Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Léta nevídané je skutkem i u nás, klíčové korejské SUV s faceliftem výrazně zlevnilo
1.2.2021 | Petr Prokopec
Už ani nepamatujeme, kdy na trh přišel výrazně inovovaný nebo zcela nový model a neměl dramaticky vyšší cenovku než dříve. V případě Hyundai Santa Fe 2021 ji ale skutečně nemá, dokonce je o víc jak 100 tisíc levnější.
V posledních letech jsme si v automobilové branži zvykli na jednu věc, a sice že nová auta jsou vždy o notný kus dražší než jejich předchůdci. Výrobci zkrátka potřebují nové technologie co nejrychleji zaplatit, a proto za ně žádají daleko vyšší sumy. O to překvapivější tedy byl na sklonku loňského roku krok německého zastoupení značky Hyundai, jenž vedl k razantnímu snížení cen omlazeného Santa Fe. Verze po faceliftu byla rázem o 93 tisíc korun levnější než před ním.
Pochopitelně nás zajímalo, zda jde pouze o německou záležitost či o celoevropskou strategii značky. Pokud tedy o korejské SUV máte zájem, pak dobrou zprávou je, že inovované Santa Fe je skutečně levnější prakticky kdekoliv, kde se objeví. Výjimkou tedy není ani český trh, jakkoliv je třeba umět trochu číst mezi řádky. Ještě loni byl vůz k dispozici od 799 990 Kč, zatímco letos si musíte připravit minimálně 849 990 Kč. Na zdražení ale ani zdaleka nedošlo, to jen nabídka prošla opravdu razantním zemětřesením.
Hned na úvod je tak nutné poznamenat, že zatímco dříve bylo možné volit mezi 2,4litrovým atmosférickým benzínovým motorem a dvoulitrovým nebo 2,2litrovým turbodieselem, nyní je již k mání pouze druhá zmíněná jednotka, které nově dělají společnost 1,6litrový hybrid ve standardní a plug-in verzi. Manuální převodovka pak zmizela zcela, zatímco v rámci výkonů škála nově startuje na 202 koních. Dříve přitom 200 koní představovalo vrchol, nad který jste se již nedostali.
Za dříve zmíněných 799 990 Kč bylo dříve možné pořídit onu dva-čtyřku, 185 koní, šestistupňový automat a pohon 4x4. Pokud jste ovšem zatoužili po silnějším dieselu, museli jste si již při zaškrtnutí osmistupňového automatu připravit 1 009 990 Kč. Nyní vás ovšem tatáž konfigurace může vyjít na 899 990 Kč, tedy o 110 tisíc korun levněji. Ústupky pak sice budete muset dělat v rámci výbavy, ovšem ne až tak drastické, jak byste čekali.
Předchozí provedení bylo se zmiňovaným dieselem k mání na úrovni Style, která zahrnovala 17" kola nebo automatickou dvouzónovou klimatizaci. Nyní za 899 990 Kč dostanete stupeň Comfort, jenž zahrnuje… ehm, 17" litá kola nebo dvouzonovou automatickou klimatizaci. Nové Santa Fe tedy opravdu vychází výrazně levněji, jakkoliv situace u nás ještě není tak nevídaná jako v Nizozemsku, kde je zlevnění opravdu dramatické.
Až dosud se v zemi tulipánů dalo Santa Fe pořídit minimálně za 60 tisíc Eur (1,56 mil. Kč), ovšem nově je to možné za 44 495 Eur (1,16 mil. Kč). I v tomto případě mají vše na svědomí změny v nabídce, neboť dříve se startovalo s dieselem, ovšem ten nyní již není součástí nabídky. A jelikož Nizozemsko patří mezi trhy extrémně podporující elektromobilitu, nepřekvapí, že zákazníci mohou pořídit pouze hybrid či plug-in hybrid, z nichž oba jsou nemalým způsobem zvýhodněny.
To mimochodem ukazuje, kterak podpora elektromobility deformuje trh. Dříve bylo nemyslitelné, aby plug-in hybrid vycházel levněji než diesel, neboť daná technologie to jednoduše neumožňovala. Mimo to pak v platnosti zůstává ta skutečnost, že ona dieselová verze bude v reálu bezesporu méně žíznivá. Nicméně si nemůže odečíst z laboratorního měření udávaný 56kilometrový dojezd na elektřinu. A proto s ní Nizozemci raději ani nechtějí nic mít.









Faceliftované Hyundai Santa Fe je k mání levněji také u nás, jakkoliv to na první pohled nevypadá. Důvodem je ta skutečnost, že z nabídky již vypadly méně výkonné motory. Za více koní tak nyní dáte méně než dříve. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
včera - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021 - Dodnes nejsilnější dieselový osobák ukázal, co i po 9 letech dovede na německé dálnici
6.4.2021 - Řidič nejrychlejší Kie se předváděl na silnici, na vlastní kůži si prožil Troškovu pohádku
5.4.2021
Nejčtenější články
- Richard Hammond přišel o své poslední pojízdné auto, už nemá čím jezdit
12.3.2021 - K mání je jeden z největších průšvihů mezi sporťáky, výrobce zkrachoval po výrobě 14 aut
12.3.2021 - Renault udělal z nejlevnější Dacie své vlastní auto, zašel dál než kdy dřív
12.3.2021 - Šéf Toyoty varuje Apple před vstupem mezi výrobce aut, prý si neumí představit, co to je
12.3.2021 - Neobvyklé spojení Renaultu a Mercedesu se rozpadá, i to je obraz dnešního světa aut
12.3.2021 - Tento Mercedes najel 936 tisíc km a má stále i původní spojku, zabít ho bude těžké
12.3.2021 - Námořní lodě loni při zbytečných cestách vyprodukovaly emise jako miliony aut za celý rok
12.3.2021 - Nejnovější specialitu Škody si bude moci koupit pouhých 12 lidí z celého světa
12.3.2021 - K mání je auto postavené na míru sultánovi. Dodnes vypadá jako z budoucnosti
13.3.2021 - Řidič nejlepší Toyoty posledních let špatně přeřadil, motor to měl po chvíli spočítané
13.3.2021
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Onboard videa 00:35 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 23:22 - Předseda
- Rychlodotazy 22:40 - HOUZJ5AJ
- i30 kombi vs Ceed sw 21:10 - PalaS
- Řidiči, co to mají v ruce... 18:54 - Honza42
- Malé pracovní auto na dlouhé trasy cca kolem 100-250k 18:48 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 12:34 - pavproch
- IT poradna 10.4.2021 - ctrl_j
- Instalace LED loga na AUDI 2014 10.4.2021 - skt
- Autokamera 10.4.2021 - brnenska.odchytova