Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford B-Max: Fiesta MPV je realitou
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přesněji bychom měli říci brzkou realitou, neboť B-Max se v Ženevě představí jako koncept. Již nyní o něm ale víme vše podstatné a máme desítky jeho fotek.
První pohled na koncept Fordu B-Max vám jistě nezpůsobí žádný šok - vypadá tak, jako by se dnes mohl začít vyrábět. Ostatně nepochybujeme o tom, že se brzy vyrábět začne, i proto se svým vzhledem nesnaží vyšlapávat novou cestičku a spíše kopíruje současná MPV Fordu. Třeba Grand C-Maxu, jehož test jsme vám přinesli včera.



Přesto na něm najdeme leccos zajímavého. Tím nejpozoruhodnějším „fíglem” je absence B sloupku, která je mezi MPV jakékoli třídy úplnou novinkou. Vnější pohled nic nového neprozradí, ostatně ani snaha otevřít dveře na straně řidiče nepřinese překvapení (přední se otevírají zcela konvenčně, zadní jsou posuvné). Jakmile se ale dveře odeberou směrem ke opačným koncům karoserie, ukáže se v plné nahotě fakt, že vůz nemá vůz nemá vůbec žádný B sloupek.
Smysl tohoto řešení je jasný - pakliže by jej Ford uvedl do sériové výroby, dostal by na trh vůz s naprosto jedinečným přístupem do interiéru, neboť prostor vzniklý po otevření obou dveří je jedním slovem obrovský (měří 1,5 metru, dvakrát více, než je u MPV běžné). A Ford se zjevně na podobný krok chystá, neboť krom této výhody zdůrazňuje i fakt, že absence B sloupku nepřinesla žádný ústupek pasivní bezpečnosti vozu.
Nutno dodat, že B-Max je relativně malým autem. Na délku měří jen o 110 mm více než současná Fiesta, o stejnou délku je větší na výšku. Přesto by díky řešení interiéru měl nabídnout dostatek místa pro pět dospělých, o čemž nemáme důvod pochybovat. Jeho úhlavním konkurentem by totiž měl být Opel Meriva, de facto „přerostlá Corsa”, a ten přesně tohle s bravurou zvládá. Výrobce navíc slibuje i velkorysý zavazadlový prostor, který po sklopení zadních sedadel nabídne rovnou ložnou plochu o délce 2,35 metru.
To všechno zní skvěle, pod kapotou B-Maxu už to ale taková sláva není. Koncept je vybaven tříválcovým motorem s objemem rovný jeden litr, který je přeplňován turbodmychadlem a je též vybaven přímým vstřikem paliva do válců. Má samozřejmě nabídnout nízkou normovanou spotřebu při výkonu většího čtyřválce a další výhody, my ale vidíme i stinnou stránku věci. Něco jako „dobrý tříválec” je totiž spojení dávající stejný smysl jako „svobodomyslný komunista” a velmi se divíme, že se zrovna touto cestou automobilky vydávají. Běh tří válců je efektivně nevyvážitelný a obzvláště v České republice velmi dobře víme, jak nešťastnou cestou tříválec je...
Konkrétní parametry motoru automobilka nezveřejnila, neboť agregát teprve prochází posledními fázemi vývoje. To zároveň bohužel jasně říká, že se jej dříve nebo později v sériových Fordech dočkáme.
Podle aktuálních spekulací by se B-Max měl dostat do výroby během dvou let a zatím není jasné, kam přesně se v nabídce Fordu zařadí. Dá se ale očekávat, že nahradí současný evropský Fusion, který už vlastně „Fiestou MPV” tak trochu je.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 2 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
