Iveco Daily 2014: nová generace chce kralovat výkonem i zavazadelníkem

Italská dodávka pobere až 20 m3 nákladu. V případě minibusu pak můžete počítat s různými délkami i variabilním počtem sedadel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Iveco Daily 2014: nová generace chce kralovat výkonem i zavazadelníkem

8.4.2014 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Iveco Daily 2014: nová generace chce kralovat výkonem i zavazadelníkem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská dodávka pobere až 20 m3 nákladu. V případě minibusu pak můžete počítat s různými délkami i variabilním počtem sedadel.

O užitkových vozech nepíšeme zrovna každý den. Opomíjet je však nemůžeme, zvláště když jsme si v poslední době představili nové generace modelů Renault Trafic a Opel Vivaro. Neunikl nám ani facelift Citroënu Jumper, díky čemuž je tedy více než logické, že poinformovat musíme také o příchodu nového Iveca Daily. Jinak by nás totiž klidně mohl někdo osočit ze zaujatosti vůči Italům.

Než se ovšem k novince samotné dostaneme, jen rychle zmíníme minulost. Vůbec první Iveco Daily se totiž představilo v roce 1978. Za tu dobu jsme tu přitom již měli několik sérií a konfigurací, stávající model však přináší teprve třetí zásadní přepracování v celé historii modelu. A to přesto, že základem je i nadále žebřinový rám zaručující špičkovou odolnost i nízké náklady při tvorbě speciálních verzí.

Automobilka ovšem momentálně neudává, kolik konfigurací nakonec bude k dispozici. Z přiložené fotogalerie ale můžeme vysledovat minimálně tři - kromě klasické dodávky je to minibus a malý náklaďáček s výklopnou kapotou. Dá se ale předpokládat, že variací bude o poznání více. Ostatně, zmiňovaný minibus je možné konfigurovat v různých délkách a počtu sedadel.

Neznámá je rovněž selekce pohonných jednotek a převodovek, v rámci celého portfolia ovšem došlo ke snížení spotřeby o 5 procent oproti stávající generaci. Mimo to pak Iveco prohlašuje, že citelně poklesly také celkové provozní náklady, zatímco jízdní dynamika by měla zamířit na vrchol své třídy. Na podrobnosti si ale očividně budeme muset počkat do červnového zahájení prodeje.

Data o zavazadlovém prostoru naštěstí ale již k dispozici jsou, přičemž protažením rozvoru a zkrácením zadního převisu došlo k vylepšení přepravní kapacity. Modely s objemem 18 a 20 metrů krychlových tak nabízejí nejlepší hodnoty ve své třídě, zatímco verze s 11 m3 má nejvyšší efektivitu - tedy poměr mezi celkovou délkou vozu a délkou zavazadelníku.

Mimo to nové Daily dostalo přepracovanou zadní nápravu, která umožnila snížení podlahy ložné plochy o 55 milimetrů. To sice není na první pohled mnoho, při nakládání těžkých předmětů se ovšem počítá každý milimetr. Tímto údajem ale můžeme článek uzavřít, žádný další totiž již k dispozici není.


Iveco Daily 2014: nová generace chce kralovat výkonem i zavazadelníkem - 1 - Iveco Daily 2014 01Iveco Daily 2014: nová generace chce kralovat výkonem i zavazadelníkem - 2 - Iveco Daily 2014 02Iveco Daily 2014: nová generace chce kralovat výkonem i zavazadelníkem - 3 - Iveco Daily 2014 03Iveco Daily 2014: nová generace chce kralovat výkonem i zavazadelníkem - 4 - Iveco Daily 2014 04
Tisková zpráva o novém Ivecu Daily příliš obsáhlá není, známé jsou víceméně jen údaje o zavazadlovém prostoru dodávky

Petr Prokopec

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše