Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás

Nový paket přináší větší litá kola, sadu spoilerů a sportovní sedadla. Zatím dvěma modelům, časem se ale jeho nabídka rozšíří napříč nabídkou Fordu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás

3.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový paket přináší větší litá kola, sadu spoilerů a sportovní sedadla. Zatím dvěma modelům, časem se ale jeho nabídka rozšíří napříč nabídkou Fordu.

Ještě před několika lety nabídka řady automobilek počítala jen s dvěma typy modelů. Měli jsme tu základní varianty, které si mohla dopřát většina zákazníků, vrchol portfolia pak okupovaly sportovní či luxusní deriváty, jež byly vyhrazeny majetnější klientele. Marketingové oddělení si ovšem postupem času všimlo, že oba světy lze spojit v jakémsi kompromisu, který se tváří jako vrcholná verze, ovšem stojí spíše jako ta základní.

Tato proměna je ovšem vážně jen zdánlivá, vizuální, nikoliv mechanická, jak nám mohou doložit auta osazeným sadami AMG, M Sport či S Line. Nově se do této hry zapojuje Ford, který svou nabídku aktuálně rozšiřuje o pakety ST-Line. Těmi je možné osadit Fiestu a Focus, do konce roku však budou sady spoilerů, větších kol a vnitřních doplňků k dispozici také pro další dva modely modrého oválu. Na jejich oznámení si ovšem musíme počkat.

Prozatím tak můžeme poinformovat o stávajících verzích, které mohou mít nový výplet čelní masky, tmavé pozadí světlometů, nástavce čelního nárazníku (pouze pro Fiestu), vsuvky nárazníku (pouze pro Focus), zadní difuzor, zadní střešní spoiler (pouze pro Fiestu), odlišné boční prahy či plaketky na předních náraznících. Menší model dostane 16palcová, větší pak 17palcová litá kola.

Uvnitř se objevují sportovní sedadla s červenými švy, volant obšitý perforovanou kůží, tmavý strop nebo specifická hlavice řadicí páky. Pro modely osazené automatem PowerShift jsou k mání pádla pod volantem, v rámci mechaniky je možné počítat pouze s podvozkem sníženým o 10 milimetrů.

Paket ST-Line je k dispozici pro všechny karosářské verze Fiesty a Focusu. Omezeni jste ovšem výběrem pohonných jednotek, zejména v České republice. U nás je prozatím k dispozici pouze Fiesta ST-Line osazená litrovým tříválcem EcoBoost o výkonu 125 koní, přičemž za třídvířko dáte 390 990 Kč, za pětidvířko pak 405 990 Kč. Ve zbytku Evropy lze však sadou osadit i slabší a silnější verzi tříválce se 100, respektive 140 koňmi, stejně jako 1,5litrový turbodiesel naladěný na 95 koní.

Focus ST-Line prozatím české ceny nemá tím není známa ani konkrétní nabídka motorů. V ostatních zemích však zákazníci mohou vybírat mezi litrovou jednotkou EcoBoost (125 koní), 1,5litrovým čtyřválcem EcoBoost (150 a 182 koní) a 1,5litrovým turbodieselem (120 a 150 koní). Všechny agregáty si přitom mohou dopřát s manuální nebo automatickou převodovkou.


Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás - 1 - Ford Fiesta a Focus ST Line 2016 prvni foto 01Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás - 2 - Ford Fiesta a Focus ST Line 2016 prvni foto 02Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás - 3 - Ford Fiesta a Focus ST Line 2016 prvni foto 03Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás - 4 - Ford Fiesta a Focus ST Line 2016 prvni foto 04Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás - 5 - Ford Fiesta a Focus ST Line 2016 prvni foto 05Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás - 6 - Ford Fiesta a Focus ST Line 2016 prvni foto 06Ford Focus a Fiesta ST-Line jsou sporťáky jen na oko, jeden už je k mání i u nás - 7 - Ford Fiesta a Focus ST Line 2016 prvni foto 07
Modely Fiesta a Focus bude nově možné pořídit se sadou ST-Line, která navyšuje atraktivitu zevnějšku i kabiny

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.