Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu

(+ video) Vodíková novinka má na jeden zátah zvládnout přes 700 kilometrů. Ve vcelku konvenční kabině pak zvládá usadit pět cestujících.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu

29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Vodíková novinka má na jeden zátah zvládnout přes 700 kilometrů. Ve vcelku konvenční kabině pak zvládá usadit pět cestujících.

V našem předvčerejším článku, jež se zabýval budoucností Hondy, jsme zmiňovali i konkurenci pro Toyotu Mirai. Tedy sedan poháněný palivovými články, který byl aktuálně odhalen na autosalonu v Tokiu.

Oproti svému rivalovi se chlubí mnohem pohlednějším designem, ačkoliv nemůžeme hovořit ani o královně krásy, ani o vrcholu originality. Pravděpodobně tedy půjde jen o nechtěnou souhru, v přídi vozu ale nelze nevnímat některé prvky Renaultu Talisman a nových Renaultů vůbec. Honda přitom dodává, že stylizace je produktem několikaletého vývoje, při kterém prim hrál co nejnižší aerodynamický odpor. Povšimnout si přitom můžeme i plnohodnotných čelních diodových světlometů nebo 18palcových litých kol.

V interiéru již takový futurismus jako u exteriéru neočekávejte, místo toho zde máme vcelku konvenční konfiguraci známou z ostatních modelů značky. Výjimkou je členitá středová konzole, na kterou navazuje rozměrný centrální dotykový displej sdružující většinu funkcí. Dále tu pak máme digitální přístrojový štít či pětici sedadel, čímž je Toyota Mirai opětovně překonána. Důvodem je ten fakt, že Honda Clarity Fuel Cell má pohonné ústrojí usazené v konvenčním motorovém prostoru.

Palivové články, z nichž každý se dočkal zúžení o 1 milimetr neboli 20 procent, jsou pro změnu usazeny pod předními sedadly. Vůči komponentům stávající Hondy Clarity FCX došlo k celkovému zmenšení o 33 %, přičemž měrná hustota narostla dokonce o 60 procent na 3,1 kWh na litr. Samotné vodíkové ústrojí produkující energii pro elektromotor pak disponuje výkonem větším než 136 koní, zatímco elektrický agregát o velikosti 3,5litrového benzinového šestiválce dostal do vínku koní 177.

Při tlaku 70 MPa v nádrži vodíku za zadními sedadly je možné počítat s celkovým dojezdem přes 700 km, což je opět citelně lepší výsledek než u Toyoty Mirai, která zvládá pouze 502 km. Honda přitom dodává, že nádrž může být dotankována již za tři minuty, tedy za dobu podobnou jako u aut poháněných spalovacími motory. Mimo to může být vodíkový vůz osazen externím zařízením Power Exporter 9000, díky čemuž Clarity Fuel Cell generuje elektřinu pro veřejnost kupříkladu po jejím výpadku při zemětřesení - na to uslyší hlavně Japonci.

Do prodeje zamíří 4 895 milimetrů dlouhý, 1 875 mm široký a 1 475 mm vysoký sedan v březnu příštího roku, zpočátku jej ovšem Honda bude pouze pronajímat vládním složkám a obchodním firmám. Teprve po roce, kdy automobilka posbírá dostatek odezvy od uživatelů, se vodíková novinka dostane k soukromníkům. Stát by přitom ve své domovině měla zhruba 7,66 milionu yenů (cca 1,55 milionu korun), po Zemi vycházejícího slunce navíc zamíří do Spojených států i Evropy.


Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 1 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 01Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 2 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 02Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 3 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 03Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 4 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 04Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 5 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 05Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 6 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 06Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 7 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 07Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 8 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 08Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 9 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 09Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 10 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 10Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 11 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 11Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 12 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 12Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 13 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 13Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 14 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 14Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 15 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 15Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 16 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 16Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 17 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 17Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 18 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 18

Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 19 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 19Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 20 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 20Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 21 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 21Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 22 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 22Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 23 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 23Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 24 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 24Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 25 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 25Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 26 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 26Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 27 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 27Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 28 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 28Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 29 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 29Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 30 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 30Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 31 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 31Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 32 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 32Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 33 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 33Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 34 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 34Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 35 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 35Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 36 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 36Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 37 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 37Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 38 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 38Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu - 39 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 39
Honda Clarity Fuel Cell dostala do vínku působivější design než konkurenční Toyota Mirai. Navíc zvládá svézt až pět cestujících a na jedno natanování ujede přes 700 km

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.