Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper 2015: nová varianta GT a ještě ostřejší Time Attack 2.0
2.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dodge přichystal pro rok 2015 Viperu několik novinek - kromě výkonu přibudou dvě barvy, verze GT mezi základ a GTS a druhý, lepší Time Attack.
Prodeje SRT Viper nejsou dvakrát uspokojivé, ať Dodge tvrdí, co chce. Dokonce dvojí pozastavení výroby o tom svědčí. Ve snaze tomu pomoci automobilka Viper přejmenovala zpět na Dodge a pro rok 2015 se tomuto vozu dostane i několik dalších vylepšení, včetně mírného zvýšení výkonu.
O výkonu navíc pod kapotou Viperu jste si u nás už mohli přečíst - u SRT ze stávajícího atmosférického 8,4litrového desetiválce dostali pět koní navíc, výsledné číslo pro rok 2015 je tedy 645. Maximální točivý moment zůstal na hodnotě 817 Nm. Drobné úpravy také mají výsledek v lepší spotřebě mimo město, nově si Viper má na 100 km vzít 14,1 litru oproti předchozím 14,9 litrům. Jak - a zda vůbec - se změní spotřeba ve městě, zatím není známo.
Do nabídky Viperu pro rok 2015 také přibude verze GT. Umístí se mezi standardní Viper a luxusnější variantu GTS, ze které si vezme některé prvky interiéru nebo nastavitelné odpružení Bilstein DampTronic Select. Uvnitř bude standardem čalounění kůží Nappa a alcantarou. Neznáme zatím jeho cenu, ale má-li zaplnit mezeru mezi základním Viperem a GTS, i jeho cena bude někde uprostřed. V modelovém roce 2014 přišel základ v USA na 101 309 dolarů (téměř 2,1 milionu korun) a GTS na 122 390 dolarů (přes 2,5 milionu korun).
Pro ty, kteří by svůj Viper chtěli používat zejména při okruhových dnech, je připravena nová, vylepšená edice Time Attack s označením 2.0. Oproti loňskému Viperu TA má ten letošní mít výrazně více přítlaku, konkrétně 181,4 kg oproti 126,1 kg při rychlosti 240 km/h. Tohoto vylepšení bylo dosaženo novým zadním křídlem a malými křidélky po stranách předního nárazníku.
Kromě toho se noví majitelé Viperu TA 2.0 mohou těšit na přepracovaný podvozek a vylepšený brzdový systém. Závodní sedadla od Sabeltu, která je možno zkombinovat se šestibodovými bezpečnostními pásy, dostala oranžové prošívání, jinak zůstávají stejná. Zvenčí bude možno si tento ostřejší Viper objednat v jedné ze tří barev: Competition Blue, Yorange a Venom Black. Pokud máte zájem, doporučujeme neotálet, protože v každé barvě vznikne pouhých 32 Viperů TA 2.0, celkem tedy 96 kusů.
I Viper GTS dostane v modelovém roce 2015 svou limitovanou edici. Dostane název Ceramic Blue podle speciální barvy, ve které bude oděn exteriér, a vznikne jí pouhých 40 kusů. Budou k ní patřit černá pětipaprsková kola Rattler a oranžově lakované brzdové třmeny. Uvnitř čekejme čalounění kůží Nappa a alcantarou.
Pro rok 2015 do nabídky Viperu GTS přibude kromě Yorange ještě další barva, Stryker Purple. Ani jedna však na přiložených fotografiích není, stejně jako tam nevidíme speciální GTS ani Time Attack 2.0. Samozřejmě, stále budou dostupné rychlé pruhy v barvách Black Venom, Billet Silver, Bright White, Gunmetal Pearl a Adrenaline Red. Po mechanické stránce zmiňme také upravený převodový poměr šestého kvaltu u variant GT a GTS, který má napomoci snížení hluku při klidné jízdě po dálnici. O údajném přeplňování pro desetiválec zatím žádné čerstvější zprávy nemáme.
Dodge se jistě bude snažit prodeje Viperu trochu vylepšit, k čemuž by zmíněné speciální edice mohly pomoci. I tak to ale je jen 136 aut. Doufejme, že jak ony, tak změny v nabídce přitáhnou do showroomů více zákazníků. Co udělá Dodge s cenami, které Viperu při současném nastavení také dvakrát nepomáhají, bychom se měli dozvědět ještě před koncem tohoto roku.












Dodge nabídne v modelovém roce 2015 dvě nové barvy pro Viper GTS, ani jednu však zatím neukázal. Nevidíme ani zmíněné speciální edice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 9 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 3 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 5 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 6 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 8 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.28. 15:25 - pavproch
- Rychlodotazy 12.28. 14:11 - Stepan
- BMW Divize 12.28. 14:10 - Snowman000
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
