Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic Tourer 2014: sériové kombi je venku, kufrem vážně překonává Octavii
11.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Že největší kufr mezi kompakty musí mít Octavie Combi? Civic Tourer zaběhlé pořádky mění.
Věděli jsme, že tohle auto přijde, vzhledem k horečné „upoutávkové aktivitě” Hondy v posledních týdnech jsme ale nečekali, že jej plně odhalí už před polovinou srpna. Svou formální veřejnou premiéru si totiž Honda Civic Tourer 2014 odbude až na frankfurtském autosalonu, Japonci ale buď nechtějí sdílet přeplněný mediální prostor posledních předfrankfurtských týdnů s dalšími automobilkami, nebo nechtějí otálet s náběhem výroby. A tak si svou malou-velkou premiéru uspořádali už nyní.
Důvody tohoto kroku se ale nemá smysl zabývat, raději se rovnou podívejme na samotné auto. O tom už jsme věděli kde co - jednak jsme tušili jeho vzhled díky ženevskému konceptu, ale věděli jsme také leccos o technice a pro české čtenáře byl jistě zajímavý i slib Hondy, že její nový kombík nabídne podstatně větší kufr než Octavia Combi. Český kompakt přitom roky platí za to nej ve své třídě a máme i pocit, že s poslední generací se škodovka až trochu mírnila, když mu nadělila „jen” 610 litrů objemu pro zavazadla, tedy nepodstatně méně výchozímu liftbacku. Svého času to na titul krále třídy stačilo, po Frankfurtu už to stačit nebude.
Civic Tourer se totiž od už dobře známého hatchbacku liší pochopitelně hlavně řešení zadní části a Honda jí evidentně věnovala mimořádnou pozornost. A tak se pojďme podívat především na ni.
Po stránce designové automobilka značně ubrala z dramatických kontur kompaktu a nahradila je sice stejně laděnými, ale podstatně krabicovitějšími křivkami. Ty tam jsou line ladně obtékající záď, Civic Touret působí dojmem, jako když parta chlapů pořádně zatáhla za záď hatche a prostě jej prodloužila. Chlapi tahali pořádně, neboť záď se protáhla o plných 235 mm, rozvor náprav přitom zůstal totožný Za zadní nápravou tak vozu přebývá masivní 1 040 mm, více než jeden metr a jsme docela zvědavi, co to udělá s jízdními vlastnostmi při plně naloženém kufru.
Evidentně to bez dodatečných úprav nic světoborného nebylo, a právě proto vůz dostal ve standardu adaptivní tlumiče (ADS - Adaptive Damper System) pro zadní osu. Jak je patrné i z jednoho z přiložených snímků, disponují třemi režimy (Dynamic, Comfort, Normal) a jejich zaměření vám asi bude zřejmé už z jejich názvů. Honda říká, že s tímto řešením v základu Tourer nemá žádný problém s jakýmkoli jízdním stylem, platnost tohoto tvrzení si ale ověříme nejdříve při prvním svezení.
Ale nechoďme už kolem horké kaše a skočme přímo do ní. Samotný zavazadelník je totiž do značné míry unikát, a to nejen svým objemem 624 litrů v základním uspořádání. To sice není o tolik více než u Octavie, zajímavé ale je, jak Honda tohoto výsledku dosáhla - nebylo to jen značným prodloužením karoserie, ale i využitím u Civicu standardního umístění palivové nádrže pod předními sedadly a tedy značným snížením podlahy vozu. Dolů šla též nakládací hrana (oproti hatchi o plných 137 mm, nakládají hrana je tak jen 56,5 centimetru nad zemí) a vůz si pochopitelně ponechal svá magická sedadla. Sice mu chybí dopředu sklopné opěradlo sedadla spoluejzdce, i tak ale uveze předměty dlouhé až 1,8 metru a automobilka říká, že do „kufru” snadno dáte dvě plnohodnotná horská kola naráz.
Jak moc vám tyto vlastnosti imponují, budete jistě nejlépe vědět sami, my už jen dodáme, že ostatní rozměry vozu krom zmíněné délky se nezměnily (kombík tedy měří 4 520 x 1 770 x 1 440 mm a se zmíněnými sklopenými sedadly nabídne nejvíce 1 668 litrů objemu pro zavazadla. To je o něco méně než u Octavie Combi, i tak jde ale o druhou nejlepší hodnotu ve třídě před Golfem VII Variant nebo novým Seatem Leon ST.
Po stránce motorické bude vůz k mání zprvu jen s benzinovou jedna-osmičkou nebo novým dieselem 1,6 i-DTEC a manuálními či automatickými převodovkami, o příchodu dalších verzí na trh zřejmě rozhodne zájem zákazníků o ty výchozí. Novinka bude vyráběna ve Velké Británii pouze pro Evropu a první zákazníci by se měli svých vozů dočkat začátkem příštího roku. Jsme docela zvědavi, jestli škodovka do té doby nezapracuje na mírných úpravách zavazadelníku svého kombi, druhý přece nechce být nikdo...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu













Mnoho barevných variací nová Honda Civic Tourer ve Frankfurtu nepředvedla
Honda Civic Tourer v sériové verzi oproti konceptu poněkud zhrubla, zavazadelník má ale monstrózní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 7 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Studie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 39 minutamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 2 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 3 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 5 hodinamiZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 14:09 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Onboard videa 08.21. 11:42 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda