Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedné z největších automobilek začíná být koronavirus ukradený, i teď míří k oblakům
28.11.2020 | Petr Miler
Kdo by čekal, že velké automobilky zaměřené na mainstreamovou klientelu začnou s letošním podzimem jen počítat ztráty, mýlil by se. Jedna z těch vůbec největších, Toyota, je za říjen o 8 procent nahoře.
Dění v letošním roce přineslo bezprecedentní zásahy do podnikání řady firem, ty automobilové nevyjímaje. Právě naopak jsou to automobilky, které stojí v první linii, pokud dojde na „oběti” nejistoty zákazníků, ať už těch soukromých, nebo firemních. Vyprávět by o tom mohla třeba česká Škoda, která je za první tři letošní kvartály meziročně s prodeji níže o 21 % a na jejím po léta největším trhu, v Číně, se jí nedaří do takové míry (letos -35,8 %), že už snad brzy ani nebude největší.
Ne všichni jsou ale na jedné lodi, jak ukazují výsledky Toyoty za říjen. Čerstvě odhalené detaily o prodejích jedné ze dvou největších automobilek světa ukazují, že ač míří především na zákazníky hlavního proudu, tedy přesně na tu klientelu, která letos trpí nejvíce, alespoň za říjen si připsala citelný nárůst odbytu. Přesně 927 623 prodaných aut značek Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino znamená meziroční změnu o zdravých 8 %, za nastalé situace skoro zázrak.
Toyota tak momentálně paradoxně profituje hlavně z toho, že v Evropě dlouhodobě příliš neznamená. Zdejší trh dál padá, prodejům v Číně (přes pokračující mizérii Škody) se ale daří a ani situace ve Spojených státech není špatná. Z říše středu tak Japonci dokonce hlásí meziroční nárůst prodejů o 33 %, a to hlavně díky Toyotám Corolla a Levin a Lexusům, které jsou za velkou zdí stále populárnější.
Pozitivní výsledky přichází i z Ruska, které - když už jsme se dvakrát otřeli o Škodu - je jediným velkým trhem světa, kde česká značka roste. Japonci hlásí za říjen sice jen 2 procenta v plusu, ale i to se počítá, zvlášť na evropské poměry. Bestsellery jsou v tomto případě RAV4 a Camry.
Výsledky za celý letošní rok nejsou zase tak pozitivní, meziroční propad o 14,6 % za deset měsíců je pořád velký. Je to ale o dost méně než u Volkswagenu a trend je nyní pozitivní, a zdá se tedy, že Toyota se letos vrátí na pozici světové automobilové jedničky. Ostatně, VW více závislý na Evropě a Německu nemůže do konce roku počítat s ničím kloudným, zatímco Toyota ano. Ještě po srpnu byla její celková bilance za letošní rok na -17 %.








Nová Toyota Mirai asi prodeje japonské značky nespasí, i z jejích fotek a vůbec samotné existence je ale patrné, že japonská značka hledí do budoucna s optimismem. Na rozdíl od mnoha jiných výrobců má důvod. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Při osobním prodeji ojetiny buďte opatrní, majitel tohoto auta leží v těžkém stavu v nemocnici
16.10.2020 (1) - Při doplňování nemrznoucí směsi je třeba vyhnout se časté chybě, může zničit motor
17.10.2020 (1) - Výrobci záměrně zkreslují točivý moment elektrických aut, realita je úplně jiná
25.10.2020 (1) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Nejlevnější Lada dostala 340 koní a pohon 4x4, poprvé v akci se ukáže v ČR
15.10.2020
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.