Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford žaluje dalšího zákazníka za to, že prodal auto, které si od něj dříve koupil
2.3.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli to zní bizarně, i toto je součást doby moderního automobilového sběratelství a aut od počátku vyvíjených s tím, že se stanou předmětem zájmu právě takových lidí.
Před měsícem došlo na několik dražeb Fordů GT. Šlo o více než dva roky staré exempláře, u nichž vypršelo časové omezení na prodej dalšímu majiteli. Tato část prodejní smlouvy vešla ve známost hlavně díky Johnu Cenovi, americkému wrestlerovi a herci, který svůj kousek prodal jen pár dnů po převzetí, což vyústilo v litý a nakonec smírný souboj právníků. Na čem přesně se obě strany domluvily, nevíme, americká celebrita ale mimo jiné náhle začala apelovat na ostatní majitele, aby smlouvu rozhodně neporušovali.
Těmito slovy se ale evidentně neřídil každý. Přišly totiž další žaloby a mezi nimi i ta týkající se vozu vyrobeného v roce 2008. Ten původně zamířil do Kanady, kde si jej měl objednat Steven Hudson, někdejší šéf společnosti Element Financial, a to skrze dealerství Downtown Ford v Torontu. Vůz měl být napsán na firmu, nicméně ta prý nebyla Hudsonem ovládána. Místo toho držel kormidlo společnosti v rukou jeho společník Bradley Nullmeyer.
Právě Nullmeyer měl dle aktuálního Hudsonova tvrzení zneužít jméno svého bývalého obchodního partnera. Důvod má být jednoduchý - pouhých dvacet dnů po uskutečnění původní koupě Nullmeyer prodal firmu, na kterou byl Ford GT zapsán. Tím se omezení převodu vlastnictví celkem elegantně vyhnul - auto majitele nezměnilo, patřilo stále stejné firmě. Tu ale nově začala ovládat společnost Silver Arrows Cars, která se specializuje na exotické vozy. A ta firmu i s autem prodala dál.
Není známo, za jakou sumu společnost změnila majitele poprvé, ceny zbylých transakcí ale ano. Původní cena vozu činila 690 800 kanadských dolarů (cca 12,1 milionu Kč), když jej převzala společnost SR Auto Group jakožto třetí majitel v pořadí, zaplatila již cenu 1 734 480 CAD (30,4 mil. Kč). Kupé následně zamířilo na měsíc do skladiště firmy Engineered Automotive, přičemž bylo nabídnuto k dalšímu odprodeji. A právě v té chvíli se o všem dozvěděl Ford.
Automobilka nicméně dalšímu transferu nedokázala zabránit, a to i proto, že vůz měl být k nabízen v Evropě, jakkoliv fyzicky byl i nadále v Kanadě. Zde jej měl i s firmou za ním stojící odkoupit kdosi z Hongkongu, jenž nejspíše zůstává aktuálním majitelem. Jestli tomu tak ale doopravdy je, nelze v tuto chvíli říct. Stejně jako bude třeba opravdu pečlivého soudce, neboť zatím není jisté, kdo onu dvouletou klauzuli porušil.
Tak či onak Ford touží po krvi, Hudson se ale tváří, že za nic nemůže. Podle něj bylo jen zneužito jeho jméno a on sám neměl vůbec nic společného ani s původní koupí, ani s následnými transfery. Nullmeyer pak veškerá obvinění odmítá, zatímco Timothy Quocksister, šéf společnost Silver Arrows Cars, uvádí, že o existenci oné klauzule neměl ani ponětí. To však vyvrací Jeffrey Siegel, který měl prodej zprostředkovat. Za to nedostal jen oficiální provizi, ale i „všimné“ od Nullmeyera.
Ford i proto žaluje všechny zúčastněné, včetně svého vlastního zákazníka, který od něj vůz za plnou cenu koupil. Požaduje 1 milion kanadských dolarů (17,51 mil. Kč) jako odškodné, zároveň má dojít k uhrazení veškerých soudních výloh, stejně jako automobilka požaduje zrušení původní smlouvy a blokaci veškerých dalších transferů. A v neposlední řadě by se do jejího majetku měl navrátit i samotný vůz, což ale půjde asi těžko, neboť aktuálně ani nikdo neví, kde se GT nachází.
Šaráda tedy zjevně bude ještě chvíli pokračovat, přičemž se sluší dodat, že v podstatě započala již v roce 2016, kdy Ford spustil výběr zájemců. Automobilka chtěla, aby se z auta stal sběratelský kousek, po kterém budou prahnout lidé, kterým ho nedopřeje. Toho skutečně docílila, někteří se ale zjevně rozhodli, že jejím záměrům učiní přítrž a udělají z něj obchodovatelný předmět „jinak”. Kdyby auto normálně prodávala v počtech, po kterých trh prahne, podobné nesmysly by nemusela řešit.







Případ Fordu GT Johna Ceny není jediný takový, automobilky žaluje i další zákazníky za to, že své auto prodali dřív než měliZdroj: Auto News
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Elektrické fiasko Porsche nekončí. Automobilka hází ručník do ringu v Číně, zavře svou nabíjecí síť
před 2 hodinami
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Loni ještě neexistující čínská luxusní značka už prodejně překonává BMW, Mercedes a Porsche, poráží je v jejich vlastní hře
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
