Japonci se svými luxusními modely sází na jednu kartu, končí hatchback, sedan i kupé

Už dlouho se snaží prorazit na starém kontinentu a neodradila jej ani léta velmi omezených úspěchů. Letos se ale zkrátka šetří, a tak i luxusní divize Toyoty musí ořezávat nabídku. Prodávat už bude skoro jen SUV.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Japonci se svými luxusními modely sází na jednu kartu, končí hatchback, sedan i kupé

16.10.2020 | Petr Prokopec

Japonci se svými luxusními modely sází na jednu kartu, končí hatchback, sedan i kupé

/

Foto: Lexus

Už dlouho se snaží prorazit na starém kontinentu a neodradila jej ani léta velmi omezených úspěchů. Letos se ale zkrátka šetří, a tak i luxusní divize Toyoty musí ořezávat nabídku. Prodávat už bude skoro jen SUV.

Evropské prodeje Lexusu v letošním roce nelze nazvat tragickými, k takovému stavu má japonská automobilka opravdu daleko. V dubnu sice měla na kontě méně než tisícovku registrací, za tím však stál samozřejmě koronavirus a uzavřené showroomy, nikoliv nezájem publika. To ostatně bylo patrné ve chvíli, kdy již dealeři mohli opětovně vítat zákazníky, byť v rouškách. V červnu totiž již bylo prodáno 4 511 vozů, tedy prakticky stejné množství jako v šestém měsíci loňského roku. A podobně se situace vyvíjí i nadále.

Ve světle těchto skutečností se zdá být překvapivé rozhodnutí značky o stažení hned tří modelů z evropského kontinentu. Jakmile tedy dojde na rozprodej veškerých skladových zásob, stanou se hatchback CT, sedan IS a kupé RC minulostí. Lexus se totiž rozhodl po vzoru mnoha dalších výrobců vsadit vše na jednu kartu. Nejde přitom o káry, srdce či kříže, ale o SUV, která vévodí zákaznickým trendům. To je ostatně patrné i u japonské značky, pokud totiž její registrace rozpitváme trochu více.

Stačí přitom pohled na již zmíněný červen, kdy bylo prodáno 1 630 kusů modelu UX, 1 096 kusů modelu NX a 689 kusů modelu RX. To znamená, že z celkových 4 511 registrací připadá 76 procent pouze na tato tři SUV. Hatchbacku CT bylo ovšem za prvních osm letošních měsíců prodáno jen 2 344 exemplářů, což představuje 35procentní meziroční pád. Ještě hůře je pak na tom sedan IS, který má na kontě 50procentní pokles a pouhých 1 101 registrací. RC pak oslovilo jen 442 zákazníků.

Rozhodnutí Lexusu je tedy pochopitelné, ostatně v případě kupé konkurujícího BMW řady 8 si značka pomalu ani nevydělala na tisk prospektů. A ještě hůře je na tom vlastně limuzína LS, která měla do konce srpna na kontě pouze 61 prodaných exemplářů. Japonská automobilka nicméně zrovna s vyřazením tohoto modelu nepočítá, neboť „je to naše vlajková loď. I přes nízké prodeje je to vůz, který přináší řadu inovací a zasazuje se o budování silné firemní image.“ O nic víc tu nejde, prodejně Lexus nespasí ani zdaleka.

LS je tedy jako král nabídky zachráněno, stejně jako je jistá sazka na hybridy. Kombinace benzinových a elektrických jednotek se totiž na celkových registracích podílí hned z 96 procent. Mimo to Lexus před nedávnem pustil do prodeje i svůj první elektromobil, a sice UX 300e. S emisemi tedy automobilka rozhodně problém mít nebude, na rozdíl od prodejů některých modelů.


Japonci se svými luxusními modely sází na jednu kartu, končí hatchback, sedan i kupé - 1 - Lexus CT IS RC 2020 konec evropskych prodeju 01Japonci se svými luxusními modely sází na jednu kartu, končí hatchback, sedan i kupé - 2 - Lexus CT IS RC 2020 konec evropskych prodeju 02Japonci se svými luxusními modely sází na jednu kartu, končí hatchback, sedan i kupé - 3 - Lexus CT IS RC 2020 konec evropskych prodeju 03
Lexus CT, IS a RC v Evropě končí, zájem o ně je minimální. Foto: Lexus

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše