Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus ES 2012: šestá generace poprvé i jako hybrid ES 300h
4.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) V unifikovaném stylu se v New Yorku představila nová, šestá generace Lexusu ES, která opět stojí na platformě Toyoty Camry.
Luxusní odnož japonského koncernu Toyota si na sebe tak trochu upletla bič. Postupným sjednocením designu nových nebo modernizovaných typových řad charakterizovaných identickou maskou chladiče Lexus přichází o originalitu, kterou dosud jeho vozy oplývaly. Audi by mohlo vyprávět...
To je případ také poslední novinky - modelu ES - představené na newyorské výstavě a neoficiálně odhalené před více jak měsícem únikem fotek mimo firemní plán. Samozřejmě nevypadá úplně stejně jako loni v srpnu prezentovaná limuzína GS, ale bez přímého srovnání není těžké je zaměnit.
Za to ale nenesou odpovědnost pouze designéři, ale též plánovači Toyoty rozhodnuti nabízet velikostně téměř identická auta. Rozvor Lexusu GS činí 2 850 mm a je dlouhý 4 845 mm, vzdálenost náprav modelu ES je poněkud menší (2 819 mm, ale to je dáno i jinou koncepcí pouonu), nicméně délkou svého staršího sourozence zase překonává (4 895 mm).
Lexus ES každopádně v hierarchii značky patří na nižší stupínek, což potvrzují také menší a slabší motory. Vychází z modelu Camry, ačkoli Toyota má trochu kratší rozvor (2 776 mm). Automobilka beztak slibuje zvětšení prostoru pro kolena v podélném směru o 71 mm, pro nohy o 104 mm a více místa najdou cestující vzadu také pro svá chodidla pod předními sedadly. Samotná kabina a palubní deska byly navrženy tak, že i ony teď nápadně připomínají nový GS.
Pod kapotu auta se nastěhují dva zážehové motory. Vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru ve verzi ES 350 je vybavený časováním Dual VVT-i, propojený se šestistupňovou automatickou převodovkou a na rozdíl od Lexusu GS pohání přední kola. Druhá jednotka v ES 300h má o dva válce a litr objemu méně, pracuje v Atkinsonově cyklu a při akceleraci jí pomáhá elektromotor. Výkony automobilka neuvedla ani v jednom případě, ale zveřejnila spotřebu hybridu - podle amerických norem by to mělo být v průměru jen 5,9 litru na 100 km.
To je hodně troufalé číslo, ale on si hodně dovoluje také samotný Lexus. Viceprezident Mark Templin na tiskové konferenci oznámil, že „ES již není vstupem do segmentu luxusních aut“. Podle něj může být srovnávána s mnohem dražšími automobily, „třeba Mercedesem třídy E“, protože je „stejně dlouhá, široká, má prostornější interiér, a přestože oba nabízejí 3,5litrové šestiválce, ES je o tisíce dolarů levnější,“ nezapomněl si rýpnout Templin. „Pokud jednou dostanete šanci ES řídit, poznáte jak chutná ostrá a sebevědomá jízdní dynamika,“ dodal.
Mark Templin možná oplýval sebejistotou právem a možná ne, to ale ověříme těžko, když se luxusní verze Camry bude Evropě nadále vyhýbat. A je to možná škoda, protože řada evropských zákazníků Lexusu by výměnou za nižší cenu klasickou koncepci jinak srovnatelného géesa jistě vyměnila.


































Camry a ES mají společný základ, přesto má Lexus o 43 mm delší rozvor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Van den Goorbergh zůstává v týmu RW Racing včera 22:39
- Na čele v Sepangu je Acosta včera 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. včera 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson včera 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude 23.10.2025
Nejnovější články
Porsche už se propadlo do mohutné ztráty. A i další čísla jsou těm červeným tak blízko, že zkázu nejspíš odvrátily jen účetní triky
před hodinou
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
včera
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
včera
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
