Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčové luxusní korejské SUV je venku, jde o největší zbraň proti BMW či Mercedesu
29.10.2020 | Petr Miler
Teď a nebo nikdy, tak mohou své šance na úspěch v Evropě alespoň pro tuto chvíli hodnotit Korejci. Vpád na starý kontinent už oznámili, teď k němu mají i auto schopné stát se prodejním hitem.
Značek, které se v Evropě pokusily přiživit na úkor tradičních německých prémiových automobilek, už jsme poznali řadu. Uspět z nich ale nedokázala jediná a nejnověji by o tom mohl vyprávět Lexus. Ten se poněkud smutně pochlubil tím, že mu trvalo 30 let, než prodal v Evropě milion aut, dodnes vedle svých německých soupeřů paběrkuje a soudě podle vyřazení velké části modelů z nabídky už v nic lepšího asi ani nedoufá. Přesto se najdou tací, kteří doufají.
Nejvíce to v tuto chvíli platí o věčně ambiciózních Korejcích, kteří po letech příprav nedávno ohlásili vpád do Evropy se značkou Genesis. Ta nemá za cíl nic jiného než tu zatopit BMW a spol., do dnešního dne to ale nezkoušela mimo jiné proto, že její modely nebyly moc kompatibilní s evropským vkusem. Pokoušet se tu prorazit s relativně velkými luxusními sedany je komplikované a ani velké SUV GV80 není to pravé ořechové. Dnes ale Hyundai odhalil svůj Genesis GV70, který je do značné šitý na míru starokontinentálního vkusu.
Jde o menší SUV, tedy přesně ten typ auta, která dnes v prémiových vodách loví zákazníky po kádích. Automobilka zatím odhalila jen jeho vnější a vnitřní design, takže vám o něm zatím neřekneme vše, přesto je už z odhaleného patrné, že není bez šance na úspěch.
Genesis říká, že vzhled novinky se nese ve jménu filosofie „atletické elegance”, která sází hlavně krom specifického pojetí předních i zadních světel a typické masky chladiče také na poněkud nápaditější základní tvary. Auto se snaží přiblížit takzvaným SUV-kupé, a to hlavně díky parabolické linii střechy. Při pohledu zboku ovšem zaujmou i specifické C-sloupky, které jako by nebyly fyzicky spojeny právě s onou střechou.
Automobilka odhalila standardní provedení (hnědý vůz) i verzi Sport (ten v červené) a i když z něj nevidíme vše, je patrné, že druhé zmíněné provedení dostalo neobvyklá 21" kola, jiné nárazníky a kulaté koncovky výfuku. Jaký motor či motory jimi budou odvádět své spaliny, zatím není jasné.
Oproti docela komplikovanému vnějšímu designu působí kabina GV70 o poznání „uklizeněji”. Ve standardní verzi (fialová palubní deska) vidíme dvouramenný volant a nejnovější širokoúhlý informační a zábavní systém. Vskutku minimalistický interiér počítá také s další obrazovku pro zobrazení a nastavení klimatizace, které doplňuje omezené množství tlačítek pro ovládání vybraných funkcí za jízdy. Vnitřek varianty Sport (červená palubka) působí stejně, jen sází na odlišný, tříramenný volant.
Více vám v tuto chvíli říci neumíme, podívejte se ale sami, co Genesis GV70 po vizuální stránce nabízí a zvažte, zda má takto koncipovaný vůz šanci konkurovat menším prodejním hitům mezi prémiovými SUV, jako je Audi Q5. Byť o cenách je předčasné hovořit, budou ve srovnání s německou konkurencí jistě na jeho straně. Zda to ale bude stačit na větší prodejní úspěchy, ukáže až čas.

















Nové SUV se jménem GV70 je zásadním želízkem ohni Genesis v souboji proti německým prémiovkám v Evropě. Jak se mu povede, ukáže jen čas. Foto: Genesis
Zdroj: Genesis
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejčtenější články
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
21.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
21.11.2025
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
21.11.2025
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
21.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.21. 16:42 - řidičBOB
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.21. 16:41 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.21. 13:13 - řidičBOB
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- BMW Divize 12.20. 15:37 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
