Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus odhalil devět modelů pro SEMA Show, osm nových IS a jedno starší LFA
2.11.2013 | Marek Bednář, Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stánek Lexusu nabídne spoustu verzí modelu IS, jeden dokonce s motorem ze Supra a 700 koňmi. Nebude chybět ani model LFA s karbonovým bodykitem.
S blížícím se datem zahájení tuningového svátku, autoshow SEMA 2013 v Las Vegas, odhalují automobilky některé své příspěvky. Po Chevroletu, Chrysleru, Mazdě, Scionu a Hyundai se částí svého stánku pochlubil i Lexus. Ukázal jedno upravené LFA a osm různých verzí modelu IS, který dostal v rámci nedávného faceliftu přední masku s přinejmenším diskutabilním designem.
První z připravovaných verzí IS je Robert Evans IS, vůz, který vyhrál soutěž IS Design Challenge. Dostal poměrně odvážný bodykit, třídílná kola s velmi širokým límcem a karbonový interiér. Další IS má podobný bodykit, tentokrát v oranžové barvě Glasurit - je to IS 250 F Sport by Paul Tolson and Gabriel Escobedo. Vylepšení zahrnují také kola Work Emotion, sportovní výfuk a vzduchové odpružení.
Lexus IS 350 F Sport Vossen má bodykit Tommyho Kairy, který je už značně střízlivější. Kromě něj jej definuje sportovní výfuk, 20" kola Vossen CVT a nepřehlédnutelnou žlutou barvu. Stejná verze, IS 350 F Sport, kterou upravila firma Seibon Carbon, je o poznání méně nápadná. Dostala řadu karbonových doplňků, jako například kapotu, víko kufru, nástavce prahů či přední lízátko. Motoru pomáhá nové sání a na silnici to celé drží odpružení A'PEXi SPL a 20" kola Volk Racing G27.
Model IS 340 v normální nabídce Lexusu nenajdete - Phillip Chase Lexus IS 340 totiž dostal třílitr 2JZ-GTE, který známe z Toyoty Supra nebo z jednoho ze Scionů FR-S. Úprava zvedla objem řadového šestiválce na 3,4 litru - odtud označení IS 340 - a přidala turbo Garrett GTX3582R, takže zadní kola nyní pohání 700 koní.
Posledním novým Lexusem IS je vůz vytvořený Gordonem Tingem. Má pohon všech kol a navíc dostal sportovní sedadla Sparco, sání GReddy, sportovní výfuk, odpružení Street Flex, bodykit TRD a také nosič kol na střechu a ochrannou klec do interiéru - kteréžto dvě věci jsou však každá úplně z jiného soudku motorismu.
Další dva modely IS patří zákazníkům - jsou jimi matně černý IS 300 z roku 2004 s kompresorem navíc a IS 250 F Sport z roku 2007 s novými koly a předním nárazníkem a rovněž matným černým lakem. Stánek Lexusu bude hostit také model LFA s karbonovým bodykitem Artisan Spirit a 20" koly Work Gnosis HS202.
Jako u ostatních značek, ani zde neočekávejte sériovou výrobu. Zejména kombinovat nosič na kola s ochrannou klecí v interiéru je podle nás dost potrhlý nápad, naopak karbonové díly od firmy Seibon Carbon dávají větší smysl.


Bílý Lexus IS s šíleným bodykitem byl vítězným návrhem v soutěži IS Design Challenge, oranžový je dílem Paula Tolsona a Gabriela Escobeda.
Firma Vossen připravila IS 350 F Sport se svými vlastními 20" koly.
U firmy Seibon Carbon na IS 350 nainstalovali spoustu karbonových doplňků.
Lexus IS 340 v běžné nabídce nenajdete - má totiž motor z Toyoty Supra a zadní kola smaží 700 koní.
Namontovat na auto najednou nosič na kola a ochrannou klec nám přijde jako nesmysl, Gordonu Tingovi však ne.
Lexus na SEMA Show ukáže i dvě auta svých zákazníků.
Nebude chybět ani desetiválcový supersport LFA s karbonovým bodykitem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera