Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Panda Cross detailněji: drsný Ital chce být jako Jeep, nejen vzhledem
18.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Fiatu je k mání s benzinovým dvouválcem nebo 1,3litrovým dieselem. Má pohon 4x4, velkorysé nájezdový úhly i uzávěrky diferenciálů v základu.
O Fiatu Panda Cross jsme naposledy mluvili v souvislosti s premiérou vozu na ženevském autosalonu, od té doby však po malém italském off-roadu nebylo ani vidu, ani slechu. To ovšem neznamená, že automobilka shodila projekt ze stolu. Právě naopak, drsný australský méďa zakrátko zamíří do prodeje, pročež tu máme novou rozsáhlou oficiální fotogalerii. Souběžně s ní dorazily také veškeré technické informace, na ceny si ovšem budeme muset chvíli počkat. Prozatím totiž v ceníku, který je datován k únoru, najdeme pouze obdobnou verzi Climbing 4x4, která v kombinaci s 1,3litrovým dieselem vychází na 364 900 Kč.
Tento motor (produkující 80 koní a 190 Nm) pochopitelně dostane i Panda Cross, přičemž v jejím případě se máme dočkat průměrné spotřeby 4,7 l/100 km. Mimo něj pak bude k mání 0,9litrový dvouválec TwinAir naladěný na 90 koní a 145 Nm. Ten bude spojen se šestistupňovým manuálem, jenž dostane zkrácenou jedničku. Mimo to nabídne i funkci Eco, která jeho točivý moment omezí na 100 Nm. Díky tomu asi není překvapením relativně nízká 4,9litrová papírová žíznivost.
Více než na pohonné jednotky jste ale dozajista zvědavi na terénní výbavu, kterou Panda Cross dostala do vínku. Ta má svůj základ u amerického Jeepu, přičemž zahrnuje stálý pohon všech kol Torque on Demand obsahující dvě elektronické uzávěrky diferenciálů. Mimo to tu pak máme systém umožňující volbu jízdních režimů, který je v dané třídě neobvyklý. Nabízí přitom módy Auto, Off-Road a Hill Descent Control, kdy oba poslední počítají se zapojením všech čtyř kol do rychlosti 50 km/h.
Zmiňovaná kola přitom používají 15palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 185/65 ve všech rozích, ve srovnání s předchozím Fiatem Panda 4x4 pak nová verze Cross dostala i velkorysejší nájezdové úhly vpředu (24 stupňů) a vzadu (34 stupňů). Mimo to se vylepšila i světlá výška, a to na 161 milimetrů v případě modelu osazeného motorem TwinAir, u těžšího MultiJetu pak činí 158 mm.
Další prvky ve výbavě zahrnují třeba nouzové automatické brzdění, kromě základních doplňků ale bude možná také individualizace za pomoci divize Mopar. Ta přitom nabízí více než sedmdesát položek, ve výsledku by tak jedna Panda nemusela vypadat jako druhá.







































































Fiat Panda Cross bude k mání s benzinovým dvouválcem, dieselovým čtyřválcem i doplňky od divize Mopar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Hacker provalil specifikace nové nejlevnější Tesly, bude to auto oholené až úplně na kost
25.9.2025
Číňané potichu válcují evropský trh s auty, s jejich nejlepší značkou prohrává už i Fiat, Nissan nebo Tesla
26.9.2025
Další dostupný Mercedes končí, pozvolna mizí z konfigurátorů. Jeho konec má být rychlý a definitivní
26.9.2025
Škoda zprznila jednu ze svých největších ikon ve jménu pochlebování podivnému novému designovému směru
26.9.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.25. 13:58 - jerry
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
