Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford uvede příští rok v Evropě šest novinek, dvě z nich ponesou logo Vignale
24.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál chce zpátky do černých čísel, čemuž mají napomoci luxusní verze Mondea a S-Maxu. Dorazit pak má i Mustag Coupe a Cabrio či nový C-Max.
Bývaly doby, kdy jsme proti evropské divizi modrého oválu nemohli říct jediné křivé slovo - Američané zde nabízeli výborná auta a sklízeli s nimi zasloužené úspěchy. Poslední roky, jež se nesou ve znamení globální strategie „One Ford“, ovšem automobilka přichází s nepřesvědčivými produkty a schytává za ně výraznou kritiku. Příkladem za všechny v tomto směru může být „nové“ Mondeo, které se za oceánem představilo již před takřka třemi roky. Evropská premiéra však byla neustále odkládána, až k ní nakonec došlo letos na podzim. Každý přitom očekával, že zmíněný čas Ford využil k vycizelování vozu k dokonalosti. Jak ovšem naznačil náš první test, čas byl automobilkou zcela promarněn - Mondeo je dnes jen stínem své vlastní minulosti. Podobné je to dnes s Focusem a na zájmu zákazníků je to pochopitelně znát - evropská divize se už delší dobu potýká s velkými ztrátami.
Modrý ovál se ovšem nevzdává, pročež aktuálně vstupuje do nejrušnějšího období za posledních dvacet let. V příštím roce totiž hodlá uvést na trh hned šest novinek, přičemž řada z nich bude jakousi nadstavbou základní nabídky. Pokud vás v této chvíli napadají verze Vignale, pak jste trefili hřebíček na hlavičku. Od těchto prémiových variant si totiž Ford slibuje mnohé, zejména pak vstup do „vyšší příjmové“ a okouzlení nových zákazníků.
Otázkou samozřejmě je, zda se klientela na danou vábničku chytí. V tomto směru by se ovšem vedení značky rádo inspirovalo úspěchem Citroënu a jeho aktuálně zcela samostatné divize DS. Ta rovněž vychází z techniky, kterou používají mainstreamové vozy, vše ovšem balí do atraktivnějšího hávu. K tomu pak můžeme přihodit ještě šmrncovní interiér, pročež tu máme hned několik důvodů, jak ospravedlnit o poznání vyšší cenu.
Přesně tímto způsobem by přitom zejména německým prémiovým automobilkám chtěl odehnat zákazníky také Ford. Přičemž oproti Citroënu se dočkáme nejen vylepšených aut, ale také lepších showroomů. Vybraná dealerství by měla být povýšena na VIP-prostor nazvaný Ford Store, kde každého zákazníka bude mít na starosti jeden konkrétní manažer.
Kromě individuálního přístupu se zároveň klientela má dočkat i lepších služeb, což zahrnuje třeba vyzvednutí vozu, jeho následnou opravdu a doručení. V takové chvíli přitom bude daný model - samozřejmě musí jít o verzi Vignale - umytý a kompletně opravený, čímž není míněna jen závada, kvůli které zamířil do servisu, ale i drobné škrábance na karoserii či kolech.
Mimo to mají showroomy Ford Store nabízet na mnohem větší ploše větší zázemí pro samotné zákazníky, pročež lze očekávat vystavení prakticky celého portfolia modrého oválu. Jak jsme přitom zmínili již v úvodu, to se příští rok rozroste o šest novinek, kdy Mondeo Vignale a S-Max Vignale jsou dvěma z nich.
Další dvojicí je pak příchod evropské verze Fordu Mustang v provedení kupé a kabrio, opomíjet pak nesmíme ani útok na rodinné hodnoty. V tomto případě je přitom řeč o základní verzi Fordu S-Max, které bude záda krýt menší MPV C-Max. Dále pak značka chce okouzlit na poli užitkových vozů novými verzemi Transitu.
S čím bychom naopak neměli počítat, je příchod značky Lincoln, která by se měla soustředit spíše na Čínu. Je ovšem možné, že Ford nakonec změní názor a některé modely dané automobilky představí také v Evropě, a to právě pod logem Vignale. Je však otázkou, jak by ryze americké zboží v Evropě obstálo. Varováním přitom může být modrému oválu právě nové Mondeo.
Ford Mondeo Vignale bude první vlaštovkou cílící na movitější zákazníky...
...nový S-Max pak druhou. Je však otázkou, zda se klientela na vábničku v podobě specifického exteriéru, interiéru i přístupu prodejce chytí
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 11 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 7 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 8 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 10 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 11 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva