Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Sedan pro Evropu odhalila detaily, má kufr skoro jako Octavia
18.5.2017 | Petr Prokopec | 12 příspěvků
Se vskutku obřím zavazadelníkem a podobně odvážným vzhledem odhalil Civic desáté generace své detaily. K mání bude vážně s jediným motorem.
Honda Civic Sedan už chvíli není žhavou novinkou. V Americe se prodává již delší dobu a také u nás byly oznámeny české ceny. Mluvit tedy o tomto voze by pomalu mohlo být považováno za nošení dříví do lesa. Či nikoliv?
Jak se říká, „Bé“ je správně. Japonská automobilka sedan v evropském provedení skutečně odhalila již loni, nicméně o pořádném představení mluvit nešlo - dosud nedala k dobru žádná bližší data. Ta si můžeme představit až nyní, přičemž začneme u rozměrů. Vůz je 4 648 mm dlouhý, 1 799 mm široký, 1 416 mm vysoký a rozvor má dlouhý 2 698 mm. Ve srovnání s předchůdcem to znamená nárůst o 74 mm do délky a o 46 mm do šířky, výška se však o 20 mm snížila.
Vůz stojí na zcela nové platformě, která využívá vysokopevnostní ocel. Hmotnost se proto pohybuje od 1 279 do 1 348 kilogramů v závislosti na volbě výbavy a převodovky. Oproti předchůdci je o 16 kg lehčí, torzní tuhost ale zamířila o 52 procent nahoru. Zásluhu na tom nese nejen ona ocel, ale také inovativní technika svařování, kdy jednotlivé body se od sebe nachází pouhých 20 mm místo obvyklých 40 až 45 mm.
S ohledem na větší venkovní rozměry asi nepřekvapí více místa v interiéru. Prostor pro ramena vpředu narostl o 10 mm, vzadu pak dokonce o 20. Cestující ve druhé řadě navíc mají k dispozici o 55 mm více místa pro kolena, zatímco mezera mezi předními sedadly narostla o 15 mm. Výsledkem má být hlavně vyšší komfort, čehož je dosaženo i prostřednictvím lepšího odhlučnění a snížení vibrací. O to se stará také vrstvené čelní sklo, jež uvnitř používá polyvinylbutyral.
Vylepšena byla rovněž pozice za volantem, neboť sedadlo řidiče je ukotveno o 35 mm níže k zemi než dříve. Značka zároveň o 15 % zeštíhlila čelní sloupky, z auta tak bude lepší výhled. Jedinou stinnou stránku tak pro mnoho lidí může představovat prostor pod kapotou, kde již nenajdeme atmosférický čtyřválec 1,8 VTEC (či kupříkladu dieselový agregát), ale přeplňovanou jednotku menšího objemu.
Na druhou stranu, jediný nabízený motor 1,5 VTEC Turbo produkuje citelně větší výkon. Místo předchozích 142 koní a 174 Nm je nyní k dispozici 182 koní a 240 Nm v případě šestistupňového manuálu. Pokud sáhnete po převodovce CVT, je třeba počítat pouze s 220 Nm. Výkonová špička navíc přichází až v 6 000 otáčkách místo 5 500 ot./min.
I přes tento handicap ovšem technické parametry naznačují, že s CVT budete rychlejší - stovku s ní auto zdolá za 8,1 sekundy (s manuálem o tři desetiny pomaleji). Zároveň je ale třeba počítat s nepatrně vyšší spotřebou (5,8 l/100 km versus 5,7 l/100 km) a nižší maximálkou (200 km/h versus 210 km/h). Objem zavazadlového prostoru se ale již neliší, pokaždé je k dispozici pro Čechy jistě přitažlivých 519 litrů - to už je na dostřel i facelitované Škodě Octavia, třebaže připomínky, že v liftbacku bude podobně velký objem lépe využitelný, nepůjde jen tak shodit ze stolu.
Tím jsme se dostali prakticky na konec opožděného představení sedanu, pročež již jen dodáme, že vůz používá vpředu vzpěry MacPherson a vzadu víceprvkovou nápravu. Bezpečnostní paket Honda Sensing pak zahrnuje prakticky vše, co by vás na silnici mohlo ochránit, tedy i autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů nebo adaptivní tempomat.
V kabině je standardem multimediální systém Honda Connect, který umí Apple CarPlay či Android Auto. Standardně je jeho součástí sedmipalcový dotykový displej a zpětná kamera, připlatit si můžete za audio aparaturu, kde vrchol představuje systém s 10 reproduktory a 452 watty výkonu.





























O nové Hondě Civic Sedan máme nejen daleko větší množství informací, ale posloužit konečně můžeme i rozsáhlejší fotogalerií
Diskuze 12 příspěvků
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Při osobním prodeji ojetiny buďte opatrní, majitel tohoto auta leží v těžkém stavu v nemocnici
16.10.2020 (1) - Při doplňování nemrznoucí směsi je třeba vyhnout se časté chybě, může zničit motor
17.10.2020 (1) - Výrobci záměrně zkreslují točivý moment elektrických aut, realita je úplně jiná
25.10.2020 (1) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 2 hodinami (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- BMW Divize 19:26 - M.Z.
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan