Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Dvouoká” Škoda Octavia 2017 už testuje v provozu, záď facelift nezmění
26.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Český bestseller čeká razantní vizuální modernizace, jednolité čelní lampy totiž dvojitými na každé straně. Toto je pohled na jeden z prototypů.
O modernizaci Škody Octavia se mluví už déle než rok. Sám šéfdesignér mladoboleslavské automobilky navíc již dříve naznačil, že s faceliftem Octavie dorazí radikálně nová příď. Pod tím se ovšem neskrývá pouze jiná čelní maska či nárazník, jak je to ostatně běžné v případě osvěžení uprostřed životního cyklu takřka každého modelu. Souběžně s těmito prvky totiž automobilka chystá také dvoudílné přední světlomety namísto jednolitých.
Tento prvek má tvář Octavie proměnit razantním způsobem a namísto nenápadnosti vsadit na jistou extravaganci. Ovšem skutečně jen v čelních partiích, ty zadní se budou měnit jen ve velmi drobných detailech. Potvrzují to i první snímky testovacích prototypů, které zatím v noci korzují po českých silnicích - zadní partie nejsou snad vůbec maskované a sazka na lehce přeprofilovaný nárazník či odlišnou vnitřní grafiku koncových lamp bude velmi bezpečnou.
Vraťme se ovšem ještě na moment k přední části, která bude mít vliv také na zbytek portfolia značky. Všeobecně se totiž počítá s tím, že klasické modely jako liftbacky či kombíky dostanou do vínku horizontálně separovaná duální čelní světla, zatímco na crossovery a SUV zbude vertikální dělení. Prohlédnout si je ostatně můžeme na nové Škodě Kodiaq.
Na přiložených záběrech vidíme maskovanou příď v noci, a tak není lehké udělat si jasnější obrázek o tom, co od faceliftované Octavie očekávat. Zřejmé jsou pouze dva světelné zdroje a ještě jedna věc - autorem záběrů je stejný člověk, který nafotil nemaskovaný Kodiaq v noci a do éteru dostal i jediné snímky Škody Roomster II. Půjde tedy zřejmě o „náhodu” jako většinou. Pochopitelně, může jít také o informovaného nadšence, ale říkáme si, že když už bychom korzovali nocí po dálnici v očekávání přistižení nějakého auta, vezmeme si třeba pořádný foťák s bleskem, aby na fotkách bylo něco vidět...
Octavia III s facelitem mimo modifikované karoserie vsadí na lehce přepracovaný interiér, kde lze čekat zejména větší důraz kladený na konektivitu a multimédia. Dočkáme se tedy většího centrálního displeje. Rozšířen ale bude i počet asistenčních systémů, mezi které zamíří detekce vozů ve slepém úhlu. Tento prvek přitom českému bestselleru dosud chyběl.
Po stránce motorické lze čekat změny spojené s novým motorem 1,5 TSI Evo, v případě verze RS ovšem dorazí větší počet koní než dosud. Oproti koncernovým sourozencům sice spekulovaných 245 koní nevypadá jako světoborná porce, nicméně vděčni musíme být za jakýkoliv krok k lepšímu.
Ve finále pak již jen dodáme, že výstavní debut faceliftované Škody Octavia je naplánován na březnovou Ženevu. U dealerů značky byste si ji ovšem měli mít možnost objednat ještě letos, což odkazuje na virtuální debut někdy v závěru roku. Jsme přitom více než zvědavi, jak budou hlavně ona světla vypadat v reálu.
Facelift Škody Octavia byl nachytán při testech, dlouho dopředu avizované duální čelní světlomety si ale zatím můžeme prohlédnout jen v náznacích
O výsledné podobě vozu se dosud jen spekulovalo zdařilejšími...
Zdroje: Lukáš Mareš, Auto iDnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva