a 600 Nm točivého momentu, jenž bude standardně přenášet osmistupňový automat. Dále pak nechybí stálý systém Command-Trac 4x4, stejně jako dvoustupňová redukční převodovka či přední a zadní nápravy Dana 44. Již z toho je přitom jasně patrné, že navzdory nemalému výkonu se Gladiator zaměří hlavně na jízdu v terénu a nikoliv na silniční dynamiku. Tomu odpovídají i velkorysé nájezdové úhly, brodivost 760 mm či 17palcová kola s off-roadovým obutím.
Automobilka přitom původně naznačovala, že do Evropy pustí všechny tři výbavové verze, tedy základní Sport, prostřední Overland i vrcholný Rubicon. Zatím však přes oceán míří pouze první dvě, přičemž není jisté, kdy bude k dispozici také ta poslední. Ta se přitom neliší jen komfortnějším interiérem, ale rovněž pohonem všech kol (Rock-Trac 4x4), vylepšenými nápravami Dana 44, delším chodem zavěšení či 32palcovými off-roadovými pneumatikami. Právě ty ale mohou být kvůli vyšší spotřebě problémem.
Jelikož nicméně Jeep nafotil evropskou variantu pouze ve výbavě Rubicon, dá se předpokládat, že s jejím uvedením na starém kontinentu tak jako tak počítá. Stejně jako zákazníkům hodlá nabídnout více než 200 doplňků od divize Mopar, mezi něž patří kryty korby, boční nášlapné prahy či třeba specifická litá kola. Mimo to bude na výběr devět druhů karoserie a dva druhy střechy, kdy základ počítá s plátnem, zatímco za pevný panel v černé barvě či v odstínu karoserie bude třeba připlácet.
Ve finále už jen zmíníme, že na úvod Jeep nabídne ještě provedení Launch Edition, které počítá s 18palcovými koly zvenčí či s černou kůží uvnitř. Dále pak ve standardu nebudou chybět multimédia Uconnect s 8,4palcovým displejem nebo dopředu mířící kamera. A rovněž audio systém Alpine Premium, jehož součástí jsou přenosné bezdrátové reproduktory. Party si tedy budete moci uspořádat i uprostřed divočiny okolo táborového ohně.






Jeep Gladiator konečně vstupuje na evropský trh. Zatím však nebude k dispozici ve verzi Rubicon, přestože oficiální snímky evropské verze zobrazují pouze tu. Foto: Jeep
Zdroj: Jeep
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před hodinou (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 3 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 4 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 6 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 7 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 9 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 10 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 11 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
dnes - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
dnes
Živá témata na fóru
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.