Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané prodávají za 260 tisíc ještě většího soupeře Škoda Octavia Combi, jeho úspěch je ale záhadou
12.1.2023 | Petr Miler
Lákavých čínských konkurentů evropských aut už známe dost, tento je ale neobvyklý tím, že jde o kombík. I v době rychlého zdražování aut zůstává s cenou proklatě nízko, je ovšem otázkou, jak moc je s ní úspěšný.
Psali jsme o něm už vícekrát jako o Baojunu RC-5W, teď už si tak ale neříká. Podle čínsko-amerického konglomerátu SAIC-GM-Wuling, který za vývojem a výrobou tohoto kombíku stojí, bylo zmíněné označení příliš matoucí, a tak jej zkrátka změnil. Výchozí liftback RC-5 se tedy jmenuje stejně, kombík, který v Číně vyrazil přímo proti Škodě Octavia, si ale od loňska říká Valli.
Můžeme se ptát, jestli je to označení šťastnější, neboť stále umožňuje řadu alternativních zápisů, SAIC-GM-Wuling ale dosáhl přinejmenším toho, že si lidé obě karosářské verze dále nespletou. Kombíky, které na rozdíl od Evropy v Číně získávají stále více na oblibě, jsou podle výrobce tím více žádoucím zbožím, odtud také nové jméno - slovo Valli lze údajně interpretovat jako „vytoužený” vůz nebo auto, které „rozumí životním potřebám”.
Přinejmenším z hlediska praktičnosti nepřehání. Vůz prošel řadou dílčích faktických úprav, a tak nově nabízí až 536 litrů prostoru pro zavazadla v základu a 1 600 litrů po sklopení zadních sedadel. Už z toho je vidět, že jde o velké auto - je 4,69 metru dlouhé, 1,81 metru široké, 1,49 metru vysoké auto s rozvorem 2,7 metru, který pojme pět lidí. I hodně velká Octavia Combi je vedle něj za prcka. V základním provedení je Valli osazen benzinovým čtyřválcem 1,5 turbo se 147 koňmi, to je dnes jakýsi nejen čínský standard. K mání pak je šestistupňový manuál nebo automat CVT.
Výbava je tradičně velmi bohatá už v základu. Standardem jsou mj. plná LED-světla s asistentem dálkových, senzor stěračů nebo střešní okno, takže nemusíme dodávat, že dostanete bez příplatku i slušný infotainment, klimatizaci nebo elektrickou výbavu. Za příplatek vám pak Baojun udělá pomyšlení - palubní systém s permanentním připojením k internetu, hlasové ovládání, bezdrátové dobíjení mobilu, elektricky nastavitelná sedadla s pamětí, pokročilý jízdní asistent spoléhající na kameru s vysokým rozlišením a radary s dosahem 120 resp. 160 metrů nebo parkovací kamera s 360° pohledem jsou v nabídce.
Nejzajímavější na čínských autech ale jako obvykle je, kolik stojí. Tento vůz je možné se vším zmíněným v základu pořídit od pouhých 79 800 CNY, tedy asi 260 tisíc Kč. Uvážíme-li, co všechno tohle auto nabízí, je to až neuvěřitelně málo. Za to u nás zdaleka nekoupíte ani základní Fabii bez srovnatelného motoru, výbavy, prostoru, čehokoli. V Číně můžete mít vůz odpovídající už průměrné specifikaci Octavie za násobně vyšší cenu.
Ani vrcholná verze s maximální výbavou a automatem pak nestojí víc než 105 800 CNY, což je asi 350 tisíc Kč. Pořád se tedy nacházíme na ceně základní Fabie, ovšem s autem úplně jiné třídy. Tušíme, že tento vůz by mohl být prodejním hitem, jeho skutečný úspěch je ale záhadou. Koncern SAIC, který vůz vyrábí, výsledky RC-5 ani modelu Valli už nějaký čas nezveřejňuje a můžeme jen domýšlet, proč tomu tak je. Buď je to takový hit, že si to chce výrobce nechat pro sebe, nebo je to přesně naopak. Ať tak či onak je to zajímavá nabídka, která by jistě našla zastání i v Česku.
Nevíme, jestli se s Baojunem Valli dá zažít tolik legrace, jak naznačují fotky, cena ale skoro k smíchu je. Prodejní úspěchy vozu jsou otázkou. Foto: SAIC-GM-Wuling
Zdroj: SAIC-GM-Wuling
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 2 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 5 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB