Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep pro Paříž: Wrangler Moab, Compass Overland a Grand Cherokee SRT Limited
18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Úplné novinky Jeep na autosalon nepřiveze. Místo toho bude americké zájmy hájit motor HEMI o výkonu 468 koní či diesel pohánějící jen přední osu.
Americký Jeep v posledních letech nepřekvapil zrovna množstvím nových modelů. A pokud budeme velmi kritičtí, pak můžeme prohlásit, že i to, co se objevilo, nemělo vedle zavedené evropské konkurence příliš šancí na úspěch. Na autosalon do Paříže tak značka nakonec nevezme žádný uspěchaný koncept, který by její renomé ještě zhoršil. Místo toho budou ve francouzské metropoli představeny tři speciální modely, které se v Americe již dávno prodávají. A minimálně dva z nich by mohly uspět. Pod kapotou totiž mají turbodiesel, který aktuálně v této třídě favorizuje většina evropské klientely.
Prvním z nich je Jeep Wrangler Moab, který půjde do prodeje v prvním čtvrtletí příštího roku. Oproti standardnímu modelu nabídne černě lakované nástavce nárazníků a 17palcová kola ve stejném odstínu, střechu v barvě karoserie či mnohem agresivnější čelní masku. Vybírat bude možné ze dvou- či čtyřdveřových modelů a dvou pohonných jednotek. Benzinový šestiválec 3,6 l asi příliš fanoušků nenajde, pár lidí by ale mohl zlákat 2,8litrový turbodiesel produkující 200 koní a 460 Nm točivého momentu při spřažení s pětistupňovým automatem (šestistupňový manuál přenáší jen 410 Nm).
Druhým v řadě je Jeep Compass Overland. Ten by se mohl těšit největší oblibě, po vzoru evropské konkurence (třeba Range Roveru Evoque) totiž páruje turbodiesel menšího objemu s možností pohonu jen předních kol a výrazně off-roadovým vzhledem. Verze Overland navíc ke standardu přihazuje 18palcová leštěná kola, více chromu v čelní masce, více kůže v interiéru a prémiový audio systém Boston Acoustics s výkonem 368 wattů.
Pohánět jej může 2,2litrový turbodiesel, jehož 163 koní a 320 Nm točivého momentu lze přenášet na všechna čtyři nebo pouze na ta přední kola. Jeep však v prvním čtvrtletí příštího roku, kdy Compass Overland dorazí do evropských showroomů, hodlá nabídnout i základní verzi tohoto agregátu, která bude produkovat jen 136 koní. Ty bude šestistupňová manuální převodovka vysílat pouze dopředu ve snaze o co nejnižší spotřebu. Její hodnotu ale značka neuvádí.
Více je sdílná v případě třetího modelu, který by Paříž měl po stránce vizuální i výkonové okouzlit nejvíce. Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition má totiž pod kapotou uložený 6,4litrový motor HEMI vyladěný na 468 koní a 624 Nm točivého momentu. S pětistupňovým automatem, který je spřažen s pádly pod volantem, mu zrychlení 0-100 km/h zabere 4,8 sekundy (o dvě desetinky více než Porsche Cayenne Turbo), zatímco nejvyšší rychlost končí na metě 257 km/h.
Snížení spotřeby by měla zajistit technologie Fuel Saver, která dokáže deaktivovat polovinu válců v momentech, kdy výkon není potřeba. Jeep neuvádí přesné hodnoty pro evropský trh, spekuluje se ovšem o 14 l/100 km. Za zmínku tak značce stojí pouze výborná brzdná síla, ze stovky totiž vůz dokáže zastavit na pouhých 35 metrech. A to přesto, že sebou vozí 825wattový audio systém Harman Kardon s 19 reproduktory nebo kůží a semišem čalouněná vyhřívaná a klimatizovaná sedadla.
Ve standardu nechybí ani panoramatická střecha, vícezónová klimatizace, adaptivní tempomat či bezpečnostní technologie v podobě asistenta sledujícího jízdu ve správném pruhu či monitorujícího dopravu před i za vozem. Zvenčí pak Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition hodlá zaujmout bílou karoserií, s níž ostře kontrastují černé doplňky a lakovaná 20palcová kola. Postačí to ale na Audi, BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Infiniti či Porsche?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.






Jeep Compass Overland má největší šanci zalíbit se spořivým Evropanům. K dispozici totiž bude turbodiesel odladěný na 136 koní, který pohání pouze přední kola
Wrangler Moab bude k dispozici ve dvoudveřové nebo čtyřdveřové verzi. Vybírat budete moci mezi turbodieselem a benzinovým šestiválcem o výkonu 284 koní
Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition vypadá nejlépe a pojede nejrychleji. S jeho spotřebou to ale i přes deaktivaci poloviny válců nebude zrovna nejvyhledávanější verze. Ceny navíc americká značka nezveřejnila ani pro jeden „pařížský” model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Další evropská továrna na baterie se potácí na hranici krachu a propouští polovinu lidí. Může skončit dřív, než něco kloudného vyrobí
před 3 hodinamiŠkoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včera
Živá témata na fóru
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam