Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford už plánuje ostřejší verzi Focusu RS, stovku má zdolat pod 4 sekundy
12.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Focus RS se ještě ani pořádně neprodává a modrý ovál již zvažuje limitovanou edici, která má být nejrychleji akcelerujícím hot hatchem všech dob.
Třetí generace Fordu Focus RS se světu oficiálně představila na březnovém autosalonu v Ženevě. Do prodeje však zamíří až v příštím roce, přičemž modrý ovál mezičas vyplňuje poněkud nudnou sérií osmi videí, které mapují vývoj. Kromě toho ovšem automobilka také bedlivě sleduje veškeré reakce na její nejnovější ostrý hatchback, což má spojitost s myšlenkami na ještě žhavější provedení. To by mělo dorazit v limitované edici s potenciálem nejrychleji akcelerujícího hot hatche všech dob.
V tomto směru má Focus RS co dohánět, přestože rozhodně nejde o žádného loudu. S výkonem 350 koní a pohonem všech čtyř kol zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy, což je čas ještě donedávna vyhrazený nejvyšší lize supersportů. Nicméně na pokoření konkurenčního Mercedesu-AMG A 45 a Audi RS3 Sportback to nestačí, neboť třícípá hvězda danou disciplínu zvládne za 4,2 sekundy, u čtyř kruhů jsou pak o desetinu pomalejší.
Na druhou stranu, snaha o udržení nákladů základního provedení na uzdě dává modrému oválu opravdu velký manévrovací prostor. Zvažovaná ostřejší verze by tak kupříkladu mohla dostat do vínku polykarbonátová okna, karbonové panely karoserie, komponenty podvozku z kovaného hliníku či karbon-keramické brzdy. Mimo to by mohlo být přikročeno k odstranění odhlučňujících materiálů a luxusních prvků v interiéru.
Taková dieta by mohla srazit hmotnost o více než sto kilogramů, s čímž by spárován byl vyšší výkon. Ford ostatně již uvedl, že navýšit potenciál 2,3litrového čtyřválce EcoBoost není až takový problém. Ostřejší Focus RS by tak mohl dát do placu 400 koní nebo i více, jejichž přenos by dostala na starosti dvouspojková automatická převodovka od Getragu. Ta však zvládá přenášet jen 450 Nm, a tak by musela doznat úprav.
Změny by se dotkly rovněž podvozku, který by kromě elektronicky ovládaného diferenciálu zadní nápravy dostal do vínku i přední samosvor (tento krok byl prý zvažován i pro standardní provedení kvůli zlepšení ovladatelnosti). Vše by pak završila agresivnější karoserie upravující proudění vzduchu, načež by se Focus RS mohl dostat při akceleraci pod 4 sekundy. Tedy na úroveň stávající supersportovní ligy.
Zda se tak ovšem skutečně stane, to je prozatím sporné. Oficiálně totiž ostřejší provedení stále ještě nebylo potvrzeno. I kdyby se ovšem „hot hot hatch“ realitou nestal, nemusí potenciální majitelé standardního provedení až tak truchlit. Podle lidí z automobilky je totiž Focus RS osazený příplatkovými 19palcovými koly a semi-slicky Michelin Pilot Sport rychlejší, než naznačují oficiální parametry.
Ostřejší Ford Focus RS se již ukázal na neoficiální ilustraci..
...nicméně již standardní provedení má co nabídnout
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 56 minutami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
- Místo Ruedy bude v Jerezu závodit Perez včera 10:00
Nejčtenější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz