Jedno z nejlevnějších nových aut světa je neskutečně oholené, nemá ani stahovací okna

Na oltář co nejnižší ceny toho položilo tolik, že skutečně nemá ani standardně stahovací boční okna, otevírají se trochu jako u závodních speciálů. Pouhých 10,8 koně výkonu pak nemusí stačit ani jízdnímu kolu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jedno z nejlevnějších nových aut světa je neskutečně oholené, nemá ani stahovací okna

25.5.2021 | Petr Prokopec

Jedno z nejlevnějších nových aut světa je neskutečně oholené, nemá ani stahovací okna

/

Foto: Bajaj Auto

Na oltář co nejnižší ceny toho položilo tolik, že skutečně nemá ani standardně stahovací boční okna, otevírají se trochu jako u závodních speciálů. Pouhých 10,8 koně výkonu pak nemusí stačit ani jízdnímu kolu.

O autě zvaném Bajaj Qute jste možná nikdy neslyšeli, a to přesto, že debutovalo již v roce 2013. Původně však bylo zaměřené pouze na domácí indický trh, než zamířilo i do dalších zemí. Mezi ně se řadí také Jižní Afrika, kde je Qute vůbec nejdostupnějším vozem, ostatně jde o jedno z vůbec nejlevnějších nových aut světa. Technicky jde o čtyřkolý dopravní prostředek s uzavřenou karoserií schopnou pobrat čtyři cestující, v té chvíli ovšem může mít problém se rozjet.

Dokládá to ostatně i nejnovější test, ve kterém si Bajaj Qute střihl závod ve sprintu s jízdním kolem. Ano, čtete správně, na straně soupeře skutečně byl bicykl spoléhající pouze na dolní končetiny Ashleyho Oldfielda. Ten je přitom nejen občasným závodním jezdcem, ale také vášnivým cyklistou.

Za normálních okolností by ani tak neměl na vůz šanci, jihoafrický magazín Cars proto Bajaj osadil hned čtyřmi cestujícími. V té chvíli došlo prakticky ke zdvojnásobení hmotnosti, neboť v základu váží Qute něco mezi 400 a 450 kilogramy. Čtveřice dospělých na palubě pak nejspíše přihodila další minimálně tři stovky, výkon se ovšem nezměnil. Zůstal tedy na tristních 10,8 koních, za jejichž produkci je zodpovědný jednoválec s objemu 216 ccm.

Rázem zde tedy máme lepší poměr výkonu a hmotnosti u cyklisty než u auta. Není tedy překvapivé, že Qute dorazil do cíle až jako druhý, přičemž po celou dobu neměl nejmenší šanci se k Ashleymu přiblížit. Po vystoupení dvojice pasažérů a lepším startu se pozice v cíli sice obrátila, po většinu závodu vedl ale cyklista.

Jak říká testovací jezdec, při obsazení jednou osobou není u Qute důvod ke kritice. „S vozítkem jsem chvíli jezdil v okolí Kapského města, a musím uznat, že v dopravních kolonách nebo na normálních silnicích, kde je limit 60 km/h, je vlastně v pohodě. Vůbec jsem to nečekal, ale je dostatečně rychlé při startu, stejně jako napříč různými rychlostmi a na oněch 60 km/h se dostane dostatečně rychle.“

To samozřejmě lze ocenit, stejně jako skutečnost, že vůz zvládne pobrat více pasažérů než kolo a proti nástrahám počasí nebo přírody je ochrání daleko více. Nicméně jak de Seina dodává, při plném zatížení již hrozí převrácení. Je tedy otázkou, zda čtyřkolka za 75 tisíc randů (cca 113 tisíc korun) je dobrý nápad. Za takovou sumu se již dá pořídit slušná ojetina, mezi novými auty ale nemá Bajaj žádnou konkurenci.


Jedno z nejlevnějších nových aut světa je neskutečně oholené, nemá ani stahovací okna - 1 - Bajaj Qute 2021 prvni foto 01Jedno z nejlevnějších nových aut světa je neskutečně oholené, nemá ani stahovací okna - 2 - Bajaj Qute 2021 prvni foto 02Jedno z nejlevnějších nových aut světa je neskutečně oholené, nemá ani stahovací okna - 3 - Bajaj Qute 2021 dalsi 01
S jedním či dvěma lidmi na palubě je Bajaj Qute ještě dynamicky relativně schopným vozem, při plném zatížení však prohrává i s jízdním kolem. Foto: Bajaj Auto

Zdroje: Bajaj Auto, Cars.co.za@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše