Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500L 2013: záplava technických novinek přinese i verzi 1,4 Turbo DDCT
23.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Technická expanze typové řady 500 dostává konkrétnější obrysy. Verze L dostane silnější motory, nové převodovky a systém automatického brzdění.
České zastoupení Fiatu o své aktuální novince 500L, která by měla navázat na úspěch pětistovky, prozatím na své internetové stránce píše „již brzy“ a „konfigurátor se připravuje“, takže domácím ceníkem nebo podrobnostmi o výbavě sloužit nemůžeme. Místo toho bychom se ale mohli podívat, co chtějí Italové tímto vozem dosáhnout a připravují pod jeho přední kapotou.
Pětistovka s přídomkem L stojí na prodloužené a rozšířené platformě a s délkou 4,14 metru je o dobrých šedesát centimetrů delší než starší dvoudveřový sourozenec. Se zahájením prodeje se budou k mání tři pohonné jednotky - benzínový základ patří atmosférickému čtyřválci 1,4 l s výkonem 95 koní a točivým momentem 127 Nm, nad ním stojí dvouválec 0,9 TwinAir se 105 koňmi a 145 Nm a zatím jediným dieselem v nabídce bude současně nejslabší agregát 1,3 Multijet s 85 koňmi a 200 Nm.
Fiat 500L však není automobilem, který by se měl prosadit jen v Evropě, ale nejvyšší šéf koncernu Sergio Marchionne by jej rád viděl také na druhé straně Atlantiku a k tomu potřebuje poněkud jinou skladbu agregátů. Že to firma myslí vážně, dokazují fotografie pořízené koncem minulého měsíce na italském testovacím okruhu Balocco, ležícím asi šedesát kilometrů od Turína.
Na něm se ukázal model 500L osazený přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 165 koní ve spojení s dvouspojkovým automatem DDCT, který je odvozený z převodovky TCT, původně určenou pro Alfu Romeo. Právě tato kombinace by se měla stát hlavním magnetem pro zákazníky na severoamerickém trhu a vůbec není jasné, zdali si ji budou moci pořídit také motoristé v unii.
To o dalších dvou provedeních zase nepochybujeme. Podle nálepek je zřejmé, že se mezi předními koly objeví nová naftová šestnáctistovka MultiJet s výkonem 105 koní a šestistupňovým manuálem a stávající diesel 1,3 l bude možné za příplatek dovybavit robotizovanou převodovkou Dualogic. Pro dvojici současných benzínových motorů Fiat navíc nabídne možnost vybrat si úpravy umožňující provozovat 500L na zemní plyn (CNG) nebo LPG.
Po vzoru pseudoterénní Pandy s drsnějším vzhledem, ale pohonem pouze předních kol se objeví rovněž Fiat 500L Trekking. I tento vůz se bude snažit ukojit klientelu hledající dobrodružství, i když maximálně jen v městské džungli. A pokud by jeho majitel přeci jen zabloudil a omylem se dostal na polní cestu, měl by mu pomoci přepracovanější systém přibrzďování kol přední nápravy, jež bude suplovat uzávěrku diferenciálu.
Ani to ale není vše. Jak už víme, rodina pětistovek se má (především kvůli plánované expanzi) rozrůst o dále prodlouženou verzi 500XL, kterou jsme už viděli třeba na patentových snímcích a crossover 500X, jehož podoba byla neočekávaně odhalena samotným Fiatem. Variabilitu nové platformy potvrzuje také šéf projektu Mauro Pierallini: „Pokud budeme chtít, můžeme použít jakýkoli motor od dvouválce 0,9 TwinAir do čtyřválce 2,4 l.“ Tímto způsobem by mohla italská automobilka, která zrovna není na výsluní, začít konkurovat třeba Citroënu a jeho C3 Picasso, vzít si najednou na mušku také Opel Meriva ale také například Mini Countryman.
Rozšíření portfolia automobilky a navýšení počtu motorizací je samozřejmě jen část práce, druhá spočívá ve vývoji elektroniky, která je u některých konkurenčních značek již běžná. Také proto se při testech ukázala také pětistovka vybavená systémem City Brake, který bude schopen v rozmezí od 5 do 30 km/h detekovat překážky na silnici a v případě potřeby automaticky aktivovat brzdy.



















Jak se zdá, typová řada 500 se pro Fiat brzy stane stěžejní
Zdroj: motori.ilgazzettino.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 17.9.2025
- Honda WN7: elektrický motocykl 17.9.2025
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 10 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva